Suonikohjut raskausaikana. Apua kaivattaisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut mamma

Vieras
Minulla siis menossa odotus viikolla 36 ja suonikohjuja ollut koko ajan. Pahenevat vain koko ajan. Ja varsinkin kuumalla ilmalla. Tänään en kuitenkaan enää ole voinut astua kunnolla toisen jalan päälle kun polven takaa kiristää ja sattuu niin paljon!! On niin kosketusarka, että jo pelkän veden laskeminen suihkussa sai vedet silmiin. En saa jalkaa edes suoristettua, kun sattuu. Ja käveleminen on varpaillaan kun en kertakaikkiaan jalalle painoa voi laittaa..

Onko jollain muulla ollut näin pahana jalat odotusaikana? Mitä näille voisi tehdä? Pitäisi varmaan mennä lääkäriin.. Tuskaa on, ja vielä olisi viikkoja ennen kuin helpottaisi..

Kaikkea tuota on jo kokeiltu, tukisukista ei apua ole, saisin pitää niitä ympäri vuorokauden. Ja vettä juon. Muutenkin paljon, nyt vielä enemmän. Hyviä neuvoja kyllä! Ja helpottavatkin, mutta nyt tuo klöntti polven takana on ihan mahdoton..

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut mamma:
Kaikkea tuota on jo kokeiltu, tukisukista ei apua ole, saisin pitää niitä ympäri vuorokauden. Ja vettä juon. Muutenkin paljon, nyt vielä enemmän. Hyviä neuvoja kyllä! Ja helpottavatkin, mutta nyt tuo klöntti polven takana on ihan mahdoton..
Kyllä mä noilla oireilla olisin jo menossa lääkäriin!

Nyt täytyy kyllä todeta, että olenpas minä tyhmä!! Soitin lääkärille ja sinne tosiaan täytyy viivana mennä. Kiitos teille!
Ajattelin vain koko ajan, että normaalia ja menee jollain hyvällä konstilla ohi.. Kun sitä aina kuvittelee selviävänsä kaikesta omin avuin..
Lääkäriin siis lähden, kunhan saisin jotain puettua tuon jalan päälle!

Hei vain, kotona jälleen.
Meni sitten koko eilinen päivä tuolla sairaalassa, pääsin vasta illalla myöhään kotiin kun oli varmistettu ettei todella ole veritulppaa. (Mikäs siellä oli sängyssä maatessa...) Mutta jonkinlainen laskimotukkotulehdus on, niin että liikkuminen on nyt kiellettyä ja lääkekuuri alkaa. Näyttää siis siltä, että nyt kun on nämä hienot kesäilmat, tämä mamma makaa sisällä! :(
No, kaikki siis nyt hyvin, onneksi menin lääkärille, koska kyseessä ei kuitenkaan ole ihan pikku juttu. Veritulpan riski on olemassa, joten ehkäisevä lääkitys pitäisi auttaa ettei sellaista tule. Pirun kipeähän tuo jalka vieläkin on ja on varmasti pitkään, mutta nyt ei ainakaan tarvitse enää miettiä, pitäisikö sille tehdä jotain!!
Että kiitos teille myös, itse kun ajattelin vain selviäväni, mutta onneksi tosiaan menin lääkäriin!

Hyvä juttu!
Voithan sä makoilla ulkona, kun ihan luvan kanssa saat "laiskotella".
Passuutat ittelles sinne mukavan lepotuolin ja pöydän viereen johon saat juomista. Sitten vaan nautit. Vaikka lepo on nyt pakkoa, nauti joka hetkestä!

Juu kyllähän sitä täytyy nauttia, mutta olen vain luonteeltani sellainen, että touhuan koko ajan vähän jotain. Ja nyt en pääse edes tuohon lähikauppaan itse. Se ärsyttää. Onneksi muksu ymmärtää että äidin jalka on "tosi pipi" ja on ihan tyytyväinen vaikka päivät nyt täytyy ottaakin vähän löysemmin.. Eikä leikkipuistoon voida lähteä. Mutta onneksi on omaakin pihaa tuossa..
Että kyllä tämä tästä. Tänään jalan päälle jo voi astuakin vähän, pääsen tosiaan tuohon ulos vähän nauttimaan kesästä.
Seuraavan kerran voinkin sitten pyytää apua palaneeseen ihoon, kun en pääsekään ylös tuolta ulkoa.. ;)

Nauttikaahan auringosta!! :)

Yhteistyössä