Suoja kukkamullalle?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yesbut..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yesbut..

Vieras
Olen törmännyt joskus jossakin lastentarvike verkkokaupassa ritilämäiseen suojaan, joka laitetaan kukkaruukkuun mullan päälle, ettei vauva pääse sorkkimaan multia. Nyt en löydä sellaista mistään, myös kukkakaupoissa minulle on pyöritelty päätä. Onko kenellekään sattunut silmiin, mistä sellaisen voisi löytää.

Meillä on lattialla iso kukkaruukku, jossa kasvaa noin 50v appelsiinipuu. En vielä henno kantaa puuta tunkiolle, mutta 1v tonkii multaa aina kun silmä välttää.

Laita koristekiviä tai muuta vastaavaa päälle..Vaikka varmaan neki kiinnostaa, mutta ei tuu yhtä paljon sotkua kuin mullasta. Meillä kyllä onneksi meni perille tiukka kielto, kun ei antanut tuumaakaan periksi.

Juuri eilen näin sellaisen joko Clas Ohlssonilla, Carlssonilla tai Anttilassa. Hintaa en katsonut, mutta malli oli sellainen kierresysteemi (vähän kuin ulkona poltettavat hyttyskarkottajat).

Hauska tuo sukkahousut ;D. Saattaisi muuten toimia ihan oikeasti :). Itse askartelin joskus pahvista suojukset kukkaruukun pintaan, tosin en lapsien takia, vaan kissoja varten. Lapset ovat pysyneet kukista erossa ei-sanalla. Yhdessä kukkaruukussa on koristekiviä, niitä joskus salaa ilmestyyy lattialle, kuopus on nimittäin vasta reilun vuoden :).

Ihan oikeasti luin joskus vuosia sitten kun omani olivat siinä iässä jostain Pirkka lehden Niksi Pirkka palstalta tuon sukkahousujutun. Sukkahousut vetästään purkin yli ja sidotaan kiinni sinne kasvin tyveen. Sukkahousujen läpi voi kastella kukkaa ja jos kyseessä on altakasteluruukku voi tehdä pienen reiän siihen kasteluputken kohdalle. Toimivuutta en ole kokeillut. Meilläkin pysyivät poissa purkista kielloilla.

Juu voihan se raivola-rysäpöksy pitää sekunnin vauvelin sormet ja suut mullitta, mutten minä ainakaan herranpieksut kattelis sukkahousuilla höystettyä kukkapurkkia...

Alkuperäinen kirjoittaja yesbut..:
Olen törmännyt joskus jossakin lastentarvike verkkokaupassa ritilämäiseen suojaan, joka laitetaan kukkaruukkuun mullan päälle, ettei vauva pääse sorkkimaan multia. Nyt en löydä sellaista mistään, myös kukkakaupoissa minulle on pyöritelty päätä. Onko kenellekään sattunut silmiin, mistä sellaisen voisi löytää.

Meillä on lattialla iso kukkaruukku, jossa kasvaa noin 50v appelsiinipuu. En vielä henno kantaa puuta tunkiolle, mutta 1v tonkii multaa aina kun silmä välttää.

Hei,

meillä on todella iso jukkapalmu lattialla ja sitä purkkia ei voi enää nostaa lapsen ulottumattomiin joten minä kokeilin pari kuukautta sitten tuota sukkahousuniksiä ja se ihan oikeasti toimi. Jos et sitä kestä niin voit kokeilla esim laittaa hyttysverkkoa (mikä vaunuissakin on)siististä ympärille eli verhoilla ruukun sillä. Hintakaan ei tälle viritelmälle ole paha. Aika nopeasti tuo kiinnostus menee ohi sillä meillä on jo pari päivää mennyt niin, että ruukku ei enää kiinnosta.

Yhteistyössä