Suomalaiset eivät aio ilmoittaa koiriaan valtion koiraverorekisteriin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kaikki koirat tulee siruttaa ja pääsääntöisesti kyseessä on eläimen hyvinvointiin liittyvä asia. Siru on kuin kelakortti, joka sisältää tiedot koirasta mm omistajasta. Todennäköisesti rekisteröintimaksu on tupakka-askin tai kaksi verran.
 
Rekisteröitymistä voidaan helposti edistää säätämällä vaihinkotapauksissa (esim. koira jää auton töytäisemäksi) niin, että korvausten saaminen edellyttää, että koira on rekisteröity. Jos rekisteröitymätön koira puree toista koiraa/ihmistä, määrätään rekisteröintimaksu suoritettavaksi esim. viisinkertaisena.
Irtiolevana tavattavat rekisteröitymättömät koirat tietenkin lopetetaan.
Kokkarien kontrolli-Keijo taas vauhdissa. :sneaky:
Kohta sirutetaan joku metsässä rynnistävä supikoirakin.

Ensin siru eläimiin, sitten ihmisiin..
 
vierailija
Mikä tässä koirien omistajia nyt niin nyppii? Eikös tämä ole hyvä asia, että se oma rekku sitten löytyy, kun se karkaa ja päätyy jonnekin koiratarhalle? Eikö kukaan saa varastettua sitä kallista rotukoiraa, kun sillä on siru. Periaatteestako te vastustatte tätä uudistusta vai miksi?
 
vierailija
Mikä tässä koirien omistajia nyt niin nyppii? Eikös tämä ole hyvä asia, että se oma rekku sitten löytyy, kun se karkaa ja päätyy jonnekin koiratarhalle? Eikö kukaan saa varastettua sitä kallista rotukoiraa, kun sillä on siru. Periaatteestako te vastustatte tätä uudistusta vai miksi?
Uusi turha vero entisten lisäksi.

Sä varmaan kehuisit sitäkin kun ihmiseen laitetaan siru ja siitä joutuu maksamaan viositraista veroa.
 
vierailija
Myrkkymakkaraa vaan kaikille koirille joista ei ole maksettu vaadittavaa veroa. Näin minä aion toimia. Sen verran tympii nuo koiranpaskat kaduilla ja sen räksytyksen kuunteleminen!
 
Kokkarien kontrolli-Keijo taas vauhdissa.
Kohta sirutetaan joku metsässä rynnistävä supikoirakin.

Ensin siru eläimiin, sitten ihmisiin..
Vai olisiko se moderaattien Micke? :unsure: Länsinaapurissa on sirutettuja ihmisiä jo muutama tuhat.
Pitääkin ryhtyä ajamaan sote-alalla työskentelevien pakkosirutuksia... 😈

 
  • Vihainen
Reactions: Echo
Vai olisiko se moderaattien Micke? Länsinaapurissa on sirutettuja ihmisiä jo muutama tuhat.
Pitääkin ryhtyä ajamaan sote-alalla työskentelevien pakkosirutuksia...

Kehitys on yleensä hyvästä, mutta ei kaikki.

Ihanat pakkorokottajat ovat ajaneet terveysalan kriisiin, eli karkottaneet ne motivoituneetkin hoitajat.
 
vierailija
jos koira on jo rekisteröity, ja maksut maksettu, kuten rotukoirilla yleensä. niin eihän siinä ole enää mitän järkeä ruveta maksamaan jotain lisämaksua
Maksan kolmesta koirasta jos niin täytyy tehdä. Toivottavasti ruokaviraston sivut ovat valmiit täytettäväksi toisin kuin biojäteen käsittelyyn tehtävät ilmoitussivut poislukien viisi pilottikuntaa.
Itsepalveluyhteiskunta toimisi kyllä jos siellä päättäjäpuolella saataisiin hommat pelaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Hyvä, että koirille tulee siru. Kadonnut koira löytyy helpommin omistajalleen ja pentutehtailu vähenee. Ei kai se muutama kymppi nyt koiran kokonaiskustannuksissa ole niin iso raha, vai?
 
vierailija
Hyvä, että koirille tulee siru. Kadonnut koira löytyy helpommin omistajalleen ja pentutehtailu vähenee. Ei kai se muutama kymppi nyt koiran kokonaiskustannuksissa ole niin iso raha, vai?
Selittäkää mulle, miten tämä ehkäisee pentutehtailua? Kukaan ei tätä asiaa valvo, joten tehtailijat voi jatkaa kuten ennenkin. Rekisteriin ei myöskään tule sukupuuta, joten et voi mistään tietää koiran alkuperää. Ja koska se on vitanomaisrekisteri, ei myöskään ostaja voi varmistaa, että se koira on siellä rekisterissä. Jos sulla ei itsellä ole skanneria tai et käy eläinlääkäriltä, et myöskään mistään tiedä onko se koira edes sirutettu. Rekisteriin on kerrottu tulevan vain koiran haltijan tiedot, joten se ei kerro yhtään, mistä se koura on peräisin. Hieno ajatus on, että "kasvattajan" pitää siruttaa ja ilmoittaa koira tuonne rekisteriin ennen luovutusta, mutta mitäs lottootte, moniko pentutetailija sen tekee? Kun ei ne tähänkään sti piittaa lakipykälistä ja säädöksistä, niin miksi tästäkään, mun kiinnijäämisen riski on häviävän pieni.

Olen itsekin kennenlliiton rekisteröity kasvattaja ja rekkaan pennut jo kennelliiton ennen luovutusta, joten pennun alkuperä on varmasti tiedossa. Silti meidänkin pitää ilmoittaa se pentu tuonne rekisteriin ennen luovutusta, maksaa muutama kymppi ja sitten uusi omistaja siirtää ensin pennun kennelliitossa omiin nimiin ja lisäksi tuonne rv:n rekisteriin ja taas se maksaa sen muutaman kympin. Eli tuplarahastus.

Eli se tässä kismittää, että tuota asiaa on mahdoton valvoa, joten edelleen pentutehtailua rehottaa ja sitten vielä rotukoiristakin maksetaan triplat eri rekistereihin (pennun rekkaus kennelliittoon maksaa myös). Minä ainakin voin rehellisesti sanoa, että en tule rekkaaman yhtään pentua tuonne rv:n rekisteriin ennen luovutusta. Rekatkoon uusi omistaja vasta, niin jää yksi maksu välistä pois.
 
vierailija
Sirutus- ja rekisteröintipakko vain lisää pentutehtailua, koska rekisteriin joutuvista koirista tulee entistä kalliimpia. Pentutehtailijat kiittävät hallitusta saamastaan kilpailuedusta.
 
Niin...meidän koira on kohta keski-ikäinen. Ei poistu pihalta.

Miks mä sen siruttaisin? Siis verot maksan, mutta kai mä nyt tuon turren tunnen kun mä sen eläinlääkärille vien jonkun vaivan takia.

Antaisivat lainsäätäjät vanhojen koirien olla. Ne jatkaa vanhuuttaan usein samoilla omistajilla.

Tää on hulluutta. Tässä menee mun raja.
 

Yhteistyössä