Sunnuntain leivotaan perhospullia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokki3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perhospullat tehään osittain kuin korvapuustit.
Kaarina roinisen ohje.

Kauli taikina isoksi levyksi. Täytä haluamallasi täytteellä ja rullaa.
Leikkaa samoin kun korvapuustit, kapea pää n. 1,5 cm ja leveä 3cm.
Nyt leikkaa siitä leveämmästä päästä pullan halki puoleen väliin.
Muotoilet pullat perhosen malliseksi. Keskelle jää pystyy se osa mikä jäi äsken leikkaamatta.

Googlettamalla voi löytyä sama kuvien kera jos kuvat aukeavat.

Täytekakun valmistut aloitetaan kolmea pv ennen kuin tarjotaan.
Jos tarjotaan sunnuntaina niin pohja tehdään perjantaina.
Lauantaina täytetään jotta ehtii maut tasaantua.
Sunnuntaina kermat ja koristeet päälle.

[QUOTE="Vieras";27053460]Täytekakun valmistut aloitetaan kolmea pv ennen kuin tarjotaan.
Jos tarjotaan sunnuntaina niin pohja tehdään perjantaina.
Lauantaina täytetään jotta ehtii maut tasaantua.
Sunnuntaina kermat ja koristeet päälle.[/QUOTE]

Miks? En mä käytä yhden kakun vääntämiseen kolmea päivää. Teen pohjan ja täytän sen lauantaina ja koristelen sunnuntaina ennen tarjoilua, kummasti on silti kelvannut.
Mutta kukin tyylillään.

Laitappa ap sitten kuva pullistasi tänne, sillä en löytänyt googlettamalla mitään. Min tekisi kovasti mieleni leipoa, mutta pakastin on täynnä marjoja ja itse yritän välttää herkuttelua, kun pitäisi saada muutama kilo tiputettua. Mielelläni otan kyllä vinkkejä varastoon sitä hetkä varten, kun tulee taas usempi pullansyöjä kylään :wave:.

Viimeksi muokattu:
mie tahtosin omppuja, omat omenapuut on kitusen pieniä n 1m korkeita. kaverille soitin että laita mulle omppuja matkahuollossa tulhen niin se varmaan nauraa vieläki :ashamed: noko kuulema vie kottari kaupalla kompostiin ehjiä omppuja. pyh!

Suklainen irish coffee kakku olisi tarkoitus kehitellä. Ei siis ole reseptiä vielä siihen olemassa.

Puolukoista pitäisi kans leipoa jotain, mutta en tiedä vielä, että mitä. Todennäköisesti tiedän vasta tehdessäni. :D

Pitääkin kokeilla seuraavan kerran pullaa tehdessä noita perhospullia...voi olla et tulee ihan jonkun muun kuin perhosen näköisiä ;)

Itse leivoin äsken puolukka-murupiirakan

Yhteistyössä