Sukupuolitauti oman valkovuodon saamisesta suuhun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -epäuskoinen-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

-epäuskoinen-

Vieras
Eli kysymykseni (jotka todellakin ovat ihan tosissaan kysytty) kuuluu:

Onko mahdollista saada sukupuolitauti suuhun, jos on jotenkin saanut omaa valkovuotoa suuhunsa esimerkiksi yhdynnän jälkeen kondomin pinnalta tai jotenkin miehen sormien mukana (eli siis periaatteessa olisi syönyt omaa valkovuotoaan)? Jos siis oletetaan, että olisi jokin sukupuolitauti alapäässä.

Entä onko mahdollista, että jokin sukupuolitauti olisi ns. itämisvaiheessa luonut jonkin verran bakteereja alapäähän, mutta se ei aiheutakaan tautia alapäässä (bakteerit tai virus siis kuolisi alapäässä), vaan bakteerit pääsisivätkin edellä mainitulla tavalla suuhun ja alkaisivat siellä lisääntymään paremmin, jonka seurauksena sukupuolitauti puhkeaisikin ainoastaan suuhun?

No kyllä esim. kakkostyypin herpeksen ja tippurin ainakin voi saada noin, mutta hyvin epätodennäköistä se on. Kondyloomakin voi tarttua kurkkuun ja HPV. Pelkästään yläpään tartuntaan en usko. Herpestyypin voi testata, että onko ykkönen tai kakkonen, mutta sitä ei voi erottaa missä kohtaa kehoa se majailee. Kakkonen tarttuu kuitenkin huonosti suuhun. Nielutippurin voi testata helposti, jos tulee kurkku kipeäksi. Kondyloomasta tulee näkyviä oireita kurkkuun. HPV on herran haltuun, mutta useita versioita siitä perusjampan kurkussa majailee, jos on ilman suojausta suuseksiä harrastettu. Oliko tyhjentävä vastaus?

Ehkä menee ihan ohi, mut just tän takia kävin sukupuolitautitesteissä ennen kuin aloitimme intiimin suhteen mieheni kanssa. Ei oo nokan koputtamista jos tulee tauti, tietää kyllä mistä.
...ja tämän mun periaatteen vuoksi kävi sitten mieskin, joskaan en olisi häneltä sitä "vaatinut". Kiva kun kävi.

En usko että omasta valkovuodosta voi saada sukupuolitautitartunnan omaan suuhunsa.

[QUOTE="hmm";25396826]Ehkä menee ihan ohi, mut just tän takia kävin sukupuolitautitesteissä ennen kuin aloitimme intiimin suhteen mieheni kanssa. Ei oo nokan koputtamista jos tulee tauti, tietää kyllä mistä.
...ja tämän mun periaatteen vuoksi kävi sitten mieskin, joskaan en olisi häneltä sitä "vaatinut". Kiva kun kävi.

En usko että omasta valkovuodosta voi saada sukupuolitautitartunnan omaan suuhunsa.[/QUOTE]
No ei kai sitä sukupuolitautitesteissä sen takia käydä, että tietää mistä on tullut. Kai sen tarkoitus on ihan itsensä ja muiden terveyden suojaaminen. Tyhmää sellainen olisi, että itse kävisi testissä ja mieheltä ei sitä vaatisi,mutta provohan tämä olikin.

Kyllä valkovuodosta voi samalla tavalla saada tartunnan kuin naisen nuolemisesta, vaikka epätodennäköistä onkin.

Kiitos vastauksesta! Ehkäpä mietin näitä vähän turhankin teoreettisesti. Kun todellakin yhden kerran erään hyvänpäiväntutun kanssa mennyt kortsu rikki ja yhden kanssa tuli harrastettua suojaamatonta suuseksiä. Tänään sitten jotenkin iski pieni paniikki, kun tajusin, että olen luultavastikin saanut eilen seksiä harrastaessa omaa valkovuotoa suuhuni... Ja sitten mietin, että pitääkö nyt mennä myöhemmin noihin testeihin, vai voiko itämisajat laskea noista tapahtumista.

Eli siis summa summarum: jos 3 kk jälkeen tuosta kortsun rikkoutumisesta ja suuseksistä kaikki perustestit negoja, niin voin luottaa siihen, että en ole jotenkin onnistunut saamaan itämisvaiheessa bakteereja tai viruksia omasta eritteestä suuhuni ja ne siellä olisivat sitten villiintyneet (eli testien ottamisen aikaan vasta itämisvaiheessa), vaikka alapäässä kuolleet?

Alkuperäinen kirjoittaja -epäuskoinen-;25396905:
Kiitos vastauksesta! Ehkäpä mietin näitä vähän turhankin teoreettisesti. Kun todellakin yhden kerran erään hyvänpäiväntutun kanssa mennyt kortsu rikki ja yhden kanssa tuli harrastettua suojaamatonta suuseksiä. Tänään sitten jotenkin iski pieni paniikki, kun tajusin, että olen luultavastikin saanut eilen seksiä harrastaessa omaa valkovuotoa suuhuni... Ja sitten mietin, että pitääkö nyt mennä myöhemmin noihin testeihin, vai voiko itämisajat laskea noista tapahtumista.

Eli siis summa summarum: jos 3 kk jälkeen tuosta kortsun rikkoutumisesta ja suuseksistä kaikki perustestit negoja, niin voin luottaa siihen, että en ole jotenkin onnistunut saamaan itämisvaiheessa bakteereja tai viruksia omasta eritteestä suuhuni ja ne siellä olisivat sitten villiintyneet (eli testien ottamisen aikaan vasta itämisvaiheessa), vaikka alapäässä kuolleet?
Voit siinä tapauksessa luottaa olevasi terve. Paitsi, että herpestä perussetissä ei testata ja se voi olla oireeton.

[QUOTE="vieras";25396870]No ei kai sitä sukupuolitautitesteissä sen takia käydä, että tietää mistä on tullut. Kai sen tarkoitus on ihan itsensä ja muiden terveyden suojaaminen. Tyhmää sellainen olisi, että itse kävisi testissä ja mieheltä ei sitä vaatisi,mutta provohan tämä olikin.

Kyllä valkovuodosta voi samalla tavalla saada tartunnan kuin naisen nuolemisesta, vaikka epätodennäköistä onkin.[/QUOTE]

No mä olin käynyt testeissä 2 viikkoa ennen kuin aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, syystä että mun ex-on/off-poikaystävä tartutti muhun 6 kertaa edellisen vuoden aikana klamydian. Enkä vaatinut nykyiseltäni että menisi testeihin, en varmaan edes maininnut että olin niin äskettäin käynyt.

Yhteistyössä