suoli toimii kummasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sontiainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sontiainen

Vieras
sama joka päivä, vuodesta toiseen:

illalla olis isompi hätä, ummettaa ja vatsa kovalla. kunnolla saa punnertaa jos meinaa jotain ulos asti sieltä saada. vaikka siis on tavallaan hätä.

aamulla sitten tulee vähän liiankin liukkaasti, joskus saa juosta vessaan.
kummallisinta tässä on kuitenkinn se, että uloste muuttuu aina yön aikana jossei nyt vedeksi niin löysähköksi ainakin.

mistähän ihmeestä moinen voisi johtua ja mitähän sille voisi kenties tehdä? muita joilla vastaavaa?

Ruokavaliosi, liikunnan määrä/ajankohta, ikäsi, perussairautesi, sukupuolesi, veden juonnin määrä/ajankohta?
Kuidut? Mihin ajankohtaan kuitujen syönti ajoittuu? Lääkkeesi? Kahvin/tupakan määrä/ajankohta?

Lähdetään tällä liikkeelle!

Ruokavaliosi, liikunnan määrä/ajankohta, ikäsi, perussairautesi, sukupuolesi, veden juonnin määrä/ajankohta?
Kuidut? Mihin ajankohtaan kuitujen syönti ajoittuu? Lääkkeesi? Kahvin/tupakan määrä/ajankohta?

Lähdetään tällä liikkeelle!

noh..

aamupalaa en syö koskaan, en pysty syömään mitään vaikka monesti kova nälkä olisikin.
kahvia kuluu aamusella 1-3 kupillista, maitoa, ei sokeria.

syön yleensä joka päivä salaatin lounaaksi ja se sisältää
omena
1/4 osa kurkusta
tomaatti
paprika
jäävuorisalaattia
krutonkia
salaatinkastiketta
palanen emmental juustoa tai rae juustoa
lihana yleensä joko pkt paistettua pekonia tai n. 150-200g kana suikaleita

illalla sitten tulee tehtyä useimmiten muutama leipä palanen, 2-4 palaa, päällä leikkele, margariini sekä juusto. joskus tämän kanssa saatan nauttia kupillisen teetöntä teetä (rooibos).

minulla on todettu jo lapsena maito laktoosi intoleranssa, enkä ole ikinä noudattanut sen mukaista ruokavaliota... muutaman kerran olen jokusen kuukauden mittaisen jakson ajan skarpannut ja huolehtinut tuon mukaan ruuat -ei auta. vatsa sekaisin silti, joten miksi ostaa turhaan kalliimpia tuotteita ja nähdä se syynäämisen vaiva..

mainittakoon nyt vielä sekin että usein hetken kuluttua syömisestä alkaa vatsaa vääntämään kovasti, tai ehkä kipu tuntuu pikemminkin selkäpuolella..? niin että tekee mieli mennä kaksin kerroin kyyryyn. tuo kestää vain pienen hetken. 1-2 min about, ja sitten lakkaa.

liikun nykyisin enää hyvin vähän, ei juuri tule lenkillä käytyä tai muutakaan varsinaista liikuntaa harrasta.

vettä tulee varmaan juotua vähän liian vähän. yleensä unohtuu ja juo vain kun jano. vaikka pyrkinyt olen muistamaan juoda enemmänkin sitä vettä. kai se enemmänkin sijoittuu tuohon lounasaikaan se veden juominen sekä iltaan.

mitään lääkitystä ei ole, ja perusterve kaiketi muuten.

nainen olen ja ikää on mittarissa 24.

tupakkaa kuluu päivittäin noin 10 kpl.