Supisteluista rv 23

Miten usein teillä muilla on tuntunut harjoitussuppareita? Mulla alkoi rv 19 ja nykyään niitä on kymmenisen päivässä. Tuntuu puristavalta ja samaan aikaan tulee virtsaamisen tarve ja paineen tunne, kohtu kovenee.

Kätilö sanoi neuvolassa että alle kymmenen ei vielä vaarallista. Ensi tiistaina tarkistetaan kohdunsuu ja otetaan bakteerinäytteet ym kohdunsuulta. Onko teillä muilla raskaana olevilla tullut näin paljon harjoitussupistuksia ja onko ollut muutoksia kohdunsuulla?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sarah84:
Miten usein teillä muilla on tuntunut harjoitussuppareita? Mulla alkoi rv 19 ja nykyään niitä on kymmenisen päivässä. Tuntuu puristavalta ja samaan aikaan tulee virtsaamisen tarve ja paineen tunne, kohtu kovenee.

Kätilö sanoi neuvolassa että alle kymmenen ei vielä vaarallista. Ensi tiistaina tarkistetaan kohdunsuu ja otetaan bakteerinäytteet ym kohdunsuulta. Onko teillä muilla raskaana olevilla tullut näin paljon harjoitussupistuksia ja onko ollut muutoksia kohdunsuulla?
10 kertaa päivässä on täysin normaalia, enemmän kuin normaalia. Todella vähän jos otetaan vaikka perspektiiviä siitä että useimmilla ystävillä, minulla niitä tulee 3-5 jokaiselle tunnille joskus putkeenkin. Sekin on normaalia. Harjoitussupistukset ei ole synnytyssupistuksia. Kohtu on lihas jolla on taipumus supistella, puolivälissä nämä harjoitukset useimmalla alkaa. Kipua ei saa olla, äärimmäisen harvoin harjoitussupistukset aiheutaa ongelmia ja silloin puhutaan suuremmasta määrästä kuin 10/vrk.
 
vieras
mulla oli myös viikosta 18 alkaen. jätin myös sen virtsanäytteen, josta katsoivat, ettei ole tulehdusta. Kaikki oli ok. Koko raskausajan on supistellut, mutta tahtia ei ole tarvinnut hiljentää. KOhdunsuu pysyi kiinni viikollle 36 asti ja laskettuaika parin päivän päästä. Ei ole vielä syntynyt :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sarah84:
huh, kiitos vastauksista. Uskaltaa vähän huokaista, minä kun olin jo ihan peloissani että tiiä vaikka vessaan syntyy! :eek:
Elä pelkää suotta, vannon ettei ole syytä kertomasi perusteella mihinkään hätään :)
 
Toisen odotuksen aikana niitä alko tulla alta puolivälin tyyliin kymmenen tunnissa ympäri vuorokauden...ei ollu kauheen aktiivista sitte oleskelu siittä eteenpäin! Ja tuohan ei ole enää normaalia.....Paikat lähti lyhenemään ja pehmenemään ja toinen syntyi lopulta kuitenkin vasta viikon yli lasketun. Nyt kolmannen kohdalla supistukset on ollu parisen viikkoa jo polttaviakin, mutta mitään, ei sitte yhtikääs mitään tapahdu kohdunsuulla, vaikka saisi jo tulla, nyt menossa rv 36+2. Että tosi vaihtelevaa voi olla, mikä saa muutoksia aikaan ja mikä ei, tarkistuttaa kannattaa aina jos yhtään huolestuttaa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vattihattu:
Toisen odotuksen aikana niitä alko tulla alta puolivälin tyyliin kymmenen tunnissa ympäri vuorokauden...ei ollu kauheen aktiivista sitte oleskelu siittä eteenpäin! Ja tuohan ei ole enää normaalia.....Paikat lähti lyhenemään ja pehmenemään ja toinen syntyi lopulta kuitenkin vasta viikon yli lasketun. Nyt kolmannen kohdalla supistukset on ollu parisen viikkoa jo polttaviakin, mutta mitään, ei sitte yhtikääs mitään tapahdu kohdunsuulla, vaikka saisi jo tulla, nyt menossa rv 36+2. Että tosi vaihtelevaa voi olla, mikä saa muutoksia aikaan ja mikä ei, tarkistuttaa kannattaa aina jos yhtään huolestuttaa!
Joo mutta sun lapsi kuitenkin syntyi ihan ajoillaan, normaaleja ne harkkasupistukset on. Ihan oikeesti, toisilla tulee kunnon supistuksia ja lapset syntyy keskosina, en itse lähtis tekemään harjoitussupistuksista mitään epänormaalin huolestuttavaa varsinkaan kun lapsi vielä syntyy yli lasketun. Itse olen saanut oikeiden supistusten vuoksi estolääkitystä ja silti synnyttänyt lapset ennenaikaisina. Ei kannata ylidramantisoida asioita!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vattihattu:
Toisen odotuksen aikana niitä alko tulla alta puolivälin tyyliin kymmenen tunnissa ympäri vuorokauden...ei ollu kauheen aktiivista sitte oleskelu siittä eteenpäin! Ja tuohan ei ole enää normaalia.....Paikat lähti lyhenemään ja pehmenemään ja toinen syntyi lopulta kuitenkin vasta viikon yli lasketun. Nyt kolmannen kohdalla supistukset on ollu parisen viikkoa jo polttaviakin, mutta mitään, ei sitte yhtikääs mitään tapahdu kohdunsuulla, vaikka saisi jo tulla, nyt menossa rv 36+2. Että tosi vaihtelevaa voi olla, mikä saa muutoksia aikaan ja mikä ei, tarkistuttaa kannattaa aina jos yhtään huolestuttaa!
Joo mutta sun lapsi kuitenkin syntyi ihan ajoillaan, normaaleja ne harkkasupistukset on. Ihan oikeesti, toisilla tulee kunnon supistuksia ja lapset syntyy keskosina, en itse lähtis tekemään harjoitussupistuksista mitään epänormaalin huolestuttavaa varsinkaan kun lapsi vielä syntyy yli lasketun. Itse olen saanut oikeiden supistusten vuoksi estolääkitystä ja silti synnyttänyt lapset ennenaikaisina. Ei kannata ylidramantisoida asioita!
Sitäpaitsi paikat lyhenee ja pehmenee raskauden edetessä suurella osalla. Se on ihan normaali tapahtuma sen vuoksi, että se synntys ei olisi niin pitkä ja tuskainen. Uudelleensynnyttäjillä normaalia on olla jopa 1-3cm auki, eikä lapsi ole syntymässä siltikään.
 

Yhteistyössä