Sukulaiseni eivät hyväksy lastani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Adoptoimme viime talvena 2-vuotiaan pojan. Aluksi minun sukuni oli että "no tota onhan toi nyt aika outoa kun kaikki muut meidän suvusta on valkoisia ja sitten on yksi tumma.." Keksivät tekosyitä siihen etten olisi tuonut lastani mihinkään sukujuhliin tai vienyt sukulaisten lasten kanssa leikkimään. Ja jos kysynkin että voisiko meidänkin lapsi tulla leikkimään, niin aikuiset sanovat että ei se nyt oikein käy kun heillä on leikki kesken. Kiva kun meidän lapsi ei saa edes mennä samalle hiekkalaatikolle heidän ah niin valkoisten lastensa kanssa.

Minun vanhempanikin ovat oikeita idiootteja tämän asian suhteen, suosivat sisarusteni lapsia, ja minun lastani ei ikinä haluta kylään eikä sen kanssa voi tehdä mitään. Kuitenkin veivät siskoni 2-vuotiaan Korkeasaareen, mutta eivät edes kysyneet haluaisimmeko mekin lähteä mukaan : ) Ja kun olimme mökillä, niin mamma ja pappa kyllä leikkivät muiden lastenlapsiensa kanssa mutta meidän poikaa ei huolittu leikkeihin mukaan.

Ihan hävettää oman suvun käytös kun miehen sukulaiset ovat ottaneet hyvin lapsen vastaan ja mielellään antavat lapsen tulla leikkimään omien lastensa kanssa vaikka onkin tummaihoinen! Että näin taas, suku on pahin ainakin minun kohdalla.

katkaise välit sukuus.. sano että ei sun lapsi tarvitse noin idiootteja ihmisiä ympärilleen, ja että vaikka on adoptoitu niin kyseessä on sun lapsi oli väri ja alkuperä mikä tahansa..
eikä sun lapsen missään nimessä pidä tuntea oloaan huonoksi sukulaistesi takia

Tuliko tuo yllätyksenä sinulle, ap ? Adoptioprosessi on pitkä, eikö silloin tullut esille sukulaistesi suhtautuminen asiaan ?
Minusta tilanne on erittäin surullinen, mutta sinun pitäisi hoitaa asia ettei lapselle tule suotta paha mieli jatkuvasti. Hakeutukaa seuraan jonne olette tervetulleita. Jos siten kontaktit toisen puolen sukuun jäävät vähiin, ei se ole teidän syy.

Siis onko tuo tottakaan?!

Adoptioprosessihan on pitkä, eikö lähisuvullasi ollut jo siinä aikaa tottua ajatukseen? Varmasti ovat nähneet, kuinka paljon haluatte lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Nekru on aina nekru, ei se suomeen sovi.

Ymmärrän että haluat pahoittaa mieliä tuolla lausahduksella.
Vai naureskeletko ja heität vettä myllyyn ?
Vaikea tietää kun täällä netissä pääsee kaikki kukat kukkimaan.

Joka tapauksessa toivon sinulle pikaista verisuonen katkeamista päästäsi ja tervemenoa.

Alkuperäinen kirjoittaja S:

Adoptioprosessihan on pitkä, eikö lähisuvullasi ollut jo siinä aikaa tottua ajatukseen? Varmasti ovat nähneet, kuinka paljon haluatte lasta.

No silloin ymmärsivät ettemme voi saada biologista lasta joten adoptio on meille hyvä vaihtoehto. Ja olen erittäin onnellinen siitä että olen saanut edes jollakin tavalla lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja S:

No silloin ymmärsivät ettemme voi saada biologista lasta joten adoptio on meille hyvä vaihtoehto. Ja olen erittäin onnellinen siitä että olen saanut edes jollakin tavalla lapsen.
Varmasti. Todella surullista, jos lähisukulaiset eivät oman rajoittunuutensa vuoksi voi nyt iloita lapsestakanssanne.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

Joka tapauksessa toivon sinulle pikaista verisuonen katkeamista päästäsi ja tervemenoa.

Jaahans, mielipiteitäkö ei sallitakaa? :o Tuo nyt sattuu olemaan mun mielipide ja sulla omas, turha siitä kilahtaa pässi.

:headwall: miten voi sukulaiset olla noin tyhmiä..no joo,tiedän kyllä että toiset hylkää myös "verisukulaiset" ihan vaan sen takia,että lapsen jompikumpi vanhemmista on muu kuin suomalainen ts. "väärän värinen"..vaikka suurin osa mun suvusta ei ole liiemmin tutustunut muihin kulttuureihin tai muualta tulleisiin,niin heille tyttöni on kuin kuka tahansa muu suvun jäsen,huolimatta siitä,että hänen iho on tummempi kuin muiden..

ap:lle jaksamisia :hug:

Ne eivät ymmärrä, että se lapsi oppii teidän perheen tavan puhua, olla ja käyttäytyä. Varmasti ilmeetkin alkavat muuttua tutuiksi, sellaiseksi, kuin teidän perheessä. Joku ihonväri, niin naurettava ja pieni syy olla ottavmatta lasta perheen jäseneksi. Koska suku on perhettä myös. Ihmiset ei tajua, miten tärkeä se perhe on. Perhe pysyy.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

Jaahans, mielipiteitäkö ei sallitakaa? :o Tuo nyt sattuu olemaan mun mielipide ja sulla omas, turha siitä kilahtaa pässi.

Jaahas minunko mielipiteitä ei sallitakaa_ ? Tuo nyt saattuu olemaan mun mielipide sun mielipiteestä ja sulla on omas, turha nimitellä ketään nekruksi tai pässiksi . Sinulta ei sitten heru sympatiaa edes adoptoidulle pienelle lapselle ? Mitä teet edes tällä palstalla , vittuilet muille joilla ongelmia ?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
miten tärkeä se perhe on. Perhe pysyy.

No onneks ei se asia nyt ihan noinkaan ole :)
Ei se, että on yhteisiä geenejä, tarkoita sitä että ne ihmiset pitäis väkisin pitää ja olla siinä ympärillä ja olla "onnellinen perhe" jos tosiasiassa ne ihmiset vaan riippakivenä tai manipuloi tai käyttäytyy niinku oisit marionettinukke jonka naruista se "perhe" vetelee...

jotenkin kuvittelis, että niillä sukulaisilla olis ollu aikaa tottua ajatukseen että lapsi on eri värinen, ja että ymmärtäisivät, kuinka tärkeää teille on saada oma lapsi, vaikka sitten adoptoimalla? Samaa mieltä monen muun kanssa, että se lapsi ei saa tuntea olevansa ei-toivottu tai eriarvoinen. Vaikka sitten olette ottamatta yhteyttä niihin sukulaisiinne.

Yhteistyössä