Suonikohjuleikkaus, pääseekö samana päivänä pois??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapuuaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Leikkaus edessä:
Alkuperäinen kirjoittaja XXX:
multa leikattiin monemmat jalat perinteisellä.. nukutuksessa.. en voinu lähtee samana päivänä pois olin niiin kipee... ja kaks viikkoo olin toooodella kipee... ja niitä sukkia ala heti opetella käyttää.. sit vasta ne on hankala laittaa ku jalat on aivan sairaan kipeet.. siis kannattaa harjoitella niitten laittioa jo nyt.. näin mulla

Miten olit niin kipeä?

lääkärit sano ettei oo ihme jos toipuminen kestää koska suonia poistettiin paljon.... oli kamalat mustelmat leikkauksen jälkeen..olis kuvia mut en osaa laittaa tänne.. ja jo kahdesti leikattu.. että en kyllä sanoisi olevani kipuherkkä niinku joku jo vitsaili...

Miten sinun jalat leikattiin? Kauanko mustelmien paraneminen kesti?Kun jalkasi parani,oliko lopputulos mielstäsi hyvä?normaali?Miksi sinut on leikattu kahdesti?uusiko kohjut?
leikattiin ihan perinteisellä menetelmällä eli jalat oli haavoja täynnä ja pää suonet otettin pois vasta tässä toisessa leikkauksessa.. kohjut siis uusi ensimmäisen leikkauksen jälkeen. ja kaks viikkoo oli jalat todella arat.. mut johtuu tietty siitä et suonia jouduttiin ottaa niin paljo pois..

Mut lopputulos nyt on...?Miksihän ne ei ottanut ekalla kertaa sun pääsuonia pois?

nyt hyvä tulos.. ja en tiedä miks eivät ottaneet eka kerralla.. siitä eka kerrast aikaa 11v kait oli eri käytäntö.. tai riippuuko sit lääkäristä.. en tiedä..

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Leiiattu:
multa leikattiin monemmat jalat perinteisellä.. nukutuksessa.. en voinu lähtee samana päivänä pois olin niiin kipee... ja kaks viikkoo olin toooodella kipee... ja niitä sukkia ala heti opetella käyttää.. sit vasta ne on hankala laittaa ku jalat on aivan sairaan kipeet.. siis kannattaa harjoitella niitten laittioa jo nyt.. näin mulla

Olen erimieltä.Sukan laitto ei satu ja on täysin turhaa opetella etukäteen laittoa.Helpot ne on laittaa. Mutta ehkä kyse onkin kunkakin kipukynnyksestä.

heh heh.. jos olisit nähnyt jalkani niin et puhuisi "kipukynnyksestä".. oli nimittäin ihan hirveesti suonia jotka piti poistaa.. ihan siniset jalat nilkasta nivusiin.. niitä suonia poistettiin paljo.. ei mitään pikku kohjuja.. lääkäri totesi ettei ollut koskaan poistanu niin paljon ja niin paksuja suonia.. mulla on sellainen perinnöllinen sairaus mikä pahenti suonia normaalia enempi.. ETTÄ näin

Ed.olen eri mieltä.Mulla leikattiin molemmat jalat ,molemmista jaloista suljettiin isot suonet.Pieniä "pistokohtia" oli vasemmassa jalassa 32kpletta ja oikeassa 21.Molemmat jalat oli mustelmilla ja kipeät reidestä nilkkaan.Hyvät kipu-ja tulehduslääkkeet teki kuitenkin elämän siedettäväksi. Koen että kipu on osa hommaa ja normaalia ei se ollut mitään "kauheaa ja suurta" vaan ihan normaalia. Mun leikkaus kesti 2h 20min ja lekuri sano jälkeen päin ettei kaikkea ehditty ottaa pois eli pikku kosmeettisia haittoja jäi,mutta nyt jo oli ääri rajoilla leikkauksen pituus.Mulla oli kamalan näköset jalat eli ei mikään pikku juttu.9v odotin että ne hoidettaisi ja siinä ajassa ne vain paheni.
no nyt ymmärrän.. sul oli tuollainen pikku leikkaus..

Niin ja se 9v kun kutitti,särki yöllä, särki kun joutu seisoo/istuu liian kauan jne .Siihen verraten muutaman vkon kipu ei tuntunu missään.

no eihän suonia säre.. sehän on normi pakotusta vaan.. taidat olla kipuherkkä.. ja jos olisit todellista kipua joskus tuntenu et TODELLA arvostelisi täällä toisia kipuherkiksi..

Olen erimieltä.Sukan laitto ei satu ja on täysin turhaa opetella etukäteen laittoa.Helpot ne on laittaa. Mutta ehkä kyse onkin kunkakin kipukynnyksestä.

heh heh.. jos olisit nähnyt jalkani niin et puhuisi "kipukynnyksestä".. oli nimittäin ihan hirveesti suonia jotka piti poistaa.. ihan siniset jalat nilkasta nivusiin.. niitä suonia poistettiin paljo.. ei mitään pikku kohjuja.. lääkäri totesi ettei ollut koskaan poistanu niin paljon ja niin paksuja suonia.. mulla on sellainen perinnöllinen sairaus mikä pahenti suonia normaalia enempi.. ETTÄ näin

Ed.olen eri mieltä.Mulla leikattiin molemmat jalat ,molemmista jaloista suljettiin isot suonet.Pieniä "pistokohtia" oli vasemmassa jalassa 32kpletta ja oikeassa 21.Molemmat jalat oli mustelmilla ja kipeät reidestä nilkkaan.Hyvät kipu-ja tulehduslääkkeet teki kuitenkin elämän siedettäväksi. Koen että kipu on osa hommaa ja normaalia ei se ollut mitään "kauheaa ja suurta" vaan ihan normaalia. Mun leikkaus kesti 2h 20min ja lekuri sano jälkeen päin ettei kaikkea ehditty ottaa pois eli pikku kosmeettisia haittoja jäi,mutta nyt jo oli ääri rajoilla leikkauksen pituus.Mulla oli kamalan näköset jalat eli ei mikään pikku juttu.9v odotin että ne hoidettaisi ja siinä ajassa ne vain paheni.

Niin ja se 9v kun kutitti,särki yöllä, särki kun joutu seisoo/istuu liian kauan jne .Siihen verraten muutaman vkon kipu ei tuntunu missään.

jos on pahat suonikohjut ei 9v tarvi odotella leikkausta...

Alkuperäinen kirjoittaja kipuherkkä:

jos on pahat suonikohjut ei 9v tarvi odotella leikkausta...

9v odottelu johtui lähinnä siitä, etteivät suostuneet leikkaamaan ennen kuin lapsilukuni täynnä janyt vasta 2v sitten se oli täynnä. Synnytyksestä piti odottaa vuosi. että elimistö normalisoitui.Seurannassa olin kyllä koko ajan.

eilen leikattiin vasemmasta jalasta koko jalan matkalta suoni. Muutaman sentin haava nivusessa ja matkan varrelle muutama "apupisto". Oikeasta jalasta leikattiin kanssa muutama kohju. 4 vuotta sitten eli 1.lapsen syntymän jälk, leikattiin heti kohjut ja nyt 2. jälkeen jälleen.´Kipu ei mulla ole ollut kova kummankaan leikkauksen jälkeen. Sitä ei tarvitse pelätä. Täällä joku kertoi varmasti siitä toisesta ääripäästä jossa on suunnilleen kaikki suonet kurottu ym. ja varmasti kipu sen mukainen.

eilen leikattiin vasemmasta jalasta koko jalan matkalta suoni. Muutaman sentin haava nivusessa ja matkan varrelle muutama "apupisto". Oikeasta jalasta leikattiin kanssa muutama kohju. 4 vuotta sitten eli 1.lapsen syntymän jälk, leikattiin heti kohjut ja nyt 2. jälkeen jälleen.´Kipu ei mulla ole ollut kova kummankaan leikkauksen jälkeen. Sitä ei tarvitse pelätä. Täällä joku kertoi varmasti siitä toisesta ääripäästä jossa on suunnilleen kaikki suonet kurottu ym. ja varmasti kipu sen mukainen.

Olitko kunnallisella puolella vai yksityisellä?

leikataan siis nilkasta nivusiin koko suoni pois..

Kertokaa vastaavassa leikkauksessa olleet, että miten kipeä sen jälkeen on ja kauanko?? Tutuilta leikattu vain pohkeesta. Vaahdolla ei voi leikata minulta, koska se menisi syviin laskimoihin tms,,,

Olin 4.3.2011 kohjuleikkauksessa vasen jalka nivusesta nilkkaan,koko matkalta suoni ja sivuhaarojakin otettiin.toimenpide oli suurin-piirtein seuraavanlainen.Ensin tehtiin selkä-ydinpuudutus.sitten nivuseen viilto,josta uitettu joku stripperi suoneen polven alapuolelle ja vedetty suoni pois ja sidottu haavat.sen jälkeen tehty alaraajaan verityhjiö ja stripperiä uittelemalla otettu pääsuoni pois vetämällä.se katkesi puolessa välin,jolloin joutui tekemään yhden ylimääräisen apuviillon.Ottivat jonkun sivuhaarankin pois.ommeltavia pikkuviiltoja tuli kahdeksan kappaletta.Nytten vähä yli 2 vuorokautta aikaa,ei ole minkäänlaissia kipuja.Aamuisin ARCOXjaPANADOLja iltaisinPANADOL suositus 3-5päivän ajan.Oli ilmeisesti ammattilaiset asialla.10 päivän päästä tikit pois ja sen jälkeen kuukauden ajan tukisukkaa.teetin mittojen mukaiset sukat Terttu Lilja OY.Kuntoilla voi kolmen viikon päästä.kirurgina hääri Turtiaisen Johanna.tekee myos toimenpiteitä yksityisellä ITE linikalla joensuussa.Enpähän menisi niihin vaahto-muihin menetelmiin,olen jo täysin palvellut eläkeläinen paljon liikuntaa harrastanut.käsittääkseni tälläiseen toimenpiteeseen vaan rohkeasti,niin hyvä tulee.

Yhteistyössä