suositelkaa unikoulua yli 2-vuotiaalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyneet vanhemmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyneet vanhemmat

Vieras
lapsi nukkuin hyvin omassa sängyssään vauvana. korvatulehduskierteen seurauksena yöt on vieläkin kamalia! nukutetaan omaan sänkyyn ja vanhempi on omassa sängyssä lapsen vieressä, kunnes hän nukahtaa. menee näin helposti nukkumaan, mutta yöllä alkaa kauhea show. herää itkemään, pyytää laulamaan, peittoa päälleen, vettä, haluaa meidän sänkyyn ja tätä marinaa kestää niin kauan kunnes suostuu tuohon showhun... mies varsinkin antaa AINA periksi, puhuu, hyssyttelee, hermostuu ja laulaa, viimeyönä jopa luki kirjan!

tässä ei oo mitään järkeä. mies on väsynyt ja minä myös.

suositelkaa unikoulua ja nettilinkkejä kiitos myös. haluan että lapsi menee ilman nukuttamista sänkyyn ja nukahtaa ja nukkuu KOKO yn.

No ainakin teidän pitää ottaa selkeä yhtenäinen linja että mitään lauleluja ja varsinkaan kirjan lukuja ei yöllä tehdä. Tuon ikäinen osaa vaatia niitä vain uhmatakseen. Ja mitä pitemmän taistelun voittaa, sitä pitempään jaksaa vonkua noita seuraavana yönä, kun tietää, että annatte kuitenkin periksi. Tiedän, että tämä on helpommin sanottu kuin tehty, mutta en näe muuta keinoa,.

tutulta kuulostaa. Joka yö tuntuu olevan toista pahempi. Ollaan yritetty jos minkälaisia nukkumisjärjestelyjä; lapsi vanhempien makuuhuoneessa, lapsi yksin omassa huoneessaan, äiti siellä koko yön tai vain osittain... Ja kun kerrostalossa ei ainakaan öisin uskalla huudattaa :/

No ainakin teidän pitää ottaa selkeä yhtenäinen linja että mitään lauleluja ja varsinkaan kirjan lukuja ei yöllä tehdä. Tuon ikäinen osaa vaatia niitä vain uhmatakseen. Ja mitä pitemmän taistelun voittaa, sitä pitempään jaksaa vonkua noita seuraavana yönä, kun tietää, että annatte kuitenkin periksi. Tiedän, että tämä on helpommin sanottu kuin tehty, mutta en näe muuta keinoa,.

tätä aivan samaa koitan miehelle tolkuttaa, mutta ei mene millään jakeluun. :(

että tärkeintä olisi yhteinäinen linja. Lapsi nukkuu omassa sängyssä ja viereen ei oteta. Mitään palveluja ei yöllä saa. Tuosta lähtökohdasta pitäis varmaan aloittaa. Tiedän itse, että yöllä vasyneenä on helppo antaa periksi, mutta lapsenne on niin iso, että jokaisen lipsahduksen jälkeen pitää aloittaa taas ihan alusta.

että tärkeintä olisi yhteinäinen linja. Lapsi nukkuu omassa sängyssä ja viereen ei oteta. Mitään palveluja ei yöllä saa. Tuosta lähtökohdasta pitäis varmaan aloittaa. Tiedän itse, että yöllä vasyneenä on helppo antaa periksi, mutta lapsenne on niin iso, että jokaisen lipsahduksen jälkeen pitää aloittaa taas ihan alusta.

Miksi ei viereen? Hirveetä toimintaa, ei 2-vuotias ole mikään iso lapsi todellakaan. Meillä ainakin saa lapset tulla viereen aina kun haluaa, en koskaan raaskisi kieltää. Ja ihan minkä ikäisenä vaan.

[QUOTE="sondersson";23003726]Miksi ei viereen? Hirveetä toimintaa, ei 2-vuotias ole mikään iso lapsi todellakaan. Meillä ainakin saa lapset tulla viereen aina kun haluaa, en koskaan raaskisi kieltää. Ja ihan minkä ikäisenä vaan.[/QUOTE]

No mikäs siinä jos viereen tullaan nukkumaan. Saa meidänkin leikki-ikäinen tulla koska vaan, mutta ei lukemaan ja laulamaan. Jos tarkoitus on opettaa lapsi nukkumaan niin pitäs olla jollain lailla johdonmukainen.

[QUOTE="sondersson";23003726]Miksi ei viereen? Hirveetä toimintaa, ei 2-vuotias ole mikään iso lapsi todellakaan. Meillä ainakin saa lapset tulla viereen aina kun haluaa, en koskaan raaskisi kieltää. Ja ihan minkä ikäisenä vaan.[/QUOTE]

viereen ei enää kun vauva nukkuu vieressä. isomman opetin omaan sänkyyn jo raskausaikana, kun potki ja nyrkistä tuli monta kertaa.. lapsi nukkui hyvin yöt kunnes mies vaihtoi puolta lapsen sängyn viereen... lapsi tietää että isä antaa KAIKEN periksi kun tarpeeksi ulvoo.... lapsella koitan pitää jotain sääntöjä, kuten:

-ei lunta sisälle
-keittiöön EI leluja
-ruokapöydässä ei leikitä
-äidin ja isän kännyköihin ei kosketa
-tietokoneelle ei mennä
-yms

nää säännöt kusee siinä kun mies antaa nissäKIN periksi ja itse saan sitten taas taistella lapsen kanssa näistä asioista! tuntuu et olis helpompi vaan erota miehestä, kun ei se tajua! viimeksi eilen puhuin näistä sille. en syytellyt tai nalkuttanut ja vastaukseksi sain "MÄ EN JAKSA KUUNNELLA SUA VITUN PASKALÄJÄ". Että se siitä ongelmien ratkomisesta.

kaikki opitut

[QUOTE="vieras";23004144]En ymmärtänyt korvatulehduskierteen osuutta. Kärsisikö lapsi oireista vai onko huono nukkuminen opittu aikaisemmin, jolloin ollut korvaongelmia?[/QUOTE]

niin väsynyt näköjään ettei järki enää leikkaa...

eli korvakierteen takia hyssyteltiin, yms käveltiin lapsi sylissä keskellä yötä pitkin kämppää, valot päälle, katseltiin valokuvia, tehtiin mitä vaan että kipulääke alkoi tehota/unohti kipunsa ja nukutettiin viereen. nyt ei enää jaksa! nukuttamiseen menee ½-1h, mulla vähemmän kuin miehelle kun en noihin pelleilyihin mene mukaan. + yöllä heräilee ja samat pelleilyt jatkuu, mies saanut osakseen hoitaa ne kun ei mua usko, mä "nukun"(yritän nukkua kun ne pölpöttää ym) yöllä vauvan kanssa ja mies valvoo lapsen kanssa pulisten ja leikkien...

[QUOTE="a.p";23004185]niin väsynyt näköjään ettei järki enää leikkaa...

eli korvakierteen takia hyssyteltiin, yms käveltiin lapsi sylissä keskellä yötä pitkin kämppää, valot päälle, katseltiin valokuvia, tehtiin mitä vaan että kipulääke alkoi tehota/unohti kipunsa ja nukutettiin viereen. nyt ei enää jaksa! nukuttamiseen menee ½-1h, mulla vähemmän kuin miehelle kun en noihin pelleilyihin mene mukaan. + yöllä heräilee ja samat pelleilyt jatkuu, mies saanut osakseen hoitaa ne kun ei mua usko, mä "nukun"(yritän nukkua kun ne pölpöttää ym) yöllä vauvan kanssa ja mies valvoo lapsen kanssa pulisten ja leikkien...[/QUOTE]

Meillä oli sama tilanne allergisen kanssa. Allergioiden helpotettua nukkuminen ei helpottanut kun oli oppinut hillumaan yöt.

Ihan johdonmukaisesti vaan molemmat vanhemmat rauhoittaa lasta samalla tavalla. Kysehän on rajojen asettamisesta, näytetään lapselle milloin on aika nukkua ja milloin valvoa. Jos toinen valvottaa ja toinen nukuttaa, ei lapsella ole hajuakaan mitä häneltä odotetaan.

[QUOTE="a.p";23004256]No olisko neuvoja miten tän asian sais miehenkin tajuntaan? se oikeastaan tässä se ongelman ydin on. :([/QUOTE]

Näytä tekstejä pehmeästä unikoulusta. Sano että lapsi pompottaa isukkia nyt pahemman kerran.

[QUOTE="vieras";23004264]Näytä tekstejä pehmeästä unikoulusta. Sano että lapsi pompottaa isukkia nyt pahemman kerran.[/QUOTE]

joo tätäkin koitin, mutta mies ei jaksanut lukea.

ehkä hankin itselleni ja vauvalle oman sängyn lastenhuoneeseen niin me ainakin saamme nukkua. :) mies saa pöllöillä yöt esikoisen kanssa, kun kerran tiltään jaksaa! :)

Uusimmat

Yhteistyössä