Sukulaispojan 11v kotiolot ei ehkä ok. ....

• Viestiketjun aloittaja täti
  • Ensimmäinen viesti
täti
Poika on nyt meillä ja jos kysyn kotioloista, sanoo vaan, että ihan hyvin menee, mutta jotenkin poika on erilainen kuin aiemmin.
Asuu äitinsä luona, jolla on ollut (on?) päihdeongelmia ja kerran lapset otettu siitä syytä kiireellisesti huostaan poliisin pyynnöstä.
Pojan isoäiti puhui aiemmin tyttärensä ongelmista minulle ja jaoin tietoni sitten pojan alueen ls-viranomaisen kanssa, joka oli kiitollinen.
Poika ei halua soittaa äidilleen kotiin menosta ja kyseleekin, että voisiko käydä koulun täällä, haluaisi olla pidempää meillä.

Toivottavasti huolestuin turhaan!

Ikävä kyllä kuulostaa siltä, että kotona ei pojan mielestä oo kaikki ihan ok. Ihana että pojalla on täti joka huolehtii. Voitko itse soittaa pojan äidille ja kysellä muuten vain kuulumisia?

vieras
Voisitko kysellä "ohimennen" sopivissa kohdin esim. kuka hänet herättää kouluaamuina, tekeekö itse aamupalan vai äiti (jos tekee itse, niin mitä äiti silloin tekee...). Mitä heillä on ollut ruokana (selvitä siis, tekeekö äiti ruokaa). Käykö heillä paljon vieraita,? (kartoita siis millaisia, mitä tekevät...). Mitä poika tekee iltaisin, moneltako menee nukkumaan SAAKO HYVIN NUKUTTUA (Jos ei, yritä kysellä syytä (ääekkäät vieraat,äiti pois tms.). Mieti sitten, mitä voisit asialle tehdä, jos pojan kertomiset huolestuttavat. muista edetä juttelussa varoen, vanhemmat ovat kuitenkin lapselle tärkeintä maailmassa ja lapsi helposti valehtelee suojellakseen vanhempiaan.

yksi vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisitko kysellä "ohimennen" sopivissa kohdin esim. kuka hänet herättää kouluaamuina, tekeekö itse aamupalan vai äiti (jos tekee itse, niin mitä äiti silloin tekee...). Mitä heillä on ollut ruokana (selvitä siis, tekeekö äiti ruokaa). Käykö heillä paljon vieraita,? (kartoita siis millaisia, mitä tekevät...). Mitä poika tekee iltaisin, moneltako menee nukkumaan SAAKO HYVIN NUKUTTUA (Jos ei, yritä kysellä syytä (ääekkäät vieraat,äiti pois tms.). Mieti sitten, mitä voisit asialle tehdä, jos pojan kertomiset huolestuttavat. muista edetä juttelussa varoen, vanhemmat ovat kuitenkin lapselle tärkeintä maailmassa ja lapsi helposti valehtelee suojellakseen vanhempiaan.
Valitettavasti puutun tohon aamupalaan. Meillä 8 v. poika tekee itse aamupalan, koska lähdettään miehen kanssa aikaisin töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Valitettavasti puutun tohon aamupalaan. Meillä 8 v. poika tekee itse aamupalan, koska lähdettään miehen kanssa aikaisin töihin.
No mutta jos vastaus siihen, mitä äiti tekee kun poika tekee itse aamupalan on, että äiti on töissä, niin sehän on ok. Olihan tuossa huomioitau, että ei se ole välttämättä yksin merkki mistään.

Se tosiaan kannattaa muistaa, että lapset todella on lojaaleja vanhemmilleen.

Yhteistyössä