Sukulaisnainen käyttää iäkästä äitiäni törkeästi hyväkseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mikaela."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mikaela."

Vieras
Sukulaisperheessä on 4-vuotiaat kaksoset. Perheen äiti on aivan neuvoton lasten kanssa. Tytöt saavat rajatta tehdä mitä vain, esim. toinen käyttäytyy erittäin agressiivisesti. No, se on toinen juttu. Mikä itseäni tässä kuviossa inhottaa on se, että tämä sukulaisnainen nakittelee jatkuvasti lastenhoitoa iäkkäälle äidilleni. Äiti on sanonut, etteivät lapset tottele häntä eikä hän saa heihin mitään kontrollia. Silti ko. nainen pyytää toistuvasti äitiä lapsenvahdiksi.

Eikä kyse ole koskaan mistään tunnin kauppareissusta, vaan koko päivän keikoista, jossa hän saattaa itse vaikka tehdä työpäivän (on yrittäjä) ja sen päätteeksi käydä jalkahoidossa. Vastusteluistaan huolimatta äiti joutuu töihin - nainen inttää kunnes liiankin kiltti äitini suostuu tulemaan. Tekisi mieli puuttua asiaan :(

[QUOTE="Jatta";28568340]onko kysessä siskosi? Sun äitisi pitää ihan itse sanoa ettei voi/jaksa/halua.[/QUOTE]

Ei ole siskoa. Niin hänen pitäisi, mutta kun on ihan liian kiltti ihminen :( harmittaa todela äidin puolesta. Plus onhan tämä meiltä, hänen lapsiltaan ja lastenlapsiltaan, pois.

Menette äitisi kanssa yhdessä juttusille ja sanotte, että tämä homma loppuu nyt. Kyseessä törkeäkäytöksinen ihminen, joten häntä kohtaan on syytä myös käyttäytyä törkeästi ja yksinkertaisesti sanoa, että hoidat kakarasi itse ja ei tarvitse enää soitella tai tulla ovelle ruikuttaan.

[QUOTE="vieras";28568406]Menette äitisi kanssa yhdessä juttusille ja sanotte, että tämä homma loppuu nyt. Kyseessä törkeäkäytöksinen ihminen, joten häntä kohtaan on syytä myös käyttäytyä törkeästi ja yksinkertaisesti sanoa, että hoidat kakarasi itse ja ei tarvitse enää soitella tai tulla ovelle ruikuttaan.[/QUOTE]

Näin juuri. Ja viimeiseksi lauseeksi sanot uhkauksena, että mikäli vielä tuo lapsia väkisin äidillesi hoitoon, teet sinä lapsista lastensuojeluilmoituksen vaikka millä perusteella.

Mun äiti on joskus tosi harvoin (ehkä 3kertaa viiden vuoden aikana) käynyt hoitamassa sukulaisen nuorimmillaan eskari-ikäistä ja sisarustaan ja aina valittaa etukäteen kun on lupautunut menemään eikä yhtään huvittaisi jne. Luulen, että kysyttäessä suostuu kuitenkin ns. mielellään kun ei kehtaa kieltäytyäkään. Mut ärsyttää suunnattomasti tuo seläntakana puhuminen, miks suostuu jos ei halua. (Mun lapsia lupaa hoitaa mut eipä oo vielä näkynyt vaikka vuosia on kulunut, joten multa ei tää oo mitenkään pois. :D) Oisko sun äidillä vähän samaa ettei vaan kehtaa kieltäytyä ja sitten sulle sitä voivottelee?

Tajuan enemmän kuin hyvin vitutuksen määrän.
Meidän suvussa on tuollaisia kummallisia suhteita mutta jos menisi jotain sanomaan, niin hyväksikäytetty suuttuisi verisesti. Kokee itse saavansa ilmeisesti sosiaalisia suhteita orjatyöstään. Joten suu pidetän kiinni paitsi päivitellä voi toisen hyväksikäytetyn kanss toisen hyväksikäytetyn tilannetta ja toisinpäin...

kaikki näkevät ulkopuolisina miten asiat ovat mutta omaa tilannetta ei.

Yhteistyössä