Suosittele karppauasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Täällä kovasti mietin tota karppausta. Hirveästi tullut luettua aiheesta ja ihan hyvältä kuulostaa. Nyt olisi kiva kuulla muiden karppaajien "mainospuhe" :D
Kauanko olet karpannut? Onko painoa tippunut, paljonko??
Mitä jääkaappisi noin yleensä sisältää??

Itsellä pn melkein 30kg ylipainoa. Eli painoa olisi tarkoitus saada pois. Liikuntaa harrastan noin 3xviikossa (zumbaa,spinnig, aerobig ym).
Yksi asia mikä myös mietityttää, on tämä rasvalla läträäminen. Joka paikassa lukee, ettei missään tapauksessa kevyt tuotteita. Itse en erityisesti tykkää ruuasta, missä vaan rasva tirskuu. Täysmaitoa en ikinä saa alas, ruuanlaitossa se kyllä menee. Joitakin karppiruokia olen kokeillut ja hyväksi havainnut. Varsinkin se pizza, on kyllä hyvää...

Mutta nyt siis olisi kvia kuulla muiden kokemuskia :)

Pelkästään hyviä kokemuksia on. Jos et kestä rasvaa, karppaus ei sovi sinulle. Ilman rasvaa kroppa ei saa tarpeeksi energiaa eikä paino putoa. Sitten alat epäillä karppauksen tehoa ja lopetat sen. Ruuan ei tarvitse tirskua rasvaa. Jo öljyloraus salaattiin tekee paljon, sekä rasvainen liha/kala, pähkinät, kerma jne.

Harjoittelu vaati täälläkin se rasvan syöminen. Vuosia kevyttuotteita syöneenä ja mahdollisimman vähärasvaisesti kokkaileena oli kyllä TODELLA vaikeaa tottua siihen rasvan makuun. Painontiputuksen takia en tähän ryhtynyt, vaan terveyden. Refluksitauti ja mahavaivat ovat helpottaneet ja nykyään voin elää ilman lääkkeitä.

Alotin pari viikkoa sitten alle 20 g hiilaria ja lauantaina innsotuin irttiksiä syömään ja sunnuntaina mulla oli elämäni sokerirapula. No jatkan sitten sokerittomalla. Syön aamulla rahkaa, marjoja ja kuohukermaa, loraus oliiviöljyä tai munakasta tai pekonia ja munia. Päivällä en syö kauheesti, näkkärillä majoneesia ja tonnikalaa tms. ruoalla samaa kuin muutkin ilman pottuja yms. illalla sitten en yleensä syö mitään tai rahkaa tai jogurttia marjoilla tms. pähkinöitä napsin kun ennen napsin karkkeja.

Mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa siitä mitä se on tehnyt mun mielelle ja kropalle.

Mä kärsin ilmavaivoista, jotka hävisivät karppauksen aloittamisen jälkeen. Maha toimii muutenkin todella hyvin.
Mä nukun huomattavasti paremmin, unen laatu on parempaa. Ennen syytin huonoa tyynyä, mutta nyt voin sanoa, että se on ruoasta ollut kiinni.
Paino on tippunut ihan kivasti, toki alkuräjähdyksen jälkeen hyvin maltillista, varmaan sen takia että enää en laske tarkkaan mitä syön.

Ruoka maistuu huomattavasti paremmalta kun käyttää aitoja aineita eikä kevyttuoteita.
Huonojakin puolia löytyy.
Mutta tärkeintä on että jos ryhtyy painontiputuksen takia tähän niin täytyy muistaa että tästä ei sitten helposti voi palata "normaaliin" leipälinjalle vaan vhh on elämäntapa. Toki alkuketoilun jälkeen voi lisätä hiilihydraattien määrää mutta ei siihen pullamössölinjalle on palaamista. Tosin ei monikaan halua sille linjalle palata.

Alkuun se makrojen laskeminen alkoi ottaa pannuun. Mun piti ainakin tosi paljon alkuun laskea että paino lähti tippuu. Jos tuli liikaa proteiinia niin sitten jumitti ja jos taas ei saanut rasvamäärää kasaan niin taas jumitti. Kyllä mä olen ihan lusikalla joskus iltaisin ottanut oliiviöljyä kun millään ei meinannut rasvagrammat täyttyä mutta proteiinit oli syöty yli.

Välillä tulee himokohtauksia tuoreen leivän tuoksusta, mutta ne on nopeasti kuitenkin ohitettu kun muistaa että siitä ei ole mulle mitään hyötyä. Silti niitä repsahduksia tulee ja sehän on sallittua, kukaan ei ole seppä syntyessään. Mutta nopeasti kun alkaa jatkuva piereskely ottaa päähän niin palaa vhh:lle ja olo on taas hyvä.

Mä suosittelen ihan suunnattomasti karppausta. Erittäin hyvä elämäntapa. Siihen rasvaankin tottuu. Kun eihän sen tartte olla tirskuvaa rasvaa vaan sen voi ottaa esim.kuohukerman muodossa.

Olen karpannut pian 2 vuotta. Pääsyy karppaukseen oli vatsavaivat, ei niinkään painonpudotus. Silti kiloja lähti n. 8 eikä oo tullu takas (nyt sis 61 kg ja 171 cm)

Hyvät puolet:
-Energinen olo
-Vatsavaivat kadonneet
-Koholla ollut paastoverensokeri nyt normaali (ennen 6.8 nyt 5.0)
-Vihdoinkin olen saanut mahaläskit pois (en saanu niitä ennen pois edes treenamalla)
-Makeanhimo kadonnut täysin (mikä on entiselle sokerihiirelle todella outoa)

Tämä on mulle elämäntapa ja takaisin ei ole paluuta :) Ruokavalioni koostuu vihanneksista, lihasta, kalasta, kermasta, voista, kananmunista, manteleista ja juustosta.

[QUOTE="aloittaja";23516837]Juu elämäntavaksi sitä olen ajatellutkin. :)
Kuinka tärkeää tuo makrojen laskeminen on?? Ja missä on ns.laskuri millä niitä voi laskea...??[/QUOTE]

Mä en oo montaa kerta laskenu mitään ja silti toimii. Välillä tsekkaan fineli.fi:stä. Alussa voi olla hyvä seurata proteiinin saantia jota helposti tulee liikaa (1 g/tavoitepainokilo riittää) ja rasvaa ois hyvä tulla vähintään 100 g, mielellään yli 150 g (itse syön yli 200 g...)

Yhteistyössä