Superbakteeri tappaa meidät kohta kaikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Belgiassa yksi ihminen on kuollut erittäin vastustuskykyiseen, niin sanottuun "superbakteeriin".

Kyse on ensimmäisestä kuolemasta, jonka eteläaasialaista alkuperää olevan sairaalabakteeri on aiheuttanut. Mies kuoli jo kesäkuussa, mutta kuolinsyy varmistui vasta tänään.

Uhri sai bakteeritartunnan ollessaan sairaalahoidossa Pakistanissa. Hän kuoli vahvasta antibioottikuurista huolimatta.

Superbakteeri valmistaa NDM-1-nimistä entsyymiä, joka vahvistaa bakteerin vastustuskykyä antibiooteille. Sairaalabakteerista on pelätty aiheutuvan maailmanlaajuinen terveysongelma.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010081312187414_ul.shtml

Hah mää oon tiennyt tuon jo kauan aikaa. Alienit kertoi sen minulle jo vuosi sitten. Ne on nimittäin tämän takana. Mutta minäpä tiedän suojakeinon! Buahhah haa! Ja se on FOLIOHATTU! Kaikki muistakaa rueta nyt pitämään sellaista niin olette turvassa!

Alkuperäinen kirjoittaja i<3folio:
Hah mää oon tiennyt tuon jo kauan aikaa. Alienit kertoi sen minulle jo vuosi sitten. Ne on nimittäin tämän takana. Mutta minäpä tiedän suojakeinon! Buahhah haa! Ja se on FOLIOHATTU! Kaikki muistakaa rueta nyt pitämään sellaista niin olette turvassa!

oisko parempi kuitenkin kääriytyä kokonaan siihen folioon, niin ei varmasti tule pöpöjä? mun mielestä..

Epähygieenisissä leikkausoloissa levinnyt bakteeri joka tulee hygieenisiin sairaalaoloihin matkustajien mukana.
Eiköhän tuo(kin) saada talttumaan. Mutta huomaatteko, miten tällaisia pahoja viruksia ja bakteereita tuntuu nykyään tulevan kiihtyvämmällä tahdilla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulenpa että on jo Suomessa, sukulainen kuoli pari viikkoa sitten bakteeritulehdukseen johon ei tehonnut vahvimmatkaan antibiootit lainkaan....

Otan osaa. Haluatko kertoa, missä päin Suomea kyseinen sairaala sijaitsee?

Suomessahan on virallinen tiedonkulku kuin muinoin Neukkulassa, eli kerrotaan vasta kun on ihan pakko ja puolipaniikki jo päällä (muista Tshernobyl).

Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Epähygieenisissä leikkausoloissa levinnyt bakteeri joka tulee hygieenisiin sairaalaoloihin matkustajien mukana.
Eiköhän tuo(kin) saada talttumaan. Mutta huomaatteko, miten tällaisia pahoja viruksia ja bakteereita tuntuu nykyään tulevan kiihtyvämmällä tahdilla?

Huomattu on! Aina käy kaikenmaailman salaliittotsydeemit mielessä... Olisko mahdotonta jos itse lääkärit tms olisi tämän takana?

Alkuperäinen kirjoittaja vainoharhainen:

Huomattu on! Aina käy kaikenmaailman salaliittotsydeemit mielessä... Olisko mahdotonta jos itse lääkärit tms olisi tämän takana?

ja pian tahdään rokotus ja lääkefirmoille lisää rahaa...?

jep,huomaan ainakin minä + kaikki muutkin ongelmat ja sekasorto ympäri maailman. lopun alkua,sanoisin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulenpa että on jo Suomessa, sukulainen kuoli pari viikkoa sitten bakteeritulehdukseen johon ei tehonnut vahvimmatkaan antibiootit lainkaan....

Suomessa on kyllä erittäin vastustuskykyinen bakteeri,ollut jo keväästä mutta ei kuitenkaan sama josta on nyt uutisoitu.

Johtuiskohan ihmisten lisääntyneestä matkustelusta?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei siis auta mennä sairaalaan ainakaan leikkaukseen ettei saa sairaalabakteeria. Ei kai se ihmisestä ihmiseen tartu, siis normaaliin terveeseen ihmiseen.

Kyllä tämä bakteeri tarttuu ihan normaaliin, terveeseenkin ihmiseen. Tartuntaa ei välttämättä ollenkaan huomaa ennen kuin siinä vaiheessa, kun ne keuhkoputkentulehdukseen tai virtsatieinfektioon määrätyt lääkkeet ei autakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei siis auta mennä sairaalaan ainakaan leikkaukseen ettei saa sairaalabakteeria. Ei kai se ihmisestä ihmiseen tartu, siis normaaliin terveeseen ihmiseen.

Kyllä tämä bakteeri tarttuu ihan normaaliin, terveeseenkin ihmiseen. Tartuntaa ei välttämättä ollenkaan huomaa ennen kuin siinä vaiheessa, kun ne keuhkoputkentulehdukseen tai virtsatieinfektioon määrätyt lääkkeet ei autakaan...

Noh, sitten kuollaan pois. Johonkin sitä joskus kuollaan kuitenkin. Aivan turhaa hysterian lietsontaa, liian vähäsellä tiedolla asiasta.