Sukulaisten etsimisketju. Tulkaa mukaan harmaina vaikka ellette nikillä ilkeä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja r0s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ikivanhat murhaajatkin voivat paljastua (y)

Suomalaistutkijan dna-paljastus: Hän oli Viiltäjä-Jack

07.09.2014 klo 10:08 (muokattu 07.09.2014 klo 11:50)
Suomalaistutkijan tekemät dna-testit ovat viimein paljastaneet 126 vuoden takaisten murhien syyllisen, kertoo brittilehti Daily Mail.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2014090718638382

Bodomin murha saatetaan vielä saada päätökseen nykytekniikalla.

• Tykkää
Reactions: r0s
Joojoo, mutta saanko mä sen isän puoleisen isoäidin kautta jotain irti vain omalla dna-testilläni vai en?

Mä en ole hirveän tarkkaan perehtynyt näihin, eli en oo mikään asiantuntija. Sukulaissuhteita saa kyllä selville, jos vaan alenevat polvet tekee testin.

Ja sen jälkeen kirkonkirjojen kimppuun ja yhdistelemään, jos sieltä vaikka löytyy tuntemattomia serkkuja. Työlästä kyllä.

Sitten on vielä netin sukupuut, joista löytyy myös tietoa paljon, jos vaan joku on jo rakentanut niitä, joissa on sun sukulaisia. Itse oon löytänyt sieltäkin vaikka mitä uutta ja mielenkiintoista.

Palaan siihen paremmalla ajalla.

Mä en ole hirveän tarkkaan perehtynyt näihin, eli en oo mikään asiantuntija. Sukulaissuhteita saa kyllä selville, jos vaan alenevat polvet tekee testin.

Ja sen jälkeen kirkonkirjojen kimppuun ja yhdistelemään, jos sieltä vaikka löytyy tuntemattomia serkkuja. Työlästä kyllä.

Sitten on vielä netin sukupuut, joista löytyy myös tietoa paljon, jos vaan joku on jo rakentanut niitä, joissa on sun sukulaisia. Itse oon löytänyt sieltäkin vaikka mitä uutta ja mielenkiintoista.

Palaan siihen paremmalla ajalla.

1800-luvun alkupuolella mennään äidin puoleisessa suvussa. Siellä on ollut viitsiviä.

• Tykkää
Reactions: Latimeria
Ei se dna-testi erottele ketkä ovat isän tai äidin puolelta. Se antaa yleiskuvan. Jos tahtoo alkaa rajaamaan sitä "serkkumäärää", niin silloin joutuu testauttamaan molempien puoleista sukua.

• Tykkää
  • Tykkää
Reactions: r0s ja Elena777
Kyllä, tuo Geni on hyvä. Sinne voi väsätä sukupuutaan. Sielläkin rahalla saa enemmän ja kun sitten sukupuu yhdistyy muiden tekemiin niin esivanhempiaan löytää tuhansia vaaleanpunaisista ja -sinisistä laatikoista.

Nii että nyt mun pitäisi naputella kaikki ne jo tiedossaolevat isovanhemmat tonnekin?

Eikö moiseen voisi palkata vaikka kirjanpitäjän? Tai saisiko ne siirrettyä MyHeritagesta jotenkin?

*inhoaa paperitöitä*

Eikö ookki inhottavaa että joskus itekin joutuu tekemään jotakin? Kyllä kaiken pitäs tipahtaa kuin Manulle illallinen.

Mä mieluummin tyhjennän vaikka paskakaivoa kuin teen paperitöitä.
Kaikki, missä pitää olla pikkutarkka ja lisätä numeroita ja kirjoittaa tiettyihin kohtiin tietyt jutut, jotenkin menee aina vitulleen kun mä teen niin.

Mä mieluummin tyhjennän vaikka paskakaivoa kuin teen paperitöitä.
Kaikki, missä pitää olla pikkutarkka ja lisätä numeroita ja kirjoittaa tiettyihin kohtiin tietyt jutut, jotenkin menee aina vitulleen kun mä teen niin.

Muutaman kymmenen minuutin jos keskittyisit, voisi poikia vaikka mitä mielenkiintoista ;)

Eli kun rakentaa sukupuuta, saattaa heti kohta, kun on vienyt omat vanhemmat ja heidän vanhempansa, niin voi tupsahtaa matcheja.

Joku muu on vienyt sukua jo sinne. Sukulainen, tai joku sukurakas veljenkaimankummi. So what.

Sitten tulee usein löytöjä, ja jos sen tietää oikeaksi ja vahvistaa, niin yhdellä klikkauksella saa vaikkapa toistakymmentä sukulaista puuhunsa. Ja lisää ja lisää jatkossa mahdollisesti. Siis käytännössä saa sekunnissa vuosien työn, joka menisi työssäkäyvältä vapaa-aikanaan.

Itse olen MyHeritagessa ja Genissä. Ja erittäin iloinen siitä, tiedän hyvin paljon enemmän nyt sukulaisistani, kaukaisistakin tulee sellaista nice to know -tietoa.

Tsemppiä r0s (y)

ps itse en ole törmännyt isoihin virheisiin, sukupolvia taaksepäin voi olla eroavaisuuksia syntymä- ja kuolinpvm:ssä. Systeemi myös osaa herjata ristiriitaisuuksista.

• Tykkää

Yhteistyössä