suosittele syöttötuolia

Syöttötuolin osto olis kohta edessä. Poika on 4 ja puoli kuukautta. Mikä olisi hyvä? Minkä hintaisia ne on? Onko helppo saada käytettyinä? Olis kiva kuulla kokemuksia, kun ittelläni ei oo hajuakaan. Onko tämä Tripp Trapp joku syöttötuolimaailman Volvo?

Ite suosittelen tota TrippTrappia. Meillä poika 3,5v ja istuu edelleen siinä kun on hankala syödä tavallisesta tuolista. Eli pitkäikäinen tuoli,menee varmaan sitte koulupöydän tuolina joskus. Vauvalle ostetaan kans TrippTrapp sitten kun tarvii syöttötuolia.

Pollianna
Meillä on toi uusi Rinki-syöttötuoli ja ollaan kyllä oltu siihen tyytyväsiä, kun se on musta hirmu hyvännäköinenkin (meillä on turkoosina se). Siitä saa jakkaran kun syöttötuolia ei enää tarvii, mikä on mun mielestä aika kätevää. Eli mä suosittelen puolestaan sitä.

Greippi
Tripp Trapp on ihan kiva, mutta aika kallis. Se ei myöskään sovi meidän vanhan talon sisustukseen. Siksi päädyin ihan sellaiseen perusperus (ei taitettava) pinnatuoliin, kotimainen, en muista valmistajaa. Hyvin on poika siinä viihtynyt, nyt ikää 1 v 8 kk ja siirtyy ihan pian tavalliseen tuoliin.
POika on kova kiipeilemään ja keikkumaan, mutta eipä ole tuota saanut kaadettua vaikka reunalla istuu ja keikkuu. Kestää ne siis muutkin mallit riiviöitä kuin Tripp Trapp.

Paras
ei siitä mihinkään pääse. Meillä lapsi 5v. istuu siinä edelleen aina ruokailut ja mielellään tulee myös tuoliinsa askartelemaan. Tuoli on siis ollut käytössä meillä nyt 4,5 vuotta. Voin vain suositella! Itsekin istun siinä päivittäin.
Myöhemmin TT on tarkoitus laittaa lapsen huoneeseen askartelutuoliksi.
Turvakaaren olen säästänyt, joten vauvavieraillekin meillä on aina sopiva tuoli, kun vain naksauttaa kaaren paikoilleen.

Täälläkin liputetaan TrippTrappin puolesta. Nyt 8,5kk tyttömme on istunut TrippTrappissa noin 6kk iästä lähtien ja tukevasti istuukin. Tuoli on hintava, mutta mielestäni hintansa väärti. Parin viikon aikana on tyttömme oppinut työntämään tuolissa ollessaan pöydän reunasta taaksepäin. Tuoli ei kippaa vaan liukuu nätisti taaksepäin. Ilmeisesti tavalliset syöttikset ovat juuri tällaisissa työntötilanteissa kiikkeriä ja kippaavat helposti.

meillä tt:n halpisversio ja on ollut tosi hyvä.eipä ole kaatunut kertaakaan vaikka miten lapset ovat ponnanneet pöydästä vauhtia.tämä tuoli myös kasvaa lapsen mukana.citymarket myy tätä 99?,nyt tarjouksessa 50? eli paljon halvempi kuin tt ja ajaa ihan samaa asiaa.

mä suosittelen Ikean gulliver syöttötuolia.
Se on edullinen ja hyvä.
Ikeassa tuoli taitaa maksaa kuutisen kymppiä, mutta mekin pongattiin huutonetistä vuoden vanha tuoli kolmella kympillä. (tarkoitus oli ostaa uusi, mutta olivat tilapäisesti loppu ikeasta kun kävimme ja uutta erää odotellessa löytyikin samainen tuoli netistä)
Jalat levenee ulospäin joten tuoli ei kaadu helposti ja selkänoja
kaareutuu takaa ylös joten tukee hyvin.
KUn lapsi on ihan pieni tuoliin kannattaa ostaa pehmuste, jotta istuvuus on turvallisempaa
(me käytettiin pojalla kahta pientä tyynyä selän takana, kun istui jo 5kuukautisena tosi hyvin tuettuna)
Tähän syöttötuoliin sopii myös isompi lapsi, tai ainakin se on mun kokemus.
Ja jos lapsi on vilkas niin voi ostaa pienen vyön. jotta mieli on levollisempi. :p

toivottavasti löydätte sopivan tuolin.
Huutonetistä kannattaa pongailla, siellä niitä oli paljon edullisesti.

Homeros
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 19:23 Pollianna kirjoitti:
Meillä on toi uusi Rinki-syöttötuoli ja ollaan kyllä oltu siihen tyytyväsiä, kun se on musta hirmu hyvännäköinenkin (meillä on turkoosina se). Siitä saa jakkaran kun syöttötuolia ei enää tarvii, mikä on mun mielestä aika kätevää. Eli mä suosittelen puolestaan sitä.
Mikä on Rinki-syöttötuoli? Ei ole tullut aiemmin vastaan, kiinnostuin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 13:43 vieras kirjoitti:
meillä tt:n halpisversio ja on ollut tosi hyvä.eipä ole kaatunut kertaakaan vaikka miten lapset ovat ponnanneet pöydästä vauhtia.tämä tuoli myös kasvaa lapsen mukana.citymarket myy tätä 99?,nyt tarjouksessa 50? eli paljon halvempi kuin tt ja ajaa ihan samaa asiaa.
me käytiin ostamassa tuo,ilmeisesti juuri sama.hyvä on ollut =)

Mom
Meillä on ruotsalainen SVAN palvellut kolmea lasta ja nyt kuopus (3v) käyttää sitä edelleen ns. korkeana tuolina. Samantyylinen käyttöikä kuin Tripp Trappissa, mutta mielestäni miellyttää enemmän silmää ja on jotenkin tukevampi ja sopivampi pienelle :) .

Tättäkuu
Nyt 13-vuotiaalla pojallani oli aikoinaan Cam Futura-syöttötuoli ja ihastuin siihen niin paljon, että ostimme myös iltatähdellemme äskettäin Futura-tuolin. Voin suositella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2007 klo 17:44 Tättäkuu kirjoitti:
Nyt 13-vuotiaalla pojallani oli aikoinaan Cam Futura-syöttötuoli ja ihastuin siihen niin paljon, että ostimme myös iltatähdellemme äskettäin Futura-tuolin. Voin suositella.
Myös minä suosittelen. Esikoisella oli tämä syöttis, mutta oli jo tosi vanha (meille tullut käytettynä, kuten myös edelliseen perheeseen), joten muovi haurastui ja syöttis hajosi, enkä enää kohta 2-vuotiaalle ostanut uutta, joten käytettiin n. vuosi vielä mummolasta löytynyttä niemen tehtaan perussyöttistä. Nyt kun kakkonen tulossa olen ostanut uudemman Futuran, enkä pois vaihtais. Syottiksessä on oma muovinen irroitettava pöytä/tarjotin, eli lapsi ei paukuta keittiön pöytää naarmuille. Jos jotain kaatuu se pysyy myös tarjottimella. Muovituoli helppo käyttää suihkussa tarvittaessa. Syöttis on tukeva, vaikkakin kohtalaisen kevyt siirrellä. Tuoli on helppo pakata mukaan vaikkapa jonnekin juhliin, kun menee litteäksi. Kun lapsi alkaa kiikkumaan syöttiksen voi laskea alempaan asentoon, jolloin muksu ei tipu korkealta. Kaikin puoli tosi hyvä syöttis!

Meilläkin oli lainassa Futura Cam ja se oli ihan ok pienellä mut ei yhtä pitkäikäinen kun TrippTrapp tai vastaavat syöttötuolit. Tosiaan vei tilaa,muovipehmusteesta hajosi saumat,jo toinen pehmuste käytössä kun edellisestäkin saumat oli mennyt rikki. TrippTrapp helpompi pitää puhtaana mun mielestä. Ja tääkin maksaa jotain 120? luokkaa.

Meille ei tripp trapp sopinut esikoiselle, kun oli vähän pyöreämpi lapsi (syntyessään jo lähes 5kg) niin häntä siihen ei saanut kunnolla mahtumaan. ja nyt toisen kanssa sitä on muutaman kerran kylässä kokeiltu, ja tämä kakkonen, nyt 10kk/8kg on sen verran hoikka, että pääsee niistä jalkojen koloista itse pois...

HMM
inhoan TrippTrappia... mun mielestä tyhmännäköistä kun siinä istuu "iso" lapsi. Kun ikää on tarpeeksi voi istua tuolilla. mun mielestä. täällä liputetaan tavallisen tuolin puolesta =)

Greippi
Tripp Trapp on nyt muotia. Sellainen must tuote, joka pitää olla jokaisella lapsella, että olisi onnellinen ja tasapainoinen lapsuus. Vähän niinkuin Reimatec. Tuntuu, että joskus saa ihmetteleviä kommentteja tyyliin, että "eikö teillä olekaan Tripp Trappia?" tai "Meillä on Tripp Trapp, tottakai". Itsestäänselvyys siis kaikissa lapsiperheissä -hyvin markkinoitu!

Minusta ne ovat rumia, voivat toki olla käytännöllisiä. Itse liputan perinteisen puisen syöttötuolin puolesta ja sen jälkeen ihan tavallisen tuolin.

Yhteistyössä