Sukkahousut atoopikolle

Käytättekö millaisia sukkahousuja atoopikkolapsillanne vai käytättekö sukkahousuja ollenkaan? Ostin muistaakseni Lindexiltä ihan tavalliset sukkikset, joissa on 70 % puuvillaa ja loput tekokuituja. Ja kutinaahan niistä seurasi. Sen jälkeen olen käyttänyt välihousuina ihan puolipotkareita, mutta niitäkään ei taideta valmistaa enää oikein koossa 86 cm. Jonkinlaiset terät housuissa on oltava, koska sukat hän repii samantien jaloista (ja raapii sitten nilkkojaan) :/. Haluaisin kuulla ihan sukkahousujen merkin, paikas josta saa ja hinnan. Kävisivätköhän ihan 100 % puuvillasta valmistetut sukkahousut? Ja mistähän sellaisia saa, en ole itse moisiin törmännyt.

aikanaan vanhin tyttöni ei vuosikausiin pitänyt sukkiksia kuin joissakin "mekkotilaisuuksissa" ja vieläkin pitää farkkujen alla kalsareita vaikka aikuinen on jo. Ja tuo ekaluokkalainenkin tykkää pitää kalsareita pitkien housujen alla

kyllä meidän atoopikolla pidetään sukkahousuja juuri siitä syystä, että monet vaatteet ovat tummia (tummansinisiä ). Poikienvaatteista kyse. Meillä ei ole kutinaa seurannut sukkiksista. Merkkiä en nyt osaa sanoa, koska sukkikset ovat esikon vanhoja. Vapaavalinnasta olen ainakin ostanut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 15:56 sädis kirjoitti:
kyllä meidän atoopikolla pidetään sukkahousuja juuri siitä syystä, että monet vaatteet ovat tummia (tummansinisiä ). Poikienvaatteista kyse. Meillä ei ole kutinaa seurannut sukkiksista. Merkkiä en nyt osaa sanoa, koska sukkikset ovat esikon vanhoja. Vapaavalinnasta olen ainakin ostanut.
Kyse on siis 9kk ikäisestä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 15:56 sädis kirjoitti:

nyt meni ohi, siis tummia collegehousuja ja sitten sukkikset vai kuinka? voihan niitä värikkäitä nilkkasukkiakin pitää...
Siis myönnän en tajunnut mikä tässä oli se juju ja ero sukkisten ja kalsareiden välillä noin pääpiirteittäin?!

voithan kysellä suomalaisilta valmistajilta noista puolipotkareista, luulisin että Tutta valmistaa 86 kokoakin?? Niillä tehtäänmyymälät Parkanossa ja Kankaanpäässä jos sielläpäin asut. Toinen vaihtoehto mikä tuli mieleen on että ompelet tavallisiin pitkiin kalsareihin kiinni sukat. Sillon olis umpinaiset.

Citymarketista ostin puolipotkareita 86 cm, olivat vielä tarjouksessakin, mutta ne oli aika kapealahkeiset, eivät mahdu jos kovin pulleareitinen lapsi. www.meandmama.fi -nettikauppa myy luomupuuvillaisia sukkahousuja, joita ainakin meidän tyttö tykkää käyttää (useimmat sukkikset kutittaa). Myös MP-sukkikset on ihanan pehmeitä, mutta melko kalliita, ja niissäkin on vähän keinokuitua, mutta meillä ne ei kutita.

alkuperäinen
Kiitos vinkeistä! Ainakin nuo me&maman-sukkikset vaikuttavat lupaavilta :) Juuri tuollaiset olivat mielessänikin. Puolipotkareitakin meinaan vielä kysellä ja katsella, mutta sukkikset olisivat kuitenkin jotenkin kivempia vaatteiden alla, eikä lapsellakaan olisi ehkä niin topattu olo.

Yhteistyössä