E
Ensimmäinen yö
Vieras
Meidän 3v on vaatinut puolisen vuotta nukutusta niin, että makaan vieressä noin tunnin, kunnes nukahtaa, jonka jälkeen voin hiljaa hiipiä pois. Jos olen liian kovin äänin lähtenyt, on lapsi herännyt ja alkanut huutaa etten saa lähteä. Eilen päätin, että nyt saa riittää. Tämä tunnin nukuttaminen on hyvin hankalaa, koska meillä on myös vauva, jonka nukkuminen on häiriintynyt esikoisen kohkaamisesta kun olen vieressä ollut tämän vauvan kanssa. Esikoinen on tunnin ajan keksinyt kaikenlaista: äiti lauletaan, äiti mulla on jano, haluun toisen peiton, kauhee kakkahätä jnejnejne, vain taivas on rajana. Eilen sitten kylmästi vein omaan sänkyyn ja supernannyn sekä mll:n ohjein annoin huutaa ja raivota, ja palautin vähin elein joka kerta takaisin omaan sänkyyn kun sieltä poistui. Puoli tuntia meni, kunnes esikoinen luovutti ja nukahti, ja nukkui omassa sängyssään koko yön. Halleluja! Kyllä minua sydämestä otti kun lapsi huusi paniikissa ja raivosi potkien ja hakaten seiniä. Noudatin tietysti ohjeita ja liian raivon ja paniikin iskiessä rauhoittelin hetken. Saapa nähdä mitä tämä ilta tuo tullessaan.
Onko joku kokeillut tätä unikoulua, ja mitä kokemuksia tai ajatuksia se teissä herättää?
Onko joku kokeillut tätä unikoulua, ja mitä kokemuksia tai ajatuksia se teissä herättää?