sukupuolitaudeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
hieman noloa tämä, mutta minulla on aivan hirveä lääkärikammo, enkä siis uskalla sinne mennä tämän asian puitteissa.. luotan teidän osaavaan sakkiinne. :P
juu eli harrastin seksiä (yhdenillan juttu) 25.12., yhdynnän aikana käytimme kondomia, mutta muuten ei. siitä n viikko eteenpäin ja alapäähän ilmestyi semmoisia n 1mmx1mm kokoisia näppylöitä, jotkut rykelmissä, jotkut yksinään.
(olen siis nainen)
virtsankirvelyä jonkin verran, mutta muuten nuo eivät ole häirinneet.
sukupuoliherpes?

Saattaa olla sukupuoliherpeskin, itse sairastan sitä ja rakkulat kyllä virtsatessa kirvelee. Itse hoidan tautia zoviraxilla tai vastaavalla. Sanotaan kyllä että siitä ei ole apua, mutta mielstäni se helpottaa kipua ja kirvelyä. Tauti kestää noin 7 vrk jonka jälkeen se asettuu ns lepovaiheesseen ja joskus sitten taas puhkeaa. ei onneksi kovin usein. Kehoittaisin kuitenkin menemään lääkäriin koska osa sukupuolitaudeista aiheuttaa lapsettomuutta ja useimpiin on lääkitys kuten myös herpekseenkin, mutta se pitää vai alottaa aikaisessa vaiheessa, että se tehoaa. Rohkeutta sitävartenhan lääkärin on, eikä niiden tehtävä ole arvostella ketään tai kenenkään tekemisiä.

toivoisin itseasiassa että olisi mielummin vaikka kondylooma kuin herpes, sen saisi ainakin hoidettua..?
nyt alkoivat kamalat alavatsakrampit, liittyvätköhän siihen myös..?
onko missään nuorille tarkoitettuja, ilmaisia gynegologin vastaanottoja?

Uusimmat

Yhteistyössä