Suomalainen nainen on nyt opiskellut 51 vuotta ja opiskelu jatkuu edelleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hänet ilmeisesti mainittiin tässä Yhteishyvän jutussa. Eikä ole edes ainoa laatuaan ikuisopiskelijana joka voi asua opiskelija-asunnossa vaikka loppuelämänsä.

”Aiemmin voimassa olleet ikuiset opinto-oikeudet mahdollistavat muutamalle kylän asukkaalle loppuelämän asunnon.”

Näin on.

Persuilla on tällaisista ihmisistä ihan omat prototyypit, joita esitellä: Jani "trademoni" Mäkelä ja Sanna "Ihqu" Antikainen
Ole ehdottanut tälle palstalle persuvapaata viikonpäivää, mutta ehdotukseni läpivieminen on helposti arvattavista syistä vaiheessa.
Kyseinen ikiopiskelija ei käsittääkseni ole juuri ollenkaan hyödyntänyt opintojaan työelämässä. Hän suhtautuu nuivasti videolla ikäistensä mieltymyksiin kuten lastenlasten kanssa vuorovaikutukseen.
Mielestäni elämäni suurin ilo on seurata lastenlasteni kehitystä.
Elämä on suurin yliopisto. Vanhoilla tutkinnoilla ei ole paljon merkitystä.
Säälin ihmisiä, joiden nuoruus kului yliopstotentteihin paahtaessa.
Siihen aikaan oli helpposaada töitä, ja menojalkani vipatti.
Yliopistomaailma vaikutti pölyiseltä ja homeiselta.
Nykyään nettiaikaan voi opiskella niin paljon kuin haluaa.
Olen ajatellut ottaa tämän syksyn vähemmällä asioiden vatvomisella.
Lukutuolini ehkä on päätöksestäni huojentunut, ja palstan vinoilijani hihkuvat ilosta.

Nostan tämän ketjun ylös, ja suosittelen lukemaan #6 viestini.
Pilkkakirveet taas lentävät palstalla, ja ikijäärä on jo täysin kiihdyksissä.
Vauva av:n taso on huomattavasti parempi.

Nostan tämän ketjun ylös, ja suosittelen lukemaan #6 viestini.
Pilkkakirveet taas lentävät palstalla, ja ikijäärä on jo täysin kiihdyksissä.
Vauva av:n taso on huomattavasti parempi.

Laskujeni mukaan minulla on ainakin kolme kirjautunutta raatokärpästä.
Ehkä olen käsittänyt joulukuussa 2020 väärin tämän palstan perimmäisen tarkoituksen.
Tällä palstalla ei olla kiinnostuneita lasten hyvinvoinnista, lapsiperheköyhyydestä, sairauksista ja elämän pienistä iloista, vaan pitää koko ajan pohtia vaakamambon askelia, ja selata netissä aasialaisia nälkiintyneitä tyttöriepuja.
Kolmen koplalla vaikuttaa taloudellinen tilanne hyvältä, mutta heidän ainut ilo elämässä on kyörätä viestieni perässä.
Olen koko elämäni kärsinyt lähelle tunkevista miesoletetuista. Luulin, että netissä saisin olla rauhassa.
Ikkunassa pörrää kärpänen. Vien melko usein kuolleita tai eläviä kärpäsiä ulos parvekkeen ikkunasta. Olisipa yhtä helppoa päästä vihdoin eroon 2+ palstaseuraajistani.

"Kaija Hammar on suorittanut yli 3 500 opintopistettä. Määrä vastaa laajuudeltaan yhtätoista kandidaatin- ja maisterintutkintoa. Yhden kandidaatin- ja maisterintutkinnon laajuus on 300 opintopistettä.

Hammar on suorittanut kaksi tutkintoa: yhteiskuntapolitiikan ja aikuiskasvatustieteen kandidaatin tutkinnot.

Vaikka Hammarilla on jo yli 3 500 opintopistettä, tutkintojen kasaan saaminen on ollut hänelle vaikeaa."

Jos tuolla määrällä ei ole edes yhtä maisterin tutkintoa suorittanut, niin se vaan kertoo siitä, että hän suorittaa perusopintoja koko ajan. Ei siis etene mihinkään opinnoissaan.

Opiskeluissa eteneminen tuskin on enää tarkoituskaan. Luultavasti opiskelee omaksi ilokseen ja on aikojen saatossa säästänyt pitkän pennin asumalla opiskelija-asunnossa. Ei ole tarvinnut niin paljoa töissä käydä.

Haittaakse?
Yhteiskunnan resursseja menee hukkaan ja yksilöllekin se on aika huono ratkaisu. Tässäkin tapauksessa henkilö kertoo itse olevansa tyytyväinen elämäänsä, mutta ei se välttämättä ihan niinkään ole. Voisi sanoa, että ihminen ei aina tiedä, mikä hänelle on parhaaksi. Kaiken kaikkiaan se on hyvä uudistus, että ikuinen opinto-oikeus lakkautettiin.

Ei ole työn tekeminen kiinnostanut.
Halpa opiskelijakämppä ja opiskelijan ruokaedut ovat taanneet hyvän elämän.
Ainakin luulisi näihin opiskelija-asuntoihin olevan joku määräaika, olisi varmaan muillekin opiskelijoille tarvetta kuin eläkeläiselle.

Näin sitä järjestelmiä voidaan käyttää hyväksi.

Ei sitä enää voida käyttää hyväksi kun ikuisesta opiskeluoikeudesta on luovuttu. Ne jotka keksi tuon ennen sitä voivat siitä hyötyä. Luulisi että kyse on aika pienestä joukosta.

Harva ikuisista opiskelijoista mahtaa haluta asua opiskelijakämpässä koko ikänsä. Oma kokemus on ettei niissä saanut edes lukurauha. Äärimmäisen huono äänieristys ja naapureissa bileitä ja meteliä jatkuvasti. Sen lisäksi syksyllä ja talvella kämpässä jäätyi, kesällä oli liian kuuma. Astianpesukonettakaan ei ollut eikä sille tarvittavia hanoja, että olisi voinut itse asentaa. Kyllä aikuiset yleensä haluaa vähän enemmän luksusta asumiseensa. Useinmiten taitaa haluta omakotitalon.

Ois mielenkiintoista jutella tuon naisen kanssa. Varmasti tosi laaja yleissivistys eikä ole varmasti persoonaltakaan ihan tavallinen. Saattais syntyä hyvinkin avartavia keskusteluja.

Harva ikuisista opiskelijoista mahtaa haluta asua opiskelijakämpässä koko ikänsä. Oma kokemus on ettei niissä saanut edes lukurauha. Äärimmäisen huono äänieristys ja naapureissa bileitä ja meteliä jatkuvasti. Sen lisäksi syksyllä ja talvella kämpässä jäätyi, kesällä oli liian kuuma. Astianpesukonettakaan ei ollut eikä sille tarvittavia hanoja, että olisi voinut itse asentaa. Kyllä aikuiset yleensä haluaa vähän enemmän luksusta asumiseensa. Useinmiten taitaa haluta omakotitalon.
Kaija on luonut asumisestaan aika tiivistä....
39-152563068cc102b78767

Laskujeni mukaan minulla on ainakin kolme kirjautunutta raatokärpästä.
Ehkä olen käsittänyt joulukuussa 2020 väärin tämän palstan perimmäisen tarkoituksen.
Tällä palstalla ei olla kiinnostuneita lasten hyvinvoinnista, lapsiperheköyhyydestä, sairauksista ja elämän pienistä iloista, vaan pitää koko ajan pohtia vaakamambon askelia, ja selata netissä aasialaisia nälkiintyneitä tyttöriepuja.
Kolmen koplalla vaikuttaa taloudellinen tilanne hyvältä, mutta heidän ainut ilo elämässä on kyörätä viestieni perässä.
Olen koko elämäni kärsinyt lähelle tunkevista miesoletetuista. Luulin, että netissä saisin olla rauhassa.
Ikkunassa pörrää kärpänen. Vien melko usein kuolleita tai eläviä kärpäsiä ulos parvekkeen ikkunasta. Olisipa yhtä helppoa päästä vihdoin eroon 2+ palstaseuraajistani.
Kovin paljon luulet itsestäsi. :ROFLMAO: Ne "aasialaiset tyttörievut" ovat noin 1000 kertaa sinua kiinnostavampia.

Kuumimmat

Yhteistyössä