Suolihuuhtelu itse tehtynä,löytyykö kokemusta täältä kelläään..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En ole paastoamassa,vaan syynä todellakin paha ja aina vaan jatkuva ummetus.
Juon vettä paljon ja syön ruokia joidanka pitäis edes auttaa tähän,mutta kun ei,niin ei!

Ja mulla siis on ihan selkeesti syy mun lääkityksessä,jota sis päivittäin joudun ottamaan,siinä on yhtenä haittavaikutuksena ummetus :(

Ei ole varaa käydä missään tekemässä suolihuuhtelua,joten ajattelin toteuttaa itse,apteekissa kuulemma myydään suolihuuhtelupusseja.
En tiedä,mutta mua jotenkin kauhistuttaa ajatus tälläisesta,alkaen jo siitä osto hetkestä apteekista....

Jos joku kellä ois tästä kokemusta,niin ois kiva vähän kuulla...paljon maksaa,miten tehdää ja ennen kaikkea sattuuko se??

Niitä myydään myös luontaistuotekaupoissa, jos ne ahdistavat sua vähemmän kuin apteekki. Ei ole kallis. Eikä ole vaikeaa. Vettä vaan pussiin ja toinen pää 'sinne'... you know... ja annan veden valua. Kannattaa painella alavatsaa, se helpottaa oloa. Sitten vaan annat suolen tyhjentyä.

Eivät tosiaan maksa paljoa. Ja toimenpide on paljon helpompi kuin voisi kuvitella. :)

Itse olen pari kertaa aloittanut paaston suolihuuhtelulla, apteekista ostanut tarvikkeet eikä siellä katseltu kieroon millään tavalla. Joten rohkeutta vaan!

kai tiedät ettei suolihuuhtelu auta ummetukseen vaan voi pahentaa sitä? tottakai se hetkeksi helpottaa...
Osta mieluummin duphalacia ja microlaxia, niin saat paljon paremman tuloksen. Duphalacia voit syödä ihan jatkuvastikin, se ei aiheuta mitään ongelmia eikä laiskistuta suolta.

Ummetukseenhan on kyllä lääkkeitäkin olemassa, oletko kokeillut niitä?

No, tässä nyt kuitenkin tietoa suolihuuhtelusta. Ei siihen tarvita muuta kuin huuhtelupussi (peräruiskeeksikin kutsuttu..) ja vettä, eli ei maksa juuri mitään. Samaa pussia voi käyttää useammankin kerran, kun vain puhdistaa suuttimen huolellisesti käytön jälkeen.

Pussiin laitetaan kädenlämpöistä tai vähän lämpimämpää vettä, pussi ripustetaan roikkumaan sopivalle korkeudelle (korkeudesta riippuu kuinka kovalla paineella vesi tulee letkusta), käydään makuulle kyljelleen tai kontillaankin voi olla, ja työnnetään letkun pää takamukseen. Suuttimen voi etukäteen voidella vaseliinilla tai vastaavalla rasvalla niin se tuntuu vähemmän ikävältä. Letkussa on stoppari, joka estää vettä valumasta liian aikaisin. Kun letku on paikoillaan, stoppari auki ja sitten vaan odotellaan että vesi valuu. Samalla voi kevyesti hieroa vatsaa. Jos suoli on tosi täynnä niin voi olla ettei koko pussillista vettä pysty valuttamaan kerralla. Kun vesi on valunut tai kun tuntuu että on pakko mennä niin stoppari kiinni ja pytylle. Mutta jos pystyy niin on suositeltavaa odotella välissä hetken aikaa. Tarvittaessa huuhtelun voi tehdä useamman kerran peräkkäin, aloittaen pienemmällä vesimäärällä.

Huuhtelu ei mielestäni satu, siitä tulee vaan vähän "hankala" olo mahaan siksi aikaa kun vedet on sisällä. Tosin olen tehnyt sitä vain paaston yhteydessä, joten en tiedä tuntuuko erilaiselta kun on ummetuksesta kyse.

kai tiedät ettei suolihuuhtelu auta ummetukseen vaan voi pahentaa sitä? tottakai se hetkeksi helpottaa...
Osta mieluummin duphalacia ja microlaxia, niin saat paljon paremman tuloksen. Duphalacia voit syödä ihan jatkuvastikin, se ei aiheuta mitään ongelmia eikä laiskistuta suolta.

Juu,tässähän tää juurikin on,eli en todellakaan ole ensimmäisenä tarttumassa tähän suolihuuhteluun...Eli olen kokeillut erilaisia suun kautta otettavia ummetuslääkkeitä,ilman minkäänlaista vaikutusta,siis oikeesti ei tapahtunut mitään..tosin tuota mikrolaxia en ole kokeillut,sehän on peräruiske,taidan kokeilla vielä ensin sitä.

Ymmärrän että suolihuuhtelu ei auta itse ummetukseen,mutta helpottais jos sais edes hieman tyhjennettyä..Mä en todellakaan käy p*****lla päivittäin,niin kun kai normaali ihmisen kuuluis,itse asiassa en sinne päinkään,vaan todella harvoin ja sekin toisinaan vaikeeta,toisinaan taas ei,mutta sitä sitten tuleekin kerralla viikon edestä....

[QUOTE="Vieras";29015268]Tekeekös jotkut tuota ennen anaaliseksiäkin?[/QUOTE]

Vieläkö joku uhraa anaalinsa toisen nautinnolle ? Luulin että oltais jo opittu että siitä saa itse vaan falskaavan peräsuolen, ei kiitos !

On vaimon kanssa tehty suolareita monta vuotta kun on välillä aikoja ettei suoli toimi.ei löysytä peräaukon lihaksia niinkuin joku väittää.kyllähän apteekki myy lääkettä joka vaivaan vaan ei kannata ostaa.vesi vanhin voitehista

[QUOTE="vieras";29015334]Laita pätkä puutarhaletkua kiinni hanan suuttimeen, sitten letkun toinen pää "sinne" ja hana auki sopivan lämpimässä asennossa? :D[/QUOTE]

Se vesi menee ihan nätisti pidesuihkusta peppuun kun on ihan rentona ja painaa suuttimen peppuaukkoa vasten.

Miksi ostaa suolihuuhtelupakkauksia apteekista kun vettä tulee suihkusta.:O

itse vetäsin suihkuletkusta suuttimen pois ja suoraan anaaliin, sit vaan hana auki ja varovasti....eli ihan suoraan valtakunnanverkosta. Ei vaikuta missä asennossa on kun painetta riittää.
Tämähän voi olla ihan tosi vaarallista koska tällai voi vaikka perse revetä ihan kirjaimellisesti jos homma lähtee lapasesta. Eli älä nyt ainakaan tälleen tee niin kun minä tein. Täytyy sanoa että oli kyllä ihan hel.... tyhjä olo tän jälkeen....

Pidesuihkua olen minäkin käyttänyt. Eikä ole ongelma. Rasvaa kun laittaa peräaukon ympärille niin ei kirvele jälkikäteen.

Pienellä virtauksella kädenlämpöistä vettä olen laskenut niin kauan kun menee ilman kipuja,, sitten pitänyt sisälläni tovin ja laskenut pois. Sama uudelleen.

tuota kun muutaman kerran tekee, suoleen mahtuu yllättävän paljon vettä ja joskus kun kokeilin ja menin täytön jälkeen selälleen makaamaan, pystyi veden "laineet" näkemään mahassa :D

Ja joo, tiedän että ei ehkä ihan tervettä ole, mutta olen muuten pieni masokisti ja nautin kehollani leikkimisestä.

Mutta nuo huuhtelupakkaukset ei tosiaan ole pakollisia. Niillä "pilleillä" itseasiassa rikkoo vaan suolen limakalvon ja sitten se vasta kipeä onkin.

" pystyi veden "laineet" näkemään mahassa :D"

mullakin hieman samanlaisia fiiliksiä.
Jotenkin filosofinen kokemus myös koska hetkenajan ollessani kytkettynä osaksi vesijohtoverkkoa tunsin jotain omituista yhteenkuuluvuutta johonkin suurempaan, kensties johtuen siitä että päijänne puski sisääni vääjäämättömällä voimalla.

Laksatiiveja ym aineita kun käyttää niin suoli oppii. Mutta huuhteluun ei minulla ainakaan ole oppinut.

Voi tsiisus sitä tunnetta kun alkuraskaudesta söin välillä vaikka mitä mahaa löysentävää ja sitten kun lopetin hetkeksi syömisen niin kyllä oli paha olla. Ikinä ole ollut niin huono olo kuin silloin, Hyvä että vettä pystyi juomaan ilman että alko oksettamaan kun oli niin täynnä. Suolta kun sai hieman tyhjäksi niin voi että tuntui hyvältä kun lähti tavara liikkeelle.

Minusta taas oli helpointa suorittaa homma ihan tavan suihkulla. Istuin jalkojen päälle lattialle ja suihku pyllyn alle. Voi kätevästi säädellä voimaa sillä miten istuu suihkun pään päällä. Ja ainakin minulla on refleksin omainen ylösnousu jos vähänkään tuntuu epämukavalta. Sitten kun saa omasta mielestään suolen täyteen niin siirtyy pöntölle, suoli tyhjäksi ja uudelleen. Hajua ei kannata ihmetellä. Syvemmällä suolessa olevat eivät välttämättä tuoksu ihan sille parhaalle mahdolliselle.

Tässä vain on sellainen pieni miinus, että joskus aukko on hyvinkin vastahakoinen ottamaan vettä vastaan ja jos suihkun pää lipsahtaa asentoa etsiessä liikaa eteen, niin vettä on myös huvittelualueella. Ja vaikka se jännältä ja hetken aikaa jopa nautinnolliselta tuntuukin kun vesi pulppuaa, niin ainakin minulla kipeytyy limakalvot hyvin nopeasti. Mutta tämä pienenä vinkkinä. Siis ei niinkään ehdotuksena, vaan varoituksena. Jokainen tykätköön mistä haluaa.

Loppuraskaudesta pyysin miestä tekemään minulle huuhtelun, kun en tietystä syystä pystynyt oikein istumaan. Tai pystyin, mutta en päässyt enää ylös ja etukumaran ottaminen pöntöllä oli täysi mahdottomuus. Ja pöntöllä kyykkiminen kävi muutenkin työstä. Silloin mies otti suihkusta pään pois ja pienellä virtauksella laittoi letkun pään aukkoa vasten. Ja vettä niin kauan kun suosiolla menee.

Joskus paastodiettejä kokeillessani yritin suolihuuhtelupusseilla huuhtelua tehdä, mutta ainakaan minä en siinä onnistunut ilman että olisin saanut suolen pinnan rikki. Nähtävästi en osannut työntää oikeassa asennossa suutinta "sinne".

Synnärillä kokeilivat pienellä ruutalla myös tyhjennystä, mutta ei auttanut mitään. Sitten laittoivat ihan kunnon pussilla vettä menemään ja sitten vasta irtosi. Totesi vaan hoitaja että yleensä vanhuksille menee todella vaikeassa ummetuksessa näin paljon vettä.

Ja ymmärtääkseni tuo synnärille käytetty vesi oli keittosuolaliuosta, ei puhdasta vettä. Se tuntuikin erilaiselta.

Oletko kokeillut syödä "yliannostusta" magnesiumia, 2x350 mg magnesiumoksidia (tässä tarkoituksessa kannattaa olla halvempi magnesiumoksidi eikä -sitraatti). Magnesium laittaa liikettä suoleen. Itse syön 1x350 mg ja huomaan heti jos unohdan sen, vaikkei mulla varsinaista ummetusta olekaan.

Yhteistyössä