Suomalaiset keräsivät 38 miljoonaa Uuteen lastensairaalaan: tältä lastensairaala näyttää!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
No ei varmaan, mutta tuskin kestävät kovinkaan montaa kloorikäsittelyä siistinä.
Älä puusta rakennusmateriaalina ole huolissasi.
Se on turhaa.

Ton paikan rahoituskuviot on ne mystinen asia jota voi ja tulee ihmetellä.

Niinku että se on verovaroin rakennettu ja silti yksityisessä omistuksessa ja HUS:n rooli on olla vain sairaalatoimija ja hyvä vuokranmaksaja.

Joku kuppaa sairaiden lasten siivellä ja pahasti.

Asia koskettaa mua hyvinkin läheisesti koska parikytä vuotta sitten mä olin jokaisen liikenevän hetken sydän sykkyrällä lastenklinikan kymppiosastolla peläten oman pikkutyttöni puolesta.
Rkennus ei ollu moderni eikä tarkoituksenmukainen mut koko henkilökunta huoltomiehestä kirurgiin teki työtä jota minä en pystyisi tehdä hetkeäkään - ja minun pikkutyttöni vuoksi.
Nykyään tuo tyttö opiskelee kemiaa yliopistossa ja isi on tavattoman ylpeä.

Mulla on ollu syytä maksaa veroja. Ja ihan mielelläni maksan niitä jatkossakin.
Mut ton paikan rahoituskuviot tai seinät tai niiden omistus ei hoida mun pikkutyttöäni. Ne hoitaa vaan säätiön taloutta veronmaksajien rahoilla.
Mun pikkutyttöäni hoitaa henkilökunta josta säästetään kun seinät alkaa maksaa liikaa.
 
vierailija
Uuden lastensairaalan rakentaminen aloitettiin syksyllä 2014, ja se maksoi noin 184,5 miljoonaa euroa. Projektin onnistumiseksi miljoona suomalaista osallistui kansalaiskeräykseen, jonka avulla kerättiin rahaa yhteensä noin 38 miljoonaa euroa.

Tältä Uusi lastensairaala näyttää: https://www.kaksplus.fi/taapero/terveys/talta-nayttaa-uusi-lastensairaala-muumien-mietelauseita-digitaalinen-akvaario-ja-oma-avatar-katso-kuvat/
Lastensairaala annettiin yksityisen ruotsnkielisen säätiön omistukseen ja hallintaan. Näin valtiota taas huijattiin. Anne Berner oli koko juonen pääpiru ennen poliittista uraansa.
 
vierailija
Äsken Ulkolinja- ohjelmassa kerrottiin kauheita:
"Yhdysvallat on maailman suurin plasman tuottaja. Verenluovutuksesta saa maksaa luovuttajalle, toisin kuin useimmissa Euroopan maissa.

Monelle köyhälle amerikkalaiselle verenluovutus on ainoa tulonlähde – terveysriskeistä huolimatta. Luovuttajat eivät välttämättä kerro todellista terveydentilaansa ja verta saatetaan luovuttaa jopa kahdesti viikossa.

Verikaupan markkinajohtajien verenluovutuskeskukset sijaitsevat usein kaupunkien köyhimmillä asuinalueilla kuten Clevelandissa Ohiossa.

Dokumentti kysyykin, onko veribisnes vähävaraisten hyväksikäyttöä? Onko eettisyys katoamassa verenluovutuksesta? Hyväksytäänkö veren hinnoittelulla järjestelmä, joka sallii rikkaiden hyötyä köyhien kustannuksella?

Blood Business.
Ohjaus: Marie Maurisse, François Pilet ja Pierre Monnard.
Tuotanto: ARTE, SRG ja Pointprod, Sveitsi, 2017.
Dokumentti on esitetty Ykkösellä edellisen kerran 2018."
 
vierailija
Niin. Miten olisi käynyt jos lastensairaalan rahat olisi otettu veroista ja kerätty kansalaisilta mamuille tarvittavat rahat. Miksi näin ei tehty?
Mamuille kerättävät rahat olisivat de facto suvakkivero koska ainoastaan suvakit maksaisivat sitä. Tämä ei tietenkään käy päinsä ja niinpä mamurahat (ja yle-rahat) otetaan budjetista, etteivät väärinajattelijat pääse luistamaan velvollisuuksistaan.
 

Yhteistyössä