Suosittelkaa parhaat talvikengät lapselle 3v paukkupakkasiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jenni"

Vieras
Auttakaa, miten pukea 3v lapsen jalat lämpimästi. Meillä on nyt jotkin goretex talvisaappaat, joihin mahtuu yksi sukka sisään. Nämä kuitenkin niin naftit, että isommat täytyy ostaa, joten minkälaista ratkaisua suosittelisit? Siis kengät ja mahdolliset muut lisävermeet (villapohjalliset, tekniset sukat jne.)...Taustaksi muutettiin juuri Tukholmasta Helsinkiin ja ei vielä olla vietetty yhtään talvea lapsen kanssa sellaisissa -10 oloissa, joten olen hieman epävarma, miten jalat pysyvät varmasti lämpiminä.

Ps. lisäbonuksena olisi hienoa, jos joku suosittelisi hyviä hanskoja. Meillä nyt reimat, mutta lapsi ei tykkää niistä. En tiedä ovatko jotenkin liian kankeat tai ehkä liian isot.

Sorelin kengät huopavuorella sopii +5 aseesta -40 asteeseen. Rukkasiksi suosittelen joko Hestran villavuorirukkasia tai sitten Molo Kidsin rukkasia (ei ihan niin lämpimät, mutta pitävät 100% vettä).

Meille menty villasukilla ja kuomilla, ja ruskovillan lapasilla ja Pitkäsen rukkasilla, muut yhdistelmät ei oo toiminut. Nahkakäsineitä en oo kokeillu kyllä, jotenkin tuntuu että ne olis pienellä lapsella vielä normi rukkasiakin tönkömmät? Mutta tää ihan kuvitelmaa, ei kokemusta.

Kavat Extremet oli viime vuonna ja olivat niin hyvät, että oli pakko taas hankkia. Pysyivät tosi tukevina ja siisteinä ja lapsen jalat lämpöisinä. Kovilla pakkasilla sukkana oli ohut villasukka.

Hanskoina meillä on jotkut alestaostetut Reima Kiddot ja ovat ainakin näillä pakkasilla lapsen mielestä vielä liian kuumat. Sisusta on sellainen pörheä ja muistaakseni 50% villaa. Molon hanskoja on kehuttu ja nekin ostin, kun haalarit ovat osoittautuneet tosi hyviksi, mutta olivat pettymys. Ovat varmaan tosi hyvät suojasäällä, kun eivät kastu, mutta esimerkiksi tänään, noin 10 asteen pakkasessa, lapsen kädet olivat kotiintullessa jääkylmät. Pitää varmaan hankkia jotkut ohuet villalapaset noiden Molojen alle ja säästää Reimat paukkupakkasille.

Kuomat ovat oikeasti paskat kengät, en ymmärrä miten niin moni sellaiset menee ostamaan! Niissä kyllä värjötellään paukkupakkasissa, itsekin kokeillut. :/

Ainoat hyvät joihin olen törmännyt, eikä edes -25 asteessa ollut lapsen jalat kylminä pitkän leikkihetken jälkeen, oli Kavatin talvikengät. Varmasti on muitakin hyviä, mutta kuomat ei ainakaan ole! Halvalla pääset, mutta mieti lapsesi parasta ja panosta vähän kenkiin.

Kengät ja tumput ovat mielestäni melkein tärkeimmät hankinnat talveen johon tulisi ihan eniten kiinnittää huomiota ne paikat kun jäätyvät kaikkein helpoimmin!

Noi Kavatit on ihan parhaat! Kevyet, lämpimät ja helppo laittaa jalkaan. Rukkasiksi suosittelen nahkarukkasia aitoturkisvuoren kanssa, ainoat mitkä pitää mun omatkin sormet lämpimänä. Pojalla on ollut noita nahkarukkasia pienestä asti, eivät oo mitenkään tönköt.

Soreleille ja Hestroille ääni täältäkin. Maksaahan ne hitusen enemmän (no ei edes kovin paljoa enemmän, vähemmän itseasiassa, kun ei tarvi kuin yhdet), mutta ei tarvi millään säällä laittaa villasukkia tai lapasia alle, vaan nuo oikeasti toimii säällä kuin säällä.

Tumppuina minäkin suosittelen nahkarukkasia, tai sitten thinsulatevuorellisia. Ei ikinä enää niitä missä on sitä valkoista höttöä, jäätyvät näpit heti! Kavatit kengiksi ehdottomasti, kalliit ovat mutta ainakin varmasti hyvät ja pitävät hyvin vettä. Pienelle lapselle löytyy matalemmat kavatit ja isommalle kunnon saapasvarrella. :)

Niin ja pitää vielä mainita, että sen jälkeen kun ekat kavatit ostettiin, en muihin halua enää vaihtaa. OStetaan tästälähin kavatteja siihen asti että suostuvat käyttämään äidin pukemia vaatteita! :D

Minulla 1 v. jolla ihan kylmät kädet tavan rukkasilla, sekä tänään kokeilemillani nahkarukkasilla. Lapasta en ole tosin sinne sisälle kokeillut. Nyt kiinnostuin noista Hestran hanskoista, mikähän koko olisi vuoden vanhalle passeli?

Minulla 1 v. jolla ihan kylmät kädet tavan rukkasilla, sekä tänään kokeilemillani nahkarukkasilla. Lapasta en ole tosin sinne sisälle kokeillut. Nyt kiinnostuin noista Hestran hanskoista, mikähän koko olisi vuoden vanhalle passeli?

Meillä ei 1veen kädet oo ollu lämpimät missään hanskoissa ilman lapasia. Parhaat lapaset on Ruskovillan lapaset, kun ovat ohuet (mutta lämpöiset) joten sopivat hyvin hanskan sisään. Suosittelen..

Laita lapanen siihen rukkasen päälle. Ei ole niin tönkkö ja sopii paksumpikin lapanen. Lisäksi antaa varteen lisää pituutta ja pysyy paremmin haalarin sisällä.

Yksi syy kylmiin käsiin on se että lapsella on liian vähän vaatetta päällä. Lisää ensitöikseks yks kerros lusää ylävartalolle ja katso vaikuttaako se.

Yhteistyössä