sukupuolitautitesti yksityisellä?

Mä en ole tehnyt mitään.
Julkinen puoli on auki vain päivisin, eikä edes viikonloppuisin ja vastauksia joutuu odottaa pari viikkoa.
Ja kaikki testit sen takia että on mahdollista että kannat taudin vaikka et edes tiiä asiasta, julkisella puolella ei edes nykyään oteta kaikki testit.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Mä en ole tehnyt mitään.
Julkinen puoli on auki vain päivisin, eikä edes viikonloppuisin ja vastauksia joutuu odottaa pari viikkoa.
Ja kaikki testit sen takia että on mahdollista että kannat taudin vaikka et edes tiiä asiasta, julkisella puolella ei edes nykyään oteta kaikki testit.
Kyllä julkisellakin puolella otetaan kaikki testit. Ja ne saa jopa nimettömänä, jos haluaa. Vastauksissa voi mennä viikko, pari, mutta julkinen puoli ei teekään niitä minään pikatesteinä. Yksityisellä tuo kyllä tulee maksamaan aika lailla. Jos pelkkä tulehdusarvo voi maksaa kolmekymppiä, niin tuollaiset virusvasta-aineet maksaa taatusti enemmän per kipale.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Mä en ole tehnyt mitään.
Julkinen puoli on auki vain päivisin, eikä edes viikonloppuisin ja vastauksia joutuu odottaa pari viikkoa.
Ja kaikki testit sen takia että on mahdollista että kannat taudin vaikka et edes tiiä asiasta, julkisella puolella ei edes nykyään oteta kaikki testit.
Kyllä julkisellakin puolella otetaan kaikki testit. Ja ne saa jopa nimettömänä, jos haluaa. Vastauksissa voi mennä viikko, pari, mutta julkinen puoli ei teekään niitä minään pikatesteinä. Yksityisellä tuo kyllä tulee maksamaan aika lailla. Jos pelkkä tulehdusarvo voi maksaa kolmekymppiä, niin tuollaiset virusvasta-aineet maksaa taatusti enemmän per kipale.
no ei muuten oteta. Viime kesänä kun kävin julkisella multa ei todellakaan otettu kaikki tarvittavat vaikka pyysin. Mulle sanottiin vaan ettei ole tarvetta.

Pitää sitten ehkä käydä julkisella ottaa ne mitkä ne ottaa, ja sitten loput yksityisellä.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Mä en ole tehnyt mitään.
Julkinen puoli on auki vain päivisin, eikä edes viikonloppuisin ja vastauksia joutuu odottaa pari viikkoa.
Ja kaikki testit sen takia että on mahdollista että kannat taudin vaikka et edes tiiä asiasta, julkisella puolella ei edes nykyään oteta kaikki testit.
Kyllä julkisellakin puolella otetaan kaikki testit. Ja ne saa jopa nimettömänä, jos haluaa. Vastauksissa voi mennä viikko, pari, mutta julkinen puoli ei teekään niitä minään pikatesteinä. Yksityisellä tuo kyllä tulee maksamaan aika lailla. Jos pelkkä tulehdusarvo voi maksaa kolmekymppiä, niin tuollaiset virusvasta-aineet maksaa taatusti enemmän per kipale.
no ei muuten oteta. Viime kesänä kun kävin julkisella multa ei todellakaan otettu kaikki tarvittavat vaikka pyysin. Mulle sanottiin vaan ettei ole tarvetta.

Pitää sitten ehkä käydä julkisella ottaa ne mitkä ne ottaa, ja sitten loput yksityisellä.
ok. Ainakin täällä päin otetaan ilmeisesti ihan pakettina nuo. Eihän noita eri sukupuolitauteja edes ole niin montaa, etteikö niitä kaikkia kannattaisi ottaa. MUtta esim. herpestä on vähän turha ottaa, jos ei ole mitään rakkulaa mistä eritettä ottaisi.
 
muna
mikä hemmetin neekerisankkeri?!?!?


Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Paljonko maksaa? siis jos ottaa kaikki testit, hiv, klamydia, kondylooma, herpes ym.??

Lääkärikäynti tai vastaanottokäynti yksityisellä on yleensä jotain 50? + sitten testit??
Sulta unohtui kuppa, trikomoonas, tippuri ja neekerisankkeri.
 
Siideripissis
Klamydiatesti ja tippuritesti ovat itse tilattavissa netin kautta www.testaaitse.fi. Näytteenottovälineet tulee postissa ja pissit näytteen ja lykkäät postiin. Vastaus luettavissa netissä.
 
gyn sh
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu;20331126:
Paljonko maksaa? siis jos ottaa kaikki testit, hiv, klamydia, kondylooma, herpes ym.??

Lääkärikäynti tai vastaanottokäynti yksityisellä on yleensä jotain 50? + sitten testit??
Noita kaikkia ei voi edes rutiiniluontoisesti testata. Jos on harrastanut suojaamatonta seksiä "epämääräisten" henkilöiden kanssa, niin rutiinipakettina verestä tutkitaan HIV sekä B ja C hepatiitit. Virtsasta klamydia. Tippuria harvemmin nykyään tutkitaan ilman oireita. Emätineritteestä saadaan selville trikomonas (näkyy yleensä myös papassa). Kondyloomaan ei ole mitään spesifistä testiä, mutta yleensä papassa on HPV=kondylooma suspekti löydös. Papamuutoksia seurataan ja tarvittaessa kohdunsuun tähystyksessä otetaan koepala, josta kondylooma voidaan vasta varmuudella todeta. HPV saatetaan todeta vasta vuosia tartunnan saamisesta, joten vaikka papa olisi nyt normaali, ei se tarkoita sitä ettei sinulla voisi olla HPVtä. Kondyloomahan ei varsinaisesti edes ole sukupuolitauti. Herpes todetaan ottamalla näyte herpesrakkulasta, joten ilman rakkulaa et saa näytettäkään.
 

Yhteistyössä