V
vierailija
Vieras
no siis jos lapsi nyt vaikka päättääkin että haluaa olla poika tai joku muu mutta on syntynyt tytöksi niin ei tarvitse vaihtaa nimeäAsiahan ei minulle kuulu mutta......
Miksi?
Siis sukupuoliahan on kaksi. Sukua jatkaakseen tarvitaan niitä kahta, aiiiivan sama onko kyseessä adoptio tai keinohedelmöitys - kahta sukupuolta tarvitaan jossain vaiheessa.
Meitä ON miehiä sekä naisia.
Eikö se hämmennä lastakin sitten isompana, jos kasvatetaan neutraalisti?
Miten voi 'suojella' ettei sitten kyseltäisi lapselta että niin oletkos sinä tyttö vai poika ja lapsi vastaa että........? Niin mitä lapsi vastaa? Että ei tiedä?
Lelut, vaatteet, 'oikeat' värit- eihän tässäkään vaihtoehdossa anneta lapsen valita vaan valitaan hänen puolestaan? Kynsin hampain pidetään kiinni siitä että ei vain anneta tytölle nukkea tai pojalle autoa? Miksi ne eivät vain voi olla tarjolla kumpikin ja jos se poika nyt leikkii sillä autolla niin ei oteta siitä mitään hirveitä slaageja? Tai tytön leikkiessä nukella niin vajota epätoivoon että no niin, se siitä sitten......
Miten tämmöinen neutraalius voi kasvattaa lapsen? Vaikka lapsi tietäisi sukupuolensa ja muutkin kanssaihmiset sen tietäisivät, miten se voi lasta vahingoittaa jos hänen muuten annetaan valita leikkinsä ja mielivärinsä tms?
Kun minä en ymmärrä.......... olen aidosti hämmennyksissäni tästä asiasta.