Suonen veto ja tukisukat?

  • Viestiketjun aloittaja Ä74
  • Ensimmäinen viesti
Ä74
Hei!

Odotan toista tenavaa (rvk 23+1) ja öisin on ruvennut mahtavasti vetämään suonta jalasta. Ootteko te muut käyttäny samaan vaivaan tukisukkia tai jotain? Luin jostakin, että tukisukat auttais mutta pitääkö niitä yötä myöten pitää? Just kun supistelut on hiukan tauonnu tuli tämä ihanuus sitten riesaksi. No tämmöstäpä tämä on. Ei ollu ekalta tätä vaivaa ollenkaan. Niin, hyviä neuvoja otetaan mielellään vastaan. :)
 
Mariah (vierailija)
Samoja kokemuksia oli ekassa raskaudessa, veti suonta joskus niin kovasti, että melkein itketti, tässä toisessa raskaudessa ei ole vielä moista ollut ja viikkoja nyt 25+4. Nyt olen syönyt Multi-tabseja jo ennen raskautumista, ekassa aloin syödä vasta jonkin aikaa suonenvedotojen jälkeen ja vaiva loppui siihen. Luulen, että sain lisää Magnesiumia, joka vei vaivan mennessään, ainakin ajoitus täsmäsi. Villasukkia käytän muuten aina nukkuessa, muuten ei uni tule.
 
Minttu***
Tukisukkia kannattaa pitää yölläkin, jos suonenveto vaivaa. Jos ei halua pitää yöllä, niin on neuvottu, että ainakin ennen kuin nousee sängystä, niin ne kannattaa laittaa jalkaan, ettei heti noustessa ala vetää suonta. Magneesiuminpuute aiheuttaa suonenvetoa. Itselläni ainakin. Nyt syön Multitabsin Raskaus-pillereitä, eikä suonenvetoja kuulu. Suosittelen! Silloin tällöin mulla on myös öisin villasukat jalassa, niinkuin edelliselläkin kommentoijalla..
 

Yhteistyössä