Suositelkaa kantoreppua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraus

Vieras
Siis kantoreppua olen hankkimassa kohta 7kk pojalle. MIkä siis on hyvä, ominaisuuksia ja mistä saa ostettua? Voiko missään testata, eli saako muualta kuin netistä? Jyväskylän suunnalla asutaan... Kantoliina oli lainassa ekat puoli vuotta joten kokemus siitä jo on olemassa:) Nyt puntaroin liinan ja reppujen välillä...
Auttakaa viisaat ihmiset:)

Meillä patapum. Hankittaessa poika oli 6kk ja nyt täyttää 2v, reppu edelleen käytössä. Hyvä kantaa ja säätää. Poika oli sen verran iso että laitoin suoraan selkään eli etupuolella en oo tuolla repulla kantanu. Ostetiiin se babyidean liikkeestä jossa sai kokeilla vauvan kanssa sitä ja miettiä kumpi koko on parempi. En tiedä onko siellä päin tuota myyjää jossain kaupassa.

Itse kokeilin sekä manducaa ja ergoa, kannoin edessä ja selässä. Omasta kokemuksestani voin sanoa että liinalla paljon parempi kantaa, varsinkin jos kantaa etupuolella. Selässä kantaminen tuntui miellyttävältä kummallakin kantorepulla. Jäi kantoreppu hankkimatta, liinassa pysytään...

Mulla Manduca ja suosittelen lämpimästi sitä! Ostin kun kuopus oli 4kk ja olen käyttänyt sitä todella paljon. Tyttö nyt pian 1,5v ja on edelleen jatkuvassa käytössä. Käytän selässä ja edessä.

Kantoreppu on mielestäni käytännöllisempi kuin pitkä liina, koska sen saa hätäisesti päälle ja lapsen siihen nopsaan missä tahansa. Koitappa tehdä kaupunkireissulla vesisateessa vaikka kolme kertaa liinasidonta kuraisella kadulla. Trikooliinaa olen käyttänyt lähinnä kotikäytössä ja sen ihan pikkuvauva-ajan. Rengasliina mulla käytössä myös pikaliinana ja autossa täytyy olla aina joko rengasliina tai manduca valmiina ellei molemmat, niistä sitten valikoin. :)

Neliöliina on myös hyvä vaihtoehto, itse olen kokenut sen näppärämmäksi kuin reput(meillä ollut kokeilussa Ergo, Patapum ja Yamo), koska jotenkin repuissa en tykännyt solkikiinnityksistä enkä hihnoista. Pitkällä liinalla kannan myös paljon etupuolella, mun 1v on sylihiiri ja sidonnan kun saa valmiiksi niin on helpointa nostella typyä liinaan ja takaisin. Pitemmillä matkoilla ehdottomasti mukavin on pitkä liina selkäsidonnalla, mutta helpompi vaihtoehto neliöliina selkäpuolella:) Toivottavasti löydät sopivan vaihtoehdon!

Eilen kävin itse kokeilemassa (JKL:ssä ) pikkolo-kantoreppua ja manducaa. (Tänään on muuten viimeinen pikkolon tutustumistarjouspäivä, jolloin tuote on tarjouksessa.;)) Päädyin ostamaan meille manducan, kun se istui itselleni hiukan paremmin. Kannattaa käydä jossain paikanpäällä kokeilemassa reppuja. :)