Suihkun lattiakaivo ei vedä. Kaikki kokeiltu, mutta vesi jää lattialle. Milloin voi soittaa huoltoyntiöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerrostalon asukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerrostalon asukki

Vieras
Viimeisen viikon aikana viemäri on vetänyt tosi heikosti. Perjantaina avasin ritilän ja otin kaiken ylimääräisen pois. Ei auttanut. Eilen ostin viemärin puhdistusrakeita ja laitoin ohjeistuksen mukaan. Ei auttanut. Laitoin tuplat aineitta. Ei auttanut.

Päästin lopuksi kovalla voimalla vettä suoraan viemäriin, ja nyt se piru ei vedä lainkaan. Samat vedet on vieläkin lattialla mitä eilen 6 aikaan päästin paineella. Suihkussa ei siis voi käydä.

Voiko näin sunnuntaina soittaa huoltoyhtiölle asiasta?

Soita. Sun velvollisuus on ilmoittaa tuollaisista, jottei vesi tee tuhoa rakenteille (toivottavasti kosteussulut teillä kunnossa...). Jos huoltomiesten mielestö tilanne ei ole akuutti, tulevat vasta huomenna.

Onko teillä tukkeutuneen vessan avaamiseen tarkoitettua karhupumppua kotona? Sillä voisi antaa ensiapua tukkeutuneelle lattiakaivolle ja pullollinen Kodinputkimiestä päälle.
Ja ehdottomasti soitto huoltoyhtiön päivystysnumeroon, jotta puhdistavat viemärin.

no sun vastuulle vuokralaisena kuuluu sen sihdin puhdistus ja sen yläröörin aukon, että otat tukkeena olevat hiukset ja muut pois. jos sen jälkeen ei pelitä, niin huoltoyhtiän hommaa hoitaa.. eikä se hoito maksa sulle mitään, ellet sitten ole tahallasi mennyt vaikkapa vessapaperia työntelemään sinne rööriin sen tukkiaksesi.

[QUOTE="vieras";26692423]Ne rakeet tosiaan voi tehdä sinne "kiven". kerääntyy tukoksen kohtaan ja jämähtää kovaksi. Kerro putkimiehelle mitä sinne olet laittanu.[/QUOTE]

Ei hitsi. Onko se sit mun syy ja lasku tulee mulle? :(

Mä aukaisin itse lattiakaivon taipuisalla verhovaijeriilla ja ja semmosella viemärinavaajalitkulla. Ja on pysynytkin auki. Mulla on hirveän iso kynnys soittaa huoltomiehelle.

Kyllä kerrostaloasujalla on oikeus myös "mokata" ja ei mene omaan laskuun. Mistä sitä voisi kaikkea tietää. Parempi soittaa liian aikaisin kuin liian myöhään. Ja vastikkeessa siitä huoltopalvelustahan maksetaan eli ei se ilmaista ole.

Yhteistyössä