Sukupuolineutraali kasvatus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Osa äideistä (ei juuri koskaan isät, mistä johtunee...) hikeentyvät kovin kelposti kun tytöille mainostetaan "tyttöjen leluja ja vaatteita" ja pojille vastaavasti perinteisiä "poikien tavaroita". Sukupuoli ei saisi näkyä missään mitenkään.
Kuitenkin naiset sitten aikuisena rakastuvat useimmiten vahvoihin ja miehekkäisiin miehiin eivätkä pitsinnyplääjämiehet tai balettitanssijat olekaan kova sana parisuhdemarkkinoilla. Miehekkäät miehet perustavat perheen ja nämä "sukupuolineutraalit" jäävät useammin yksin. Luonnonvalintaa sanon minä ja puhdasta biologiaa. Miksi joillekin on niin vaikeaa hyväksyä että miehet ja naiset ovat erilaisia ja juuri siksi meillä on sukupuolten välinen vetovoima? Luonnollista mielestäni.

Erilaisia joo.

Ja mun mielestä juusri siksi miehekkyyttä ei tarvitsekaan tukea "miehekkäillä" leluilla tai naisellisuutta rimpsulanukein.

Kukin kasvaa sellaiseksi kuin on enkä usko lelujen vaikuttavan lopputulokseen paskan vertaa.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Erilaisia joo.

Ja mun mielestä juusri siksi miehekkyyttä ei tarvitsekaan tukea "miehekkäillä" leluilla tai naisellisuutta rimpsulanukein.

Kukin kasvaa sellaiseksi kuin on enkä usko lelujen vaikuttavan lopputulokseen paskan vertaa.

Jos kerran kuitenkin uskot että lelut tukevat kasvamista johonkin suuntaan, niin mitä tulee pojasta, jolle ostetaan prisessamekkoja tai harrastuksena on virkkaus :). Voi olla vähän vaikeeta siitä muuttua miehekkääksi... Itse ainakin valitsin puolisoksi miehekkään miehen. Jos asialla ei olisi minulle väliä, olisin lesbo tai bi...joka onkin sitten eri juttu, mutta jos nyt pysytään vaan siinä mikä miehissä kiinnostaa.
Ap

Jos kerran kuitenkin uskot että lelut tukevat kasvamista johonkin suuntaan, niin mitä tulee pojasta, jolle ostetaan prisessamekkoja tai harrastuksena on virkkaus :). Voi olla vähän vaikeeta siitä muuttua miehekkääksi... Itse ainakin valitsin puolisoksi miehekkään miehen. Jos asialla ei olisi minulle väliä, olisin lesbo tai bi...joka onkin sitten eri juttu, mutta jos nyt pysytään vaan siinä mikä miehissä kiinnostaa.
Ap

Mä siis EN usko leluilla olevan merkitystä.

Mutta jos poika on naismainen, eivät sitä lelut muuta. Tai jos poika on homo, ei oo moottorisahalelusta avuksi. Huonolla tuurilla onnistuu kasvattamaan penskoja jotka uskaltavat olla omia itsejään vasta kun faija ja mutsi makaavat mullan alla.

Minä taas olen sellainen, että meillä on tyttö ja poika mutta on lukematon määrä tapoja olla tyttö ja poika. Eli saa pistää poika mekon päälleen jos tahtoo. Tai olla mitä on.

Täähän on ihan eriasia kuin se, että vanhempi tekee sen päätöksen lapsen puolesta. Pukeutukoon vaikka säkkiin kunhan vanhemmat eivät oman ideologian vuoksi pue sitä poikaa mekkoon koska pitää olla sukupuolineutraali.

Minä taas olen sellainen, että meillä on tyttö ja poika mutta on lukematon määrä tapoja olla tyttö ja poika. Eli saa pistää poika mekon päälleen jos tahtoo. Tai olla mitä on.

Miksi ajattelet ettei olisi tarkoituksenmukaista ohjata poikaa kasvamaan mieheksi ja tyttöä naiseksi. Miksi sukupuoliroolit ovat pienessäkin määrin haitallisia? Itse olen oikein tyytyväinen että olen kasvanut kodissa, jossa oli naisellinen äiti ja miehekäs isä. Ei minusta olisi tullut tällaista ilman äitini esimerkkiä. Silti olen itsenäinen, hyvin pärjäävä nainen. Miehiä kiinnostavat naiselliset naiset ja naisia miehekkäät miehet.

Mites se menikään...seura tekee kaltaisekseen...koskee varmaan myös näitä sukupuolineutraaleja äitejä.

Kyllä vaan ympäristö ja kasvatus muokkaavat lasta. Kiinnostus harvoin säilyy mihinkään ilman kannustusta. Voi olla että homoksisynnytään eikä sitä kasvatus muuta, mutta tämä kokoajan kasvava joukko naisellisia tossukkapoikia eivät kyllä herätä mitään muuta kuin huvittuneisuutta teini-ikäisessä tyttäressäni.

Yhteistyössä