Suositelkaa hyvää vaippamerkkiä Liberon tilalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rusina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rusina"

Vieras
Ihan ensimmäiset vaipat tais olla Pampersia, mutta 1 koon jälkeen ollaan käytetty pelkästään Liberoja. Yksi paketti tais olla jotain Valintatalosta ostettua Bamboo tms merkkiä joista tykkäsin enemmän kuin Liberosta. Nuo Liberon vaipat on jotenki kauhean pieniä?! Meillä nyt menossa 3 koko, joka on 8 kiloon asti ja alle 7 kilon painosella vauvalla on jo kahdesti ollut aamulla unihaalari selästä märkä, tänään tuli paskat läpi ja äsken kun herättiin päiväunilta oli kylki märkä.
Liberoja olen ostanu niiden pisteiden takia mutta kun siellä pistekaupassakaan ei ole muuta kuin rumia romuja niin nyt loppu!
Pampersin vaippoja ostettiin mummolaan ja ne vaikutti aika hyviltä, vaikka nekin oli melko pieniä mut jotenkin materiaali tuntui mielestäni imukykyisemmältä..

meillä muumi vaipat nyt käytössä ei valittamista ainakaan näin ekan paketin jälkeen...

Mun mielestä ne muumi-vaipat on jotenkin tosi isoja ja tursoja. Haluaisin käyttää niitä, kun ovat ainoita kotimaisia, mutta ei viitsi,kun eivät tahdo mahtua vaatteisiin millään.
Meillä käytössä on ollut pääasiassa pampperssit, ja ihan tyytyväinen olen ollut.

Lidlin Toujourssit oli meillä loistavia tuossa vaiheessa. Nyt käytössä Pampersin Baby-Dry, pitää kuivana yön vaikka lapsi nukkuu sen 12h ja pissaa PALJON. Vaipan takaosa ns. roikkuu polvissa aamulla herätessä painavuutensa vuoksi. :D

Kannattaa tosiaan katsoa että on sen suositellun kilomäärän alarajoilla, meillä koko 5 eli muistaakseni 11-20kg ja lapsi painaa 12kg juuri nyt.

Sopivat vaipat löytyy vain kokeilemalla. Jos vaippakoon/kilojen mukaan menee, niin koko ei välttämättä ole oikea. Jos ennen hyvin toiminut vaippa ei enää toimikaan, niin kannattaa kokeilla isompaa kokoa. Kasvaessa tilanne voi muuttua myös niinkin, että aiemmin huonoksi koettu vaippa onkin myöhemmässä vaiheessa hyvä. Eli jos on kokeillut jotain vaippamerkkiä puoli vuotta sitten, niin tilanne ei välttämättä ole enää sama, vaan huonoksi havaittu vaippamerkki saattaa olla jopa parempi kuin nykyinen vaippamerkki. Meillä oli aikoinana muumien kanssa niin, että pienenä ne ei toimineet ollenkaan vaan vasta isompana.

On se siitäkin kiinni paljonko vauva tekee pissaa/kakkaa kerralla sinne vaippaan. Toisille ei riitä mikään, kuten mun esikoiselle... Kuopus teki pieniä sieviä tuotoksia ja pärjäsi paljon pienemmillä vaipoilla. =) Mutta minusta Liberon ohje on, että valitset vaipan sen mukaan että vauvasi paino sijoittuu vaipan kilorajojen keskivaiheille. Eli 7-kiloiselle alle 8 kilon vaippa on jo liian pieni.

Yhteistyössä