Suku syyllistää erosta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mia"

Vieras
Olen eroamassa miehestäni hänen kauan (10v) jatkuneen runsaan alkoholin käyttönsä vuoksi. Välimme ovat olleet huonot jo monta vuotta, mutta nyt vihdoin olen ottanut askeleen eroa kohti. Nyt kaikki syyllistävät minua erosta, anoppi haukkui eikä usko, että poikansa juo niin paljon. Myös äitini ja jotkut muut sukulaiset ovat antaneet ymmärtää, että avioliitossa on pysyttävä, vaikkei miestä kohtaan enää tuntisikaan muuta kuin inhoa. Olenko oikeasti ihan väärällä tiellä, kun haluan eron?

Jaksamisia! Äläkä nyt luovuta vaan tee, niinkuin olet päättänyt :)
Ja loppupeleissä ei sillä ole mitään väliä, mitä muut ajattelevat. Se on sinun elämäsi ja sinä otat nyt askeleen uutta elämää ja onnea kohti eikä se kuulu kenellekkään. Olisko miehesi puhunut jotain asiasta ja siksi sinua syyllistetään..

Ei sinun ole pakko olla kärsijä!:( Paljon voimia ja jaksamisia sinulle! ero on usein miten harkittu teko, johon on painava syy miksi tekee sen, ei kukan hetken mielijohteesta eroa!

Sehän tässä ihmetyttää kun omasta mielestä on painavat syyt eroon, niin silti muut saavat minut tuntemaan huonoa omatuntoa erosta. Stressi on ihan hirveä ja koko ajan tuntuu, että olen vastuussa joka suuntaan "lasten elämän rikkomisesta" niin kuin anoppi sanoi...Tämä on kyllä ihan kamalaa, mutta takaisinkaan en kyllä enää palaa. Kiitos tsempistä!

Pelkkä inho ei mun mielestä ole riittävä syy eroon, ainakaan jos on lapsia. Syy: inho on yksi vaihe normaalissa parisuhteessa, ja kertoo usein syvistä tunteista. Mutta addiktin tai väkivaltaisen puolisoita kehottaisin useinkin lähtemään pikimmiten.

Mutta suvulla on myös oikeus järkyttyä, ja silloin ihmiset toimivat ajattelemattomasti. Jos olet vielä auttanut miestä juomaan peittelemällä asiaa, niin totta kai suku on pihalla ja shokissa. Anna heille aikaa rauhoittua ja ota tarpeen mukaan etäisyyttä.

[QUOTE="mia";23973940]Sehän tässä ihmetyttää kun omasta mielestä on painavat syyt eroon, niin silti muut saavat minut tuntemaan huonoa omatuntoa erosta. Stressi on ihan hirveä ja koko ajan tuntuu, että olen vastuussa joka suuntaan "lasten elämän rikkomisesta" niin kuin anoppi sanoi...Tämä on kyllä ihan kamalaa, mutta takaisinkaan en kyllä enää palaa. Kiitos tsempistä![/QUOTE]

Eipä se lasten elämä kovin hääppöistä voi nytkään olla, kyllä kunigas alkoholi on heihinkin varmasti läsnäolollaan vaikuttanut. Ero voi usein helpottaa myös lasta, vaikka tätä puolta asiasta ei tuoda hanakasti esille. Anoppisi ei vain halua uskoa kultapojunsa heikkoutta. Voimia sinulle!

Yhteistyössä