Suositelkaa hyvä ja tehokas kuumelääke lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pojalla ikää vajaa 2v. kuumetta ollut eilis illasta 39.8...kokeilin pamol-f:ää ja banadol suppoa, mutta niillä kuume laskee vain n.5 tunniksi ja lääkettä sais antaa 8 tunnin välein.

Viime lääkkeen annosta on 6½ tuntia, uskaltaisinko jo antaa (ajattelin kokeilla banadolin nestemäistä, jos nyt huolii), kuume huitelee taas 39,5 asteessa?

pronaxen + panadol yhdistelmä(nestemäinen), erittäin tehokas.
Sairaalasta sanoivat kun sielläkin jouduttu olemaan että suolessa panadol ei ole niin tehokas koska siellä mahdollisesti oleva kakka haittaa lääkkeen imeytymistä

Paranemisia :hug:

Pronaxenia kehun minäkin. Tosin meillä se toimii vain yhdessä parasetamolin (Panadol, Pamol F yms.) kanssa. Niitä saa siis antaa yhdessä. Yksinään Pronaxen ei meillä laske kuumetta, mutta Panadolin kanssa laskee ja kuume pysyy tuntikausia poissa!

Pronaxen (saa vain reseptillä ). Ja tarvittaessa siihen tuo nestemäinen Panadol. Nestemäinen Panadol tehoaa paremmin kuin supot. Jos ei pääse lääkärissä käymään heti, niin sitten Burana + Panadol.

Pronaxen on tosiaan hyvä.
Mutta buranan supot toimii myös.
Meillä oli vuoden ikäisellä kovaa kuumetta joka ei panadolilla laskenut juurikaan yhtään.
Kokeilin buranaa ja johan lähti laskuun kohisten.

Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
mä suosittelen kanssa pronaxen+burana yhdistelmää, laskee kuumeen tosi hyvin ja pysyy kauemmin poissa.
paranemisia pojalle!

??? Eihän kahta tulehduskipulääkettä saa ottaa samaan aikaan.

Pronaxen + Panadol tai
Burana + Panadol

Joskus ei tosin tehoa mikään, meillä oli viime taudissa Pronaxen + Panadol ja silti jouduttiin kuumekouristuksen takia sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
mä suosittelen kanssa pronaxen+burana yhdistelmää, laskee kuumeen tosi hyvin ja pysyy kauemmin poissa.
paranemisia pojalle!

Pronaxen + Panadol tai
Burana + Panadol

Joskus ei tosin tehoa mikään, meillä oli viime taudissa Pronaxen + Panadol ja silti jouduttiin kuumekouristuksen takia sairaalaan.
no meille kyllä lääkäri ihan suositteli tätä yhdistelmää, sanoi että tehoaa paremmin, pojalla oli silloin kuumetta lähemmäs 40 kanssa ja korvatulehdus, panadol+pronaxen ei auttanut.

Meillä taasen Pronaxen+nestemäinen panadol. Mä vaan en uskalla antaa niitä yhtäaikaa aamusta ja illasta, niin päivällä annan sitten panadolia tarvittaessa ja yötä vasten eri aikaan.
Meillekin sairaalassa suositeltiin jo 2kk ikäselle nestemäistä panadolia.

paranemisia pojalle!

Pronaxen + Panadol tai
Burana + Panadol

no meille kyllä lääkäri ihan suositteli tätä yhdistelmää, sanoi että tehoaa paremmin, pojalla oli silloin kuumetta lähemmäs 40 kanssa ja korvatulehdus, panadol+pronaxen ei auttanut.

No ehkä sit lääkärin suosituksella tapauskohtaisesti, mut periaatteessa ei saa antaa yhdessä, eikä missään nimessä kannata missään nettipalstoilla suositella tekemään niin.

paranemisia pojalle!

Pronaxen + Panadol tai
Burana + Panadol

No ehkä sit lääkärin suosituksella tapauskohtaisesti, mut periaatteessa ei saa antaa yhdessä, eikä missään nimessä kannata missään nettipalstoilla suositella tekemään niin.
ihan miten vaan, burana on kuitenkin käsikauppalääke joten sitä saa ihan itekin hommattua apteekista ilman lääkärin lupaa, mutta joo, ei sen enempää :) siitä.

Mullekin sanottiin nimenomaan että EI pronaxen+burana ja EHDOTTOMASTI KYLLÄ pronaxen+panadol. Lapsella tosiaan oli kuumetta 41.8 eikä laskenut millään, tollakin yhdistelmällä saatiin laskettua siihen 39.1 Panadol ei auta meillä kuumeeseen, ehdottomasti vaatii pronaxenin ja meille on kirjoitettu resepti ihan vaan puhelimitsekin.

paranemisia pojalle!

Pronaxen + Panadol tai
Burana + Panadol

ihan miten vaan, burana on kuitenkin käsikauppalääke joten sitä saa ihan itekin hommattua apteekista ilman lääkärin lupaa, mutta joo, ei sen enempää :) siitä.

Niin???? Meinaatko ettei käsikauppalääkkeillä oo haittavaikutuksia???

paranemisia pojalle!

Pronaxen + Panadol tai
Burana + Panadol

Niin???? Meinaatko ettei käsikauppalääkkeillä oo haittavaikutuksia???
en mä niin oo sanonu, sanoinpa vaan että mielipide tuli varmaan molemmilta selväks ja se siitä. jokainen varmaan osaa kuitenkin lukea sen pakkausselosteen ihan ite? nyt on mentävä muihin hommiin.

*paljon lainauksia*
en mä niin oo sanonu, sanoinpa vaan että mielipide tuli varmaan molemmilta selväks ja se siitä. jokainen varmaan osaa kuitenkin lukea sen pakkausselosteen ihan ite? nyt on mentävä muihin hommiin.
Pronaxenin pakkausselosteessa on seuraavanlainen kohta:
Muiden lääkevalmisteiden samanaikainen käyttö
. Asetyylisalisyylihappoa ja muita tulehduskipulääkkeitä ei pitäisi käyttää samanaikaisesti - yhteiskäyttö lisää ainoastaan haittavaikutuksia, ei tehoa.

Eli eipäs oteta sitä buranaa pronaxenin kaveriksi. Tietysti toinen juttu on jos lääkäri on niin suositellut.
Mulle kerran yksi lääkäri kirjoitti karsean mällin kahta ibuprofeiinipohjaista kolmiolääkettä selkäsärkyyn samanaikaisesti ja jos olisin ohjeen mukaan niitä ottanut niin olisi mennyt rajusti yli suositusten. Farmaseuttikin apteekissa ihmetteli moista lääkemääräystä.

Mutta mutta, meilläkin siis liputetaan pronaxen/panadol-yhdistelmän puolesta koska pronaxen vaikuttaa pitkään ja panadol tehoaa särkyyn nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Mutta mutta, meilläkin siis liputetaan pronaxen/panadol-yhdistelmän puolesta koska pronaxen vaikuttaa pitkään ja panadol tehoaa särkyyn nopeasti.
edelleen mainitsin kyllä lääkäristä, ja olen jo sanonut että ok, kaikki sen varmaan osaa lukea? mut ilmeisimmin mä oon väärässä ja se on ihan ok mulle, nyt on kyllä oikeesti mentävä, toisovottavasti ap:n lapsi paranee.

Alkuperäinen kirjoittaja Luku- ja ymmärrystaitoinen:
...EI ole tulehduskipulääke. Burana on.

Vaikee tajuta? Siis te, jotka vastustatte (tyhmänä) Pronaxenin ja panadolin yhdistelmää!!!

Sulla taitaa olla lukemisen ymmärryksessä vaikeuksia :D naprometin+ ibuprofeiiniyhdistelmää tässä vastustettiin.

Tämä on jo vanha viestiketju, mutta pakko oli farmaseuttina tähän kirjoittaa. Jos joku vaikka sattuu tätä vielä lukemaan! Burana ja Pronaxen yhdistelmä ei siis todellakaan kuulosta siltä että sitä olisi lääkäri missään nimessä suositellut! Siitä yhdistelmästä nyt ei tulisi muuta kuin haittaa! Luulen että tässä on nyt tullut jonkinmoinen väärinymmärrys lääkärin ja asiakkaan välille!! Panadol on varmasti se mitä on pronaxenin kanssa suositeltu, EI Burana.