Suositelkaa tuplia!

Elikkä minkälaiset tuplat kannattaa ostaa? Tulossa siis eri-ikäisille sisaruksille. Olen käynyt vähän kattelemassa liikkeissä, mutta yhtään en ole varma mistään. Emmaljunga Twin Cerox (?) houkuttelee, mutta en vain usko rungon kestävän. Jotenkin se näyttää, varsinkin jouset, joutuvan niin kovalle rasitukselle, kun tuolla ulkona näkee niitä. Haluaisin nähdä vauvan työntäessä, joten käännettävä istuin/heittoaisa olisi kiva. Onko kellään muuten kokemusta näistä:
http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/happybaby_tuplat.html

Kiitos kaikille vastauksista!!

Meillä oli noi ko.emmaljungat ja kiertoon lähiti,en tykännyt.Runko ei ollut kovinkaan jämerä,kuomu löpsähteli alas itsekseen, esikoinen ei enään 1,5v ikäisenä mahtunut istumaan ilman että pipo otti kuomuun kiinni eikä paljon tullu tuota heittoaisaa käytettyä...

Noita happy babyja soviteltiin kun käytiin etsimässä tuplia,mutt tuo erilliset istuimet vie tilaa niiltä istuin osilta,eli on todella kapeat,pari vuotias ei enää toppavaatteissa kunnolla mahdu kyytiin, myös kuomu oli matalalla.

Nyt meillä x-adventures twincot ja tykätty ollaan,on tilavat istua, kapeimmat silti kokonaisleveydeltään (istuin tila silti isompi kuin emmaljungassa),vakaat,kevyet työntää ja nostella,menee pieneen tilaan,ihan tavalliseen takakonttiin mahtuisi. ja edullisetkin ovat! =)

Meillä on Brion Twinettet. Ovat ihanan kapeat, sirot ja kevyet työntää. Olen itsekin pieni niin en missään nimessä halunnut hirmu suuria kaksostenrattaita. Mahdollisimman kapea malli oli siis hakusessa.
Meillä on muutenkin ikäeroa vain 1v 2 vkoa, uskoisin että pärjätään näillä niin pitkään kunnes voin vaihtaa kaksosten istuma-rattaisiin.
Käy meidän tarpeisiin aivan loistavasti!

Meilläkin Twinetet, ikäeroa lapsilla 1v10kk. Käyttökokemusta nyt 3kk, ja mainiosti ovat toimineet. Halusin kevyet ja kapeat rattaat, ainoa josta jouduin tinkimään on lasten istumasuunta - ovat vain kasvot menosuuntaan. Tähän saakka olen pitänyt vauvan puolella harsoa kuomun edessä, ettei vauva joudu liikaa katselemaan maisemia (tosin nukkuukin melkein aina kun ollaan vaunuilla liikkeella :) )

Twineteissä taitaa olla markkinoiden pisin makuutila, näin ainakin väitetään. Eikä mitään ongelmaa ole mahtumisessa, vaikka esikoisella on yli 90 cm mittaa.

Jos tarkoitus on tuoda tuplarattailla kaupasta paljon ostoksia, silloin Twinette ei ehkä ole paras mahdollinen vaihtoehto. Tavarakori on aika pieni, ja sinne lastaaminen on miltei mahdotonta jos molemmat istuimet ovat makuuasennossa.

Gracojen puolesta
Meillä on peräkkäin istuttavat graco- merkkiset tuplarattaat. Ne on osoittanut oikein hyviksi. Ennen meillä oli vierekkäin istuttavat ja ongelmia tuli kaupoissa. Eivät mahtuneet hälytyslaitteiden välistä. Nyt ei ole enää sitä ongelmaa. Graco-rattaisiin kuului etuistuimelle jalkasuoja, takaistuomelle ei. Se huono puoli niissä on. Muuten olemme enemmän kuin tyytyväisiä. Myös kuvuissa on kurkistusikkuna. Hintakin oli mielestämme hyvä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2005 klo 11:21 Gracojen puolesta kirjoitti:
Meillä on peräkkäin istuttavat graco- merkkiset tuplarattaat. Ne on osoittanut oikein hyviksi. Ennen meillä oli vierekkäin istuttavat ja ongelmia tuli kaupoissa. Eivät mahtuneet hälytyslaitteiden välistä. Nyt ei ole enää sitä ongelmaa. Graco-rattaisiin kuului etuistuimelle jalkasuoja, takaistuomelle ei. Se huono puoli niissä on. Muuten olemme enemmän kuin tyytyväisiä. Myös kuvuissa on kurkistusikkuna. Hintakin oli mielestämme hyvä.
en usko et toimis täällä meillä maalla.

Briolta on kuulemma tulossa tässä kuussa uusi kaksostenratas, oisko ollut Double wawe-nimeltään? On kuulemma tosi tilava kuomullinen kaksostenratas missä on käännettävä työntöaisakin! Onko kukaan ehtinyt nähdä tuota livenä, jokohan olisi tullut johonkin kauppaan? Aion ne todennäköisesti ostaa ja ostan sieltä mistä ne nopeimmin saa!

heippa meillä on nuo happy babyt ja en mistään hinnasta vaihtaisi pois...meillä oli ennen näitä emmaljungan tuplat mutta kun minä olen pitänyt niissä vauvaa ja sisarusta niin aina tämä isompi kun näkee jotain mielenkiintoista niin menee makaamaan vauvan päälle.. ja tässähän saa kummatkin samaan suuntaan tai erisuuntiin...meilä erisuuntiin vauvalla se koppa osa ja isommalla ratasosa...
hyvät kankaat, tukevat, eivät vaikuta miltään halpis rimpuloilta, tosi kevyet työntää,suht kapeatkin..
ja onhan nämä suomalaiset eli suomalaisiin olosuhteisiin tehdyt ja suomalaisille vauvoille tehty.... :D

Hoh-hoh. Eiväthän nuo Happy babyt ole suomalaiset, vaan puolalaiset, oikealta merkiltään Implast. Sillä, että maahantuoja laittaa kylkeen oman merkkinsä ei ole mitään tekemistä suomalaisuuden tai suomea varten suunnittelun kanssa.

Meillä on ollut ihan samat Implast merkkiset vaunut. Toimivat kyllä, mutta on huijausta myydä tai mainostaa niitä kotimaisina, tai väittää
niitä jotenkin erityisesti suomen oloihin suunitelluiksi.

http://www.implast.com.pl

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2005 klo 13:24 nirzu kirjoitti:
ja onhan nämä suomalaiset eli suomalaisiin olosuhteisiin tehdyt ja suomalaisille vauvoille tehty.... :D
Mulle sanoi myyjäliikkeen myyjä että ko.rattaat valmistetaan kiinassa jossa suurin osa rattaista saapi alkunsa tai ainakin rattaiden osat,kasataan ne sit missä tahansa.

JOs haluaa tilavat,mutta kapeat sisarusrattaat kannattaa ostaa x-adventure twincot joissa on kaksplussan uusimman lehden vertailun mukaan toiseksi suurin makuutila,kapein leveys vierekkäin istuttavista (ja minissa peräkkäin istuttavissakin leveys oli isompi) ja kaikkein isoimmat renkaat!! HIntakin kivasti siintä keskivaiheilta...

Ihan vinkkinä www.vaunutar.fi myy tällä hetkellä 439 sisältäen jalkapeiton (35eur) ja tuo kotiin kuljetettuna tuolla hinnalla!! ;)

Ja niinhän nuo X-Adventuretkin tehdään Kiinassas. Implast kuitenkin on ihan puolalainen tehdas, yksi niistä harvoista, joka on tehnyt vielä vaununsa Euroopassa. Sillä nyt ei sinänsä ole merkitystä, mutta
suomalaisena sen myynti ei ole rehellistä, eikä kai edes laiillista.

X-Adventuren huono puoli on, että istuinosaa tai työntösuuntaa ei voi kääntää. Ne on enemmänkin matkaratastyyppiset rakenteeltaan, kuten Carenat, Emmat ym.

Kiitos kaikille kommenteista ja kokemusten jakamisesta! :wave:

Kävin katsomassa nuo puolalaiset sivut, eivätkä ne siellä olleet tuplat muistuttaneet Happy Babyja mielestäni juuri lainkaan. En myöskään usko, että Lastenturva voi noin suoraan valehdella myyvänsä "suomalaista tuotemerkkiä". Minulle ei sinänsä ole merkitystä, missä maassa vaunut on tehty. Pääasia on, että ne on hyväksi koettu ja kestävät =) . Ja kun tarkemmin katsoo, niin ehkä noissa Happy Babyissa on turhan matala kuomu ja lyhyt jalkatila...

Tuo Brion uusi malli rupesi kiinnostamaan. Täytyykin alkaa metsästämään niitä =) .

On tämä vaikeaa. Haluan tällä kertaa satsata vaunuihin, kun esikolle ostin kuitenkin käytettynä, mutta vaihtoehtoja on niin paljon, mutta samalla liian vähän.

^ äippä: Jos satut törmäämään niihin Brion uusiin jossain piakkoin, voisitko infota tähänkin ketjuun? Minua niin kiinnostaisi kun olen etsinyt tilavaa ratasta, mikä menisi kuitenkin suht hyvään pakettiin kasattuna. Ja tuo työntöaisan kääntäminen "heittämällä" on aivan luxus-ominaisuus kaksostenrattaisiin! :) Siihen kuulemma saa myös ne uudet ontelopyörät, mitä ei tarvitse koskaan pumpata eikä ne periaatteessa "voi" mennä rikki. Kuulostavat siis aivan minun unelma-rattailta! Olen nähnyt niistä vain kuvan, mutta ostopäätösen olen jo oikeastaan tehnyt tuotetietojen perusteella ;)

twinetteistä' sen verran että meillä lähti pian takaisin kiertoon kun lapset ikäerolla 1v9kk ei oikein sopineet niihin. siis vauva sopi mutta kun isompi täytti talvella kaksi niin oli toppapuvussa niin iso että makasi puoliksi pikkuisen päällä.

tuo malli josssa on toinen eteen ja toinen taaksepäin olisi meillä ollut varmaan sopiva koska meillä isommalle puhkesi vielä karsea uhma ja se hakkasi ja töni pikkuista aina kun silmä vältti. noissa ei olisi päässyt tökkimään.

käännettävästä aiasasta että kannattaa miettiä tarkkaan. meillä oli yksösratytaissa käännettävä ja säädettävä aisa mutta siinä kiinnitykset alkoi lipsua ja esim se korkeussäätö alkoi lonksahdella paikaltaan. kun jos noissa aisoissa on noita söäätöjä niin silloin niitä ei ikinä saa nostaa siitä aisasta. kun jos siitä nostaa niin ne nivelet yms rasiuttuu. ja joskus on pakko nostella esim penkkojen yli mennessä yms.

kannattaa mennä katsomaan ja sovittelemaan. meinaan jos on yhtään pulleampi lapsi niin vaikea mahtua toppavaatteissa kapeisiin rattaisiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2005 klo 21:11 äippä kirjoitti:
Hei!

Kävin Vauvatalo Johannan sivuilla sekä Brion kotisivuilla, kummassakaan ei näkynyt kyseistä mallia :\| . Missä olet nähnyt kuvan niistä?
Minäkin olen katsonut sekä Suomen että Ruotsin Brion sivuja, enkä ole vielä löytänyt niitä sieltä. Näin kuvan Kuopiossa lastentarvikeliikkeessä, myyjä näytti minulle ruotsinkielistä Brio 2006-kuvastoa mutta heillä oli vain se yksi kappale enkä saanut esitettä mukaani. Tästä on melkein kuukausi aikaa ja sanoivat että lokakuun aikana pitäisi tulla myyntiin. Me kuitenkin liikutaan aika paljon, joten voisin ostaa ne muualtakin, mistä nopeiten saa.
Nyt hyvää yötä =)

Noissa x-adventure twincoissa on muuten väliseinä jolloin isompi ei pääse makaan pienemmän päälle jos pieni vielä köllöttelee vaan makuupussissa. Nyt isompina osaavat kyllä kurkotella toistensa puolille ja tapella sujuvasti ja välillä taas istuvat kaulakkain kun on kivaa! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2005 klo 21:24 äippä kirjoitti:
Kaksplussan uusimassa numerossa on nyt sitten ne Brion uudet tuplat ja hyviltä näyttää!!! :wave:
Kiitos paljon vinkistä! :flower: Oliko siinä mainittu milloin myynnissä ja paljonko se hinta nyt onkaan?

torkku
Heippa!

Meiillä on kanssa tuplarattaat hankintalistalla (sisarukset pienellä ikäerolla). Ensin ajattelin, että ostamme x-adventure twingot, mutta nähdessäni rattaat "luonnossa", tulin toisiin ajatuksiin. Ajattelin, että kahdelle eripainoiselle lapselle tuo kolmipyöräinen ei ole ehkä paras vaihtoehto. Myöskään kuomu ei vakuuttanut (suojaako auringolta). Istuimet säätyivät klipseillä, siihenkään en ollut oikein tyytyväinen. Hm, muuten olivat oikein kivannäköiset :)

Tykkäisin, että rattaat olisivat mahdollisimman kapeat. Brion twinettejä mekin oltiin jo ostamassa, mutta kun huomasimme lehdessä (kaksiplus?) esittelyn noista uusista Brio double wawe rattaista, ne rupesivat kiinnostamaan kovasti. Olisi tosi hyvä jos tyntösuunnan voisi vaihtaa ja rattaat olivat kaikin puolin mukavan näköiset+ yhtä kapeat kuin twinetet. Soitin paikalliseen Brioja myyvään liikkeeseen ja rattaita ei ollut vielä saatavilla. Tilauksessa olivat ja kuuulema niitä tulee heti, kun tehtaalta toimitus saapuu :) Niitä siis odottelemme, ennen joulua pitäisi hyvinkin olla liikkeessä. Ostopäätöksen olen oikeastaan tehnyt jo tuote-esittelyjen perusteella. Brion ruotsin sivuille ovat päivittäneet rattaat jo.

Yhteistyössä