Suositelkaas joku hyvä kuohari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuperse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asti Tosti
parasta ikinä.. vähän makeeta, ei ollenkaan kuivaa, ja tosi raikas ja hedelmäinen

Shampanja on kuoharia joka tulee Ranskan Champagne alueelta (tai jostain vastaavasta) muuta kuoharia ei saa sanoa shampanjaksi sanoa.

itse tykkään enemmän kuivasta vaikka Carington on hyvä kuiva, mutta ok kuohareita saa myös halvalla reilulla 5 eurolla. Kysy alkosta niin saat parhaan palvelun. Kuohuviini ja Shampanja ei todellakaan ole sama asia :whistle:

ja juu shamppanja on aivan eri asia kuin kuohari ja shampanja tuotetaan tietyllä champanjen alueel (jos se ny noi kirjotettiin :p ) mut suosittelisin Asti Gancia kuoharia, se o hyvää :) kaveri suositteli sitä mulle ja ny suosittelen sitä sit eteenpäi :)

yks hyvä mitä mun serkku on suositellu, hän töissä alkossa... on sellasta missä on mansikan paljoa siel seassa.. hitsi ku en sitä nimeä nyt muista.. mut kyl ne alkossa tietää ku sanoo et sellasta shampanjaa mis on oikeita mansikan palasia seassa. :xmas: tai ainaki täällä meillä tietää.. kysytty on :D

cinzano asti! Ihan sika hyvää ja ei todellakaan kallista. Enempi makea kuohari. En tykkää itse kuivista shampanjoista tai kuohareista. Vetelee helposti lasin jos toisenkin;)!!

Kuohuviineistä jos haluat kuivaa niin Carrington Vintage Brut,
makeaa Asti Tosti ja
siltä väliltä Freixenet Carta Nevada Semi Seco.

Shamppanjat ovat tosiaan Champagnen alueelta ja skumppia kallimpia.
Henk.koht. oon sitä mieltä etteivät silti välttämättä parempia...paitsi huiput ( myös huippukalliit )

Hyvä shamppanja on esim. Lanson Black Label Brut, hinta Alkossa ehkä 40 euron pintaan..
Kympin verran kun laittaa lisää, saa samaisen merkin Gold Labelinä tai todela hyvän Bollinger Special Cuveen ( varmaan yli 50e kylläkin.. )

Ja kannattaa muistaa että shamppanjaa ja kuohuviiniäkin voi juoda missä vaan, milloin vaan ja aina läpi aterian :p ;)

Yhteistyössä