Supistaa, melko kipeästi, rv 32.. Mitäs tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Supistuksia ollut rv 16 asti, mutta ei hirveän kipeitä. Ei mulla tosin aiemmissa synnytyksissäkään ole ollut kipuja, joten se on vähän huono mittari.. Nyt kuitenkin supistaa melko ilkeästi ajoittain, välillä kivuttomasti ja välillä kipeämmin. Ei mitenkään erityisen säännöllisesti kuitenkaan. Ei ole vuotoja tai muutakaan.

Pitäiskö soittaa neuvolaan/äippäpolille vai odottelisko vielä kuitenkin? Vauvan painoarvio nyt 1700g, en missään nimessä haluais vielä synnyttää.

Ää, en osaa oikein selittää, huono ulosanti tällä hetkellä. Ajatuksissa pyörii niin moni asia :(

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
mä kävin tarkistuttamassa tilanteen :wave:

Vielä viikko sitten paikat oli kiinni ja kanavaa jäljellä normaalisti.

Voiskohan joku supistuksia aiemmin tuntenut kertoa vähän, missä ja miten ne oikein tuntuu? Siis ne "oikeat", itse tunnen itseni vähän tyhmäksi kun en vieläkään ole varma :( Että kehtaako edes mennä, jos nämä ei olekaan niitä..

kehtaat mennä! ehottomasti! parempi siellä äitiyspolilla on käyä turhaan ku ettei mee ollenkaan ja sitte huomaa että oiski pitäny mennä.

ne voi vaikka ottaa siut sisälle sairaalaan ja antaa supistuksia ehkäsevää. parempi niin ku sillain että ootat ja ootat ja ootat ja sitte tapahtuuki jotain odottamatonta...

:hug:

onko semmosia kun kuukautiskipu poltot? ja tuntuu selässäkin? mulla ollut sellasia. jos ne rauhottuu niin ok,mutta jos nyt jatkuu niin käy tarkistuttamassa, voivat viä jotain tehdä ettei synnytys käynnisty,ainakin saat sen kortisonipiikin vauvan keuhkoja kypsyttään jos niin on että jostainsyystä synnytys käynnissä. nyt otat lepoo ja juot vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
onko semmosia kun kuukautiskipu poltot? ja tuntuu selässäkin? mulla ollut sellasia. jos ne rauhottuu niin ok,mutta jos nyt jatkuu niin käy tarkistuttamassa, voivat viä jotain tehdä ettei synnytys käynnisty,ainakin saat sen kortisonipiikin vauvan keuhkoja kypsyttään jos niin on että jostainsyystä synnytys käynnissä. nyt otat lepoo ja juot vettä.

Ei mulla ole koskaan ollu menkkakipuja.. Pitää varmaan soittaa sinne äippäpolille vaikka, nämä kivut tuntuu lähinnä kohdussa ja liitoksissa eli tuolla reisien suunnalla. Rentoutuminen helpottaa vähän.

soita vaan sinne äitipolille. Mutta kannattaa levätä mahd. paljon, sillä rasitus saattaa tuoda supistuksia, jotka ei tosin aukaise mitään, mutta tuntuvat ilkeiltä. Mulla oli tosin aivan tautisen kipeitä supistuksia rv 22 alkaen, siis niin kipeitä, että piti vaan sängyssä olla ja kouristi, mutta paikat oli kuitenkin kiinni ja vaavi syntyi yliaikaisena...sanoivat äitipolilta, että joitakin supistaa helposti ja ettei mitään hätää.

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
kannattais muutenkin ottaa streptokokki-näyte.jos sulla on se, niin kyllä supistaa ja on hoitamattomana vaaraksi myös vauvalle.

On otettu jo, klamydia ja muut myös. Esikoinen syntyi 39+2 ja kuopus 37. Äitini on synnyttänyt lapsensa 36, 37 ja 28.. En tiedä onko perinnöllinen juttu, mutta vähän pelottaa kuinka tällä kerralla käy.

Pitää alkaa isommille tekemään ruokaa ja sitten soittamaan äippäpolille, mitä mieltä ovat, vois ainakin sen kohdunsuun tarkistaa.

Yhteistyössä