SUOSITELKAA LÄMPIMIÄ hanskoja 1,5v jolla kädet tosi kylmät aina, KIIITOOOS!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jääkalikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ootko varma, että lapsella on muuten riittävästi päällä? :)

Itse oon huomannu samanikäisen kanssa, että jos muuten on riittävästi, kädetkin pysyy lämpiminä, vaikka ois ohkasemmatkin vaatteet päällä. Mut jos muuten on nippa nappa tai liian vähän päällä, kädet on jäässä vaikka ois topparukkaset ollu päällä, kun oli vielä plusasteita.

Meillä on näillä säillä ollu joko topparukkaset tai sit vk-rukkaset (eilen esim. vk-rukkaset) ja molemmilla pysyy lämpimänä (muuten riittävästi päällä).

Meillä myös sama ongelma saman ikäisellä lapsella. Olen käyttänyt niitä reimatecin mini(?) hanskoja niin että on lapaset+välikausihanskat tai pelkästään toppahanskat. Kuitenkin aina kylmät kädet =( Lapaset+toppahanskat yhdistelmää en ole vielä kokeillut, mutta kun pitäisi sitten kunnon pakkasillakin jollain tareta...

Ei ny merkki sano mitään kun joka merkillä on myynnissä kymmenet erilaiset hanskat. Etsi paksuimmat ja vedenkestävät kaupasta niin eiköhn ne pidä. Aika hyvä yhdistelmä on myös lämpimät lapaset ja siihen päälle fleecevuorilliset lassien suprafill tms. rukkaset.

Täällä samaa ongelma, on kokeiltu kohta kaikki ja vain 5 astetta pakkasta =(
lapsella jäiset ja aivan punaset kädet, eikä edes ulkoiltu kuin vajaa 2 tuntia...
talvella ei taideta ulkoilla siis lainkaan =(

[QUOTE="Vieras";22291204]Meillä myös sama ongelma saman ikäisellä lapsella. Olen käyttänyt niitä reimatecin mini(?) hanskoja niin että on lapaset+välikausihanskat tai pelkästään toppahanskat. Kuitenkin aina kylmät kädet =( Lapaset+toppahanskat yhdistelmää en ole vielä kokeillut, mutta kun pitäisi sitten kunnon pakkasillakin jollain tareta...[/QUOTE]

Niin ja siis muutenkin on kyllä kunnolla vaatetta päällä...

tuo mitä Hei kirjoitti on kyllä niin totta.
Meillä kaveri juuri kauhisteli kun 2v lapsella oli toppahaalari päällä. No käsineinä sillä oli tavalliset lapaset eikä yhtään ollut kylmät kädet

Hestralta saa oikeasti lämpimiä rukkasia joissa on villavuori. Urheiluliikkeisiin siis katsomaan. Hintakin on pienempi kuin esim. Reiman miniteceillä.

Ja yksi mitä kannattaa kokeilla on villakaulaliinan levittäminen olkapäille. Jos hartioita paleltaa, on kädet kylmät.

Meillä kans tytöllä (3v) aina herkästi palelee sormet. Näillä keleillä (+2/-3) on käytössä Lennen rukkaset, vedepitävät. Kylmemmillä laitan alle Ergeen (oikeasti lämpimät!) villasekoite lapaset.

Mutta pakkaskeleille on varattuna myös Kivat -merkkiset nahkarukkaset, lampaanvilla vuorella. Ei palele sormet :)

Hestralta saa oikeasti lämpimiä rukkasia joissa on villavuori. Urheiluliikkeisiin siis katsomaan. Hintakin on pienempi kuin esim. Reiman miniteceillä.

Ja yksi mitä kannattaa kokeilla on villakaulaliinan levittäminen olkapäille. Jos hartioita paleltaa, on kädet kylmät.

Lapsella on kyllä muuten riittävästi päällä on kaulurit jne. mutta kädet vain kylämä..

[QUOTE="hei";22291194]Ootko varma, että lapsella on muuten riittävästi päällä? :)

Itse oon huomannu samanikäisen kanssa, että jos muuten on riittävästi, kädetkin pysyy lämpiminä, vaikka ois ohkasemmatkin vaatteet päällä. Mut jos muuten on nippa nappa tai liian vähän päällä, kädet on jäässä vaikka ois topparukkaset ollu päällä, kun oli vielä plusasteita.
[/QUOTE]

Juuri näin. Ja parhaat rukkaset ovat meillä ainakin olleet perinteoiset nahkarukkaset vuorella (vai mikä se valkoinen nukka siellä sisällä on). Ja alle villalapaset. Myös ihan perus jonatanit ok, eivät toki läheskään niin lämpimät kuin nuo nahkarukaset. Esim reimatecit todella kylmät.

Lämpivyydestä en tiedä, mutta Lassien rukkaset ostin pojalle. (Ihan luki Lassie ei Lassietec). Niin kovasti hämmästyin että rukkaset ei ollu kastuneet vaikka poika uitti niitä useasti vesilätäkössä, siis ihan piti käsiä vedessä ja olin varma että ovat läpimärät, mutteivat olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja jääkalikka;22291262:
Lapsella on kyllä muuten riittävästi päällä on kaulurit jne. mutta kädet vain kylämä..

Se hartoiden palelu ei välttämättä näy mitenkään muuten kuin kylminä käsinä, eikä sitä välttämättä edes aikuinen huomaa mistään muusta. Kauluri tuskin yltää hartioiden yli. En epäile etteikö lapsellasi olisi riittävästi vaatteita, mutta tuo nyt on helppo ja halpa homma tarkistaa, ennen kuin lähtee ostamaan uusia rukkasia. Ja jos ei auta, niin sitten ne Hestran rukkaset avuksi:)

Se hartoiden palelu ei välttämättä näy mitenkään muuten kuin kylminä käsinä, eikä sitä välttämättä edes aikuinen huomaa mistään muusta. Kauluri tuskin yltää hartioiden yli. En epäile etteikö lapsellasi olisi riittävästi vaatteita, mutta tuo nyt on helppo ja halpa homma tarkistaa, ennen kuin lähtee ostamaan uusia rukkasia. Ja jos ei auta, niin sitten ne Hestran rukkaset avuksi:)

ei kannatakkaan väitellä, sillä lapsellani myös villatakki päällä....

mutta kiitti vinkistä.

Alkuperäinen kirjoittaja jääkalikka;22291335:
ei kannatakkaan väitellä, sillä lapsellani myös villatakki päällä....

mutta kiitti vinkistä.

Jatkan vielä, ihan sillä, että minulla on tästä itselläni kokemusta. Minulla nimittäin itselläni on helposti palelevat sormet ja tuntui ettei mitkään rukkaset olleet tarpeeksi. Kaikenlisäksi harrastin alppilajeja, joten en voinut pitää käsiä taskussakaan. Kärsin ongelmasta vuosia, kunnes eräs entinen laskija opasti, että laita hartioille aina yksi kerros enemmän kuin muualle, niin tarkenee sormet. Se ei siis auta, jos takin alla on villatakki ja kaulassa huivi, vaan sen lisäksi hartioille oma lämmike (tai minulla useinmiten sen verran suuri huivi, että riittää kaulalta hartioiden yli). Ikinä minulla ei palellut selkää tai hartioita, vaan pelkästään sormia, mutta tuon neuvon jälkeen en ole enää palellut ja niissä Hestran villavuorirukkasissa (niitä saa myös aikuistenkokoa) sormeni jopa hikoavat.

kannattaa oikeasti kokeilla, molempia:)

[QUOTE="vieras";22291349]Jotkut kintaat. Ja kintaiden alle aidosta lampaanvillasta itse kudotut vanttuut. Ei tule kylmä sormille. Ja villa ihmee samalla kosteuttakin itseensä..[/QUOTE]

Olen miettinyt vähän samaa, kun pojalla on aina kylmät kädet. Eli ajattelin tänä vuonna jättää lasten toppahanskat hyllyyn ja hommata lapsille oikein paksut ja lämpimät villalapaset joiden päälle sitten laitan ihan vaan vk-kelin goretex hanskat ns. kuorihanskoiksi. Mitä luulette? Voisiko tuo malli yhdistettynä lisäkaulurilla olkapäillä toimia?

[QUOTE="minä";22291413]Olen miettinyt vähän samaa, kun pojalla on aina kylmät kädet. Eli ajattelin tänä vuonna jättää lasten toppahanskat hyllyyn ja hommata lapsille oikein paksut ja lämpimät villalapaset joiden päälle sitten laitan ihan vaan vk-kelin goretex hanskat ns. kuorihanskoiksi. Mitä luulette? Voisiko tuo malli yhdistettynä lisäkaulurilla olkapäillä toimia?[/QUOTE]

Alpakka villalangasta saa lämpimät alulapaset. Lapasen paksuus ei takaa lämpimyyttä vaan merkitystä on myös langan säikeisyydellä jne...
Esim. Novitankin langoilla kun olen tehnyt kaksinkertaisia lapasia niin toisilla langoilla tulee "tosi kuumat" lapaset ja toisista tulee vilpoiset... elikä langalla on valtava merkitys!!

Hei en sanonut arvostellakseni vaan ihan vain kerroin, että omalla kohdalla huomasin moisen seikan. Lapsen voi myös ylipukea kylmäksi, senkin oon tenyt. :D Kun en tahtonut siirtyä vielä välikausivaatteista toppavaatteisiin, koitin sukkahousut, velour-asu (alla trikoopaita) ja villahaalari -yhdistelmää vk-haalarin alle. Topparukkaset laitoin. Kädet oli kylmät, koska lapsella oli kylmä.

Laitoin trikoovaatteet ja viime talvena vähän ohuemmaksi kulutetut topparukkaset, vk-rukkaset käteen ja lapsella oli lämmin -> kädet lämpimät.

Eli liikaakin voit pakata päälle eikä jää riittävästi ilmaa enää lämmittämään.

Mä sinuna koittaisin tuota vaatetuksen muuttelua, se auttoi meillä. Ja rukkasia meilläkin on vaikka mitä merkkejä, Reimasta, Jonathanista, Lennestä jne. Mutta kun ei ne auta, jos lapsella ei muuten ole vaatetus kohdillaan...

[QUOTE="hei";22291755]Hei en sanonut arvostellakseni vaan ihan vain kerroin, että omalla kohdalla huomasin moisen seikan. Lapsen voi myös ylipukea kylmäksi, senkin oon tenyt. :D Kun en tahtonut siirtyä vielä välikausivaatteista toppavaatteisiin, koitin sukkahousut, velour-asu (alla trikoopaita) ja villahaalari -yhdistelmää vk-haalarin alle. Topparukkaset laitoin. Kädet oli kylmät, koska lapsella oli kylmä.

Laitoin trikoovaatteet ja viime talvena vähän ohuemmaksi kulutetut topparukkaset, vk-rukkaset käteen ja lapsella oli lämmin -> kädet lämpimät.

Eli liikaakin voit pakata päälle eikä jää riittävästi ilmaa enää lämmittämään.

Mä sinuna koittaisin tuota vaatetuksen muuttelua, se auttoi meillä. Ja rukkasia meilläkin on vaikka mitä merkkejä, Reimasta, Jonathanista, Lennestä jne. Mutta kun ei ne auta, jos lapsella ei muuten ole vaatetus kohdillaan...[/QUOTE]

Taas naputtelin mitä sattuu. Siis viime talvena kulutetun toppa-asun eikä rukkaset. :D

Takas siivoomaan, kun ei tämä näköjään suju. :D

Mitkä tahansa rukakset voi olla kylmät jos muuten ei ole pukeutunut järkevästi. Puuvilla ihoa vasten ei ole kovin hyvä, sillä se imee kosteutta itseensä eikä ole muutenkaan kovin lämmintä. Villaa ihoa vasten koko kropalle niin johan tarkenee vähemmilläkin kerroksilla. Esim. merinovillakerrasto, tavalliset sisävaatteet ja villahaalari niin ei ainakaan meidän lapset palele kylmälläkään. -20 asteessa lisäksi kivat-nahkarukkaset, merinovillakypärämyssy ja villahattu ja kunnon toppahaalari niin meidänkin vilukissat ulkoilee pari tuntia lämpiminä. Myös sukat on syytä olla villasekoitesukat ja nimenomaan ihoa vasten! Eli kokeilisin kylmiin käsiin ensisijaisesti villavaatteita iholle.

Yhteistyössä