suonikohju emättimessä!!

Täällä ja yksi, jolla sama vaiva. Ensin ihmettelin tuossa emättimen ulkopuolella sellaisia tummuneita, violetin värisiä pallukoita. Lääkäri totesi tarkastuksessa rv 32, että emättimessä on suonikohjuja (ilmeisesti niitä samoja on mulla myös tuossa ulkopuolella :$ ). Onneksi on kuulemma tosiaan hormonaalisia ja lähtevät pois synnytyksen jälkeen. Usein kuulemma myös jalkoihin tulee suonikohjuja, jos siihen on taipumusta (kuten mulla suvussa), mutta ei onneksi oo jalkoihin tullut silti mitään. Ehkä ne olis sitten pysyvämpiä... Yritetään kestää, ei kyse ole kuitenkaan mistään vakavasta ;) .
 
Jep. Minulla myös ilmestynyt suonikohjuja. Ovat keskittyneet esikoisen synnytyksessä tehdyn epparihaavan kohdille, joten kai siellä vanha arpi jotenkin haittaa verenkiertoa, vaikken muuten sitä aikoihin ollut huomannutkaan. Jaloissa ei onneksi näy suonikohjun alkuakaan, sillä ne ovat usein pysyviä kun taas alapäästä häviävät kuulemma pian synnytyksen jälkeen.
 
Ihanaa,kun jollain muulla sama vaiva... :/ Mulla oli jo edellisessä raskaudessa aika kaameat suonikohjut sisä ja ulkosynnyttimissä. Nyt myös,ja edellisessä raskaudessa sain töistä sairaslomaa,kun kävely oli ajoittain tosi hankalaa,mutta huomasin sairasloman aikana,kun "salaa" aloin tehdä pihahommia,että liikunta auttoi.Nyt en ole jämähtänyt,eli minun apuni on erilaiset asennot pihatöitä möyriessä. Mutta kyllä särkee ajoittain ihan kamalasti.Koitamme kestää...
Välillä olen peilillä kurkkinut,niin kyllä kaamean näköinen on,ihme että miehelle vielä seksi maittaa moisen monsterin kanssa.Mutta ei toi seksikään ole mitään kivaa suonikohjujen kanssa,varsinki sen jälkeen,särky on kaamea.
 
Haa, löysinhän kohtalotovereita! Ei tarvii vissiin syyttää miestä sitten pettämisestä - hyvä niin :heart: .
Mullakin on siis roisin näkönen koko toosa, ja verisuonet on pullistuneet ja siinä on pari näppylää/pattiakin. Örk. Toistaiseksi ne ei satu...Pitäiskö kuitenkin varata aika gynelle? RV30 menossa.
 
Joo mullekin tuli ku odotin nuorimmaista vuonna 99 ja siellä se on edelleen :kieh: eli emättimen ulkopuolella ja ei ole vaivannut onneks :whistle: Jalkaan tuli silloin ja polven päälle mut leikkuutin sen vuos sit pois. Nyt on toisessa jalassa isontunut tän raskauden aikana kun eivät sitä poistaneet sillon samalla :kieh: Sanoivat ettei se nyt siitä varmaankaan isone :kieh: Mut pitää tän raskauden jälkeen mennä leikkauttamaan se ja pois.
Nyt viikkoja 22
 

Yhteistyössä