Suomi Natoon ja ÄKKIÄ!

Suomen on mentävä Natoon ja äkkiä! Nyt on portti auki. Mutta tilanne voi olla toinen muutaman vuoden päästä, kun USA:lla on todennäköisesti Trump taas pressana.

Ja tästä asiasta ei TODELLAKAAN voi järjestää kansanäänestystä. Perustelut:

90% kansasta ei riitä ymmärrys päättämään tällaisesta asiasta. Lisöksi kun asiaa ruvetaan vielä populisoimaan, voin vain kuvitella kuin vajavaisella tiedolla äänestys tapahtuisi.

Missä demokratiassa tällaisista asioista kansa äänestää? Ei missään! Ei ole todellakaan mikään huutoäänestyksen paikka. Harvassa on asiantuntijat, jotka tukee NATO-päätöksen viemistä kansanäänestykseen.

Monet kansakunnan kannalta tärkeimmät päätökset eivät vaan sovellu kansanäänestykseen alkuunkaan.
 
vierailija
Mä oon sitä mieltä, että pitää mennä Natoon jos Venäjä hyökkää Ukrainaan. Ja sitten on sinne mentävä nopeesti. Toivotaan, että Suomen päättäjät tämän tajuaa. Ja toivotaan, että Venäjä sen tajuaa. Ehkä se voisi pikkasen hillitä menohaluja (tai sit ei).

Mut jos Venäjä lopettaa uhittelut ja antaa Ukrainan olla, niin olisko sitten reilua, että "palkitsisi" heidät Suomen puolueettomuudella?
 
vierailija
NATO-kanta on monelle vähän kuin ydinvoima. Vastustetaan vaan fiiliksen pohjalta.

NATO oli Suomelle täysin poissuljettu vaihtoehto 90-luvun alkuun saakka. Itäinen propaganda viimeistään varmisti, että monelle oikeistolaisemmin ajatelleelle puolueettomuus oli se paras vaihtoehto.

90-luvulla olisi pitänyt liittyä, mutta silloin eläteltiin toivoa, että Venäjä muuttuisi demokratiaksi. Toisin kävi. Autoritäärinen oligargia siitä tuli. Mahtavilla luonnonvaroilla varustettu maa, jossa vauraus jakautuu hyvin pienelle porukalla. Suurin osa kansasta elää köyhyydessä. Kehitystä ei oikeastaan yhtään 1800-luvulta. Suurin osa älykkäimmästä porukasta mennyt kartuttamaan länsimaiden talouksia.
 
vierailija
"Sadankomitea puolusti aseistakieltäytymiseen yllyttäviä puheita helmikuussa 1969 pitänyttä Erik Schülleriä ja alkoi kerätä niin sanottua yllytysadressia vastustaakseen sitä, että aseistakieltäytymiseen yllyttäminen oli laitonta. Adressiin kirjoittivat nimensä esimerkiksi Kaj Chydenius, Jörn Donner, Ville Komsi, Pentti Laine, Paavo Lipponen, Ilkka Taipale ja Erkki Tuomioja.[4] Seurauksena olivat niin sanotut yllytysoikeudenkäynnit."


Vasemmisto haluaa ajaa alas Suomen armeijan.
 
vierailija
Suomen tulee hakea viiteryhmänsä kansalliskonservatiivisten maiden joukosta. Osana Natoa olisimme ajamassa intersektionaalisen feminismin ja kalifaatin asiaa, mikä koituu Suomen kansan tuhoksi.
 
vierailija
Suomen armeija on jo NAto-yhteensopiva. Sitä on uudistettu Natoa silmälläpitäen 30 vuotta. Nyt pitää vain ottaa se viimeinen ratkaiseva askel.

Venäjällä on muuten muslimeja 6%. Suomessa alle 2% lähteestä riippuen.
 
Mä vaan luulen, että tässä on yhä mahdollisuudet tehdä "München 1938:t". Eli Venäjälle annetaan tuo Itä-Ukraina ja Krim tunnustetaan heille kuuluvaksi. Ukrainan natoilut haudataan. Sillä tavalla Putin selviää tästä voittajana, ilman että pakko aloittaa sotaa. Hullumpi voittaa bluffin. Ihan sama pelitaktiikka kuin sillä 30-luvun kaverilla.

Tavallaan toivon tätä, mutta olen jo varustautunut pahemmankin varalle.

Meikäläistä tämä Putlerin sekoilu on köyhdyttänyt 10 000 euroa. Sen verran tipahtaneet osakkeet kuukaudessa. Olen niitä kyllä viime vuodesta alkaen koko ajan myynyt, mutta olis näemmä kannattanut myydä vaan kaikki.

No, pientäpä tuo tiputus toki on siihen nähden miten paljon ne on nousseet kahdessa vuodessa.

Niijuu ja Suomi Natoon niin nopeasti kuin mahdollista. Ruotsin kanssa.
 

Yhteistyössä