Suolaista kahvipöytään-uusia ideoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Makeat tarjottavat on musta aina tosi helppo tehdä ja niitä aina innolla teenkin montaa eri sorttia ja kokeilen uusia juttuja..

Sulaiset pikku-syötävät tuottaa aina päänvaivaa: tuntuu että tarjoan niitä samoja vanhoja juttuja juhlista juhliin... oon tehny mm. juustosarvia eri täytteillä, suolaisia piirakoita, pasteijoita, voileipäkakkua..

Nyt kaipaisin jotain uutta ja ihmeellistä, eli auttakaa ja kertokaa mikä' on teidän bravuuri? Ei tarvi välttämättä tarkkaa ohjetta,kunhan idea selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
rieska tai tortillarullia, väliin savulohta tms ?

tai sit pizzarullia, voitaikinan päälle täytteitä, kääritään rullaksi ja leikataan paloja ja paistetaan uunissa..

Joo, noita rieskarullia voisi tehdä.. joskus oon maistanut poro-rullia ja ne ainakin oli tosi hyviä.

pizzarulat kuulostaa helpolta, ootko tehny ihan valmistaikinasta ja sit vaan esim kinkkua/kasviksia/juustoa päälle?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tai sit pizzarullia, voitaikinan päälle täytteitä, kääritään rullaksi ja leikataan paloja ja paistetaan uunissa..

Joo, noita rieskarullia voisi tehdä.. joskus oon maistanut poro-rullia ja ne ainakin oli tosi hyviä.

pizzarulat kuulostaa helpolta, ootko tehny ihan valmistaikinasta ja sit vaan esim kinkkua/kasviksia/juustoa päälle?

juu, valmistaikinasta oon tehnyt.

ja täytteeks mitä milloinkin.jauhelihaa, tomaattia, chilisoosia jne ja juustoa
kinkkua,ananasta ja paprikaa,

tai sit parsakaalia ja fetajuustoa :p

juu, valmistaikinasta oon tehnyt.

ja täytteeks mitä milloinkin.jauhelihaa, tomaattia, chilisoosia jne ja juustoa
kinkkua,ananasta ja paprikaa,

tai sit parsakaalia ja fetajuustoa :p

Kiitti! Noita teenkin, vois tehdä vaikka pari eri täytettäkin!

Ei välttämättä mikään juhlavin mut meillä on joskus ollut patonkipaloja missä päällä ruohosipulituorejuustoa, tomaattisiivu ja tuoretta basilikaa, todella hyvää! Jos on lapsia tulossa niin sellaset nakkirullat (missä siis taikinan sisään kääritty nakki ja maun mukaan lisäksi ketsuppia, kurkkusalaattia, juustoa... ) on käyneet hyvin kaupaksi sekä feta-kasvispiirakka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei välttämättä mikään juhlavin mut meillä on joskus ollut patonkipaloja missä päällä ruohosipulituorejuustoa, tomaattisiivu ja tuoretta basilikaa, todella hyvää! Jos on lapsia tulossa niin sellaset nakkirullat (missä siis taikinan sisään kääritty nakki ja maun mukaan lisäksi ketsuppia, kurkkusalaattia, juustoa... ) on käyneet hyvin kaupaksi sekä feta-kasvispiirakka.

noista patonkipaloista saa kans vaik mitä taiteiteiltua. varmasti hyvää kun on tuoretta, eikä kaikki ole uunissa paistettua. pistetään korvan taakse

Alkuperäinen kirjoittaja huppelipups:
munakasrulla.väliin jotain tuorejuustoa ja esim kinkkua sipulia yms

eikö munakasrulla ole vähän outo kahvipöytään..? Täytekakun vieressä munakasta.. hmm..

Ei.. siihen ku tekee jonku salatin kaveriksi.. http://www.maku.fi/resepti/jauheliha-munakasrulla ite teen tuolla ohjeella.. ei siis ole mikään perinteinen munakas joka pannulla paistetaan

http://www.biber82.vuodatus.net/blog/2515467/fetakierteet-kinkku-paprikakierteet/

mä teen kinkku/jauheliha jne rullan tällä ohjeella, ei tarvi kohottaa taikinaa ja nopsa tehdä

En nyt lukenut edellisiä vinkkejä mutta meillä helppoja ja maistuvia (+sotkevia :D ) ovat olleet lehtitaikinasta tehdyt pikku hyrrät. :)
Teet vain mieleisiäsi variaatioita. Cremebonjour, pinaatti-feta-muna tms.
Coctailtikut kurkku-juusto-rypäle kelpaa myös aina.

Ja namia on munakasrulla (pannarityyppinen) johon savulohta-kermaa-tuorejuustoa sisälle.
Ruisnepparit ja siihen turejuustoa tms. Kyllähän noita aina löytyy. ;)
Tuppaa kyllä itelläkin jäädä aina niihin samoihin, kun juhlaa pukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

eikö munakasrulla ole vähän outo kahvipöytään..? Täytekakun vieressä munakasta.. hmm..

Ei.. siihen ku tekee jonku salatin kaveriksi.. http://www.maku.fi/resepti/jauheliha-munakasrulla ite teen tuolla ohjeella.. ei siis ole mikään perinteinen munakas joka pannulla paistetaan

noh empä ole koskaan ollut kahvi-pöydässä, jossa olisi salaattia tarjolla... On vähän hankala kattaa esim synttäri/ristiäis pöytään vielä veitse ja haarukat porukalle...

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

noh empä ole koskaan ollut kahvi-pöydässä, jossa olisi salaattia tarjolla... On vähän hankala kattaa esim synttäri/ristiäis pöytään vielä veitse ja haarukat porukalle...

Meil on ollu niin synttäreillä kuin ristiäisissäkin suolaista tarjolla. Olivat eripöydällä (tai sit jos tekee seisovan pöydän voi laittaa toiseen reunaan pöytää). Mä taas oon ollu useammassaki juhlissa missä on ollu kumpaaki niin suolaista kuin makeaa samassa pöydässä. Veitsiä ei tarvi (haarukoilla pärjää hyvin).

Meil oli omissa ristiäisissä. Hirvenliha paisti (kylmiä siivuja), kotitekoinen rieska, vihreä salatti, kana-salatti ja munakasrulla. Lisäks oli omatekosia lihapullia ja karjalanpiirakoita. Näytti tekevän kauppansa.

Makeana oli, täytekakku, hyytelökakku, keksejä ja leipäjuustoa.

Juomana, kahvi/tee maito, mehu ja kotikalja

Yhteistyössä