Sukulaissynttärit ja se halvatun tarjoilu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jepulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jepulis

Vieras
Porukkaa tulossa 15 aikuista, omat lapset (2v. ja 4v.) sekä 2 lasta (3.luokkalaisia).

Listalla tällä hetkellä:

Kinkkupiirakka (pellillinen)
karjalanpiirakat (pakaste)
juusto
margis
munavoi
vihreä salaatti (salaatti, kurkku, minitomaatti, paprika, viinirypäle)
leipäjuusto-viinirypälesalaatti

puolukkajuustokakku x2
kaupan pullapitko
keksi

kahvi
tee
mehu
limppari
vissy

Oliskos jotain rakentavia ehdotuksia lisäksi, lähinnä ehkä ruokaisuutta lisäämään, osa vieraista tulevat 3h ajomatkan takaa. Bileet alkavat klo 16.

Anteliaalla päällä kun olen :)

Puolukkakakku

pohja:
300g tummia keksejä murskattuna (yleensä kaikki tummat keksit on täytekeksejä, joten dominoita ja täytteet pois)
100g voita

täyte:
2dl kuohukermaa
2dl maitorahkaa
1dl mangososetta (piltti)
1dl maustamatonta tuorejuustoa
2dl sokeria
1rkl vaniliinisokeria
8 liivatelehteä
0,5dl vaaleaa mehua

hyytelö:
5-6dl puolukoita
3dl vaaleaa mehua
1dl hyytelösokeria

Kakku on tarkoitus tehdä pyöreään irtopohjaiseen vuokaan. Vuoan pohjalle kannattaa pistää leivinpaperi niin kakun saa helpommin irti pohjasta.
Voi sulatetaan ja sekoitetaan keksijauheeseen. Keksimurska painellaan vuoan pohjalle.

Kerma vatkataan vaahdoksi, sekoitetaan joukkoon maitorahka, mangosose, tuorejuusto ja sokerit. Liivatelehdet liotetaan ensin kylmässä vedessä, puristetaan kuiviksi ja liuotetaan kiehuvan kuumaan mehuun. Liemi sekoitetaan kermamönjään. Sitten täyte kaadetaan keksipohjalle ja pistetään kakku hyytymään jääkaappiin.

Kun se on hyytynyt, pannaan puolukat kakun päälle, tehdään mehusta ja hyytelösokerista hyytelöliemi ja kaadetaan se puolukoiden päälle. Lopuksi annetaan hyytyä jääkaapissa esimerkiksi yön yli.

Mä inhoan voileipäkakkua itse, mutta toisaalta vois olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Lämpimästä ruoasta yritän pitäytyä erossa, en halua olla keittiössä kun vieraat tulevat, eli siis tarjottava sais olla valmista kun tulevat.

Ruokaisampi salaatti tietty vois olla kans jotain, hmm.

Yhteistyössä