Suositelkaa ompelukonetta? Toimiiko "marketti-Singer" kiitettävästi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostin joku vuosi sitten Singer Heavy Dutyn ja oon ollut todella tyytyväinen. Pohdin pitkään et ostanko sellaisen 100 € Singerin, mut mua varoiteltiin, et kone on niin kevyt, ettei pysy paikallaan pöydällä, kun ompelee isompia ja raskaampia kankaita. En voi nyt sitten varmaksi sanoo et käykö noin tai ei, mut aikas kevytrakenteisilta ne halvimmat Singerit ainakin muutama vuos sitten oli.

Mullka on 8kk käytössä ollut Singer confidence 7463 ja muutoin se on toiminut oikeen vaan kivasti, mutta kaksoisneulalla ommellessa se sekoittaa langat ihan solmuun. Eli se ei sen kanssa tahdo oikein onnistua.

Mutta muutoin sillä ompelee kyllä oikein kivasti :)

Entinen Pfaff ei ollut yhtään tätä parempi...joskaan en mä mitään noista koneista edes ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28795853:
Ompelukoneliikkeestä saa huolletun merkkivaihtokoneen markettisingerin hinnalla. Esimerkiksi vanhan Husqvarnat ovat käytännössä ikuisia.

Ihan totta, muuten. Just ne metallirunkoiset Husqvarnat on ihan älyttömän hyviä koneita, vaikkeivat ihan uusinta uutta olekaan.

Ikeasta ostin ompelukoneen 79e ja on kyllä ollut hyvä vehje :) Todella hyvä ompelutarvikekassikin tulee (paljon neuloja,, hakaneuloja, mittanauhaa, sakset, kahdet eri ratkojat...). Ei mitään valittamista!

[QUOTE="vieras";28795592]Köyhän ei kannata ostaa huonoa. Osta Janome. On kuulemma peruskouluissa käytössä pk-seudulla. Kestää siis kovaakin käyttöä.[/QUOTE]

Joo suosittelen myös. On kyllä aivan eri luokkaa kun halppikset. Itsellä oli satkun brotheri monta vuotta ja sillä ei tehny mitään. Ohuita verhoja vaan lyhenteli. Janomella saa sentä farkutkin lyhennettyä.

Yhteistyössä