suosittele turvaistuinta 3-vuotiaalle alle 15kg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöö"

Vieras
mikä olisi hyvä, kun haluttaisi tytölle turvaistuin, jossa olisi omat turvavyöt, kasvot menosuuntaan. isofix-kiinnitys olisi plussaa. olen selannut ja etsiskellyt, mutta oisko kelläkään ehdottaa jotakin hyvää. ja tietysti saisi olla sellainen joka menisi yli 18kg, mielellään 24kg saakka.

Meillä on 3 vuotias 14 kg ja me ainakin ostetaan jo ihan turvavyöistuin! Ihan sen helppouden takia!

http://www.vauvatalojohanna.fi/tuote/turvavyoistuin/junior_basic_pi.jpg Tuommonen!

No oisko kiddyn tai cybexin palkki-istuin niin menee sitten niin kauan kuin istuinta tarvii. Cubexillä ainakin on myös isofix malli, toki on kallis. En silti laittais alle 15kg lasta vyöistuimeen vaikka monet tuntuu niin tekevän

täällä sama tilanne kun ap:llä, suositelkaa siis hyvää istuinta! Ja vielä ei haluta turvavyöistuinta kun pitäs tosiaan painoo olla vielä pari kiloo enemmän ku nyt.

[QUOTE="vieras";26302502]Tarkista autoliiton sivuilta, että mikä malli on turvallinen. Turvakaukalot testataan joka vuosi.[/QUOTE]

olen katsonut nämä, ja siis kaukaloa en etsi, ja turvavyöistuin ei tunnu hyvältä 12kg painavalle. noissa testeissä on myös mukana sellaisia juttuja, jotka ei mun mielestä ole oleellisia, kuten saako päälliset helposti pestyä ja istuimen paino. mua kiinnostaa eniten se turvallisuus ja kuulen mielelläni käyttökokemuksia.

palkki-istuin on arveluttava, onko kenelläkään kokemuksia. jotkut teilaa ne täysin.

englantilainen which.co.uk on hyvä, mutta kaipaan lisää hyviä vinkkejä.

[QUOTE="pöö";26302558]olen katsonut nämä, ja siis kaukaloa en etsi, ja turvavyöistuin ei tunnu hyvältä 12kg painavalle. noissa testeissä on myös mukana sellaisia juttuja, jotka ei mun mielestä ole oleellisia, kuten saako päälliset helposti pestyä ja istuimen paino. mua kiinnostaa eniten se turvallisuus ja kuulen mielelläni käyttökokemuksia.

palkki-istuin on arveluttava, onko kenelläkään kokemuksia. jotkut teilaa ne täysin.

englantilainen which.co.uk on hyvä, mutta kaipaan lisää hyviä vinkkejä.[/QUOTE]

Siis selkä menosuuntaan matkustaminen on toki turvallisin vaihtoehto, ja sen vuoksi moni ei palkki-istuinta halua. Mutta jos vaihtoehtona on kasvot menosuuntaan turvaistuin ja palkki-istuin niin palkki on kyllä turvallisempi. Ja istumamukavuudeltaan ylivoimainen, sekin vaikuttaa turvallisuuteen jos lapsi istuu tyytyväisenä sen sijaan että kitisee epämukavaa oloaan

[QUOTE="Vieras";26302616]Siis selkä menosuuntaan matkustaminen on toki turvallisin vaihtoehto, ja sen vuoksi moni ei palkki-istuinta halua. Mutta jos vaihtoehtona on kasvot menosuuntaan turvaistuin ja palkki-istuin niin palkki on kyllä turvallisempi. Ja istumamukavuudeltaan ylivoimainen, sekin vaikuttaa turvallisuuteen jos lapsi istuu tyytyväisenä sen sijaan että kitisee epämukavaa oloaan[/QUOTE]

totta, hyvä huomio. tosiaan auto sen verran ahdas, että istuimen on oltava kasvot menosuuntaan ja nykyinen istuin jää huonoon asentoon niin päin ollessaan. täytyy mennä testaamaan noita palkki-istuimia.

Yhteistyössä