suhteessa vaikea olla...

moi kaikille!

en tiedä miten tämän aloittaisin, on niin paljon asiaa ja kova halu purkaa mieltä. mieheni petti minua syksyllä, enkä tunnu pääsevän siitä yli. olen raskaana viikkoja on pian 38.

eli siis:

sain syksyllä tietää että mieheni oli ollut sängyssä ystäväni kanssa, mies tiesi että olen raskaana mutta joi itsensä känniin ja petti minua. mies ei uskaltanut kertoa tästä itse vaan sain kuulla asiasta muualta. mies puolusteli asiaa sillä että oli liian kännissä eikä tiennyt mitä teki.. ystäväni ei puolustellut ollenkaan, valehteli vain lisää.

itkin useamman viikon ja mietin mitä tehdä, ystävääni laitoin välit poikki, mutta miehen kanssa olen edelleen. mies ei ole juonut tippaakaan tapahtuneen jälkeen, ei uskalla. pelkää että pettää uudelleen..

mies on vannonut ja luvannut ettei petä enää koskaan, eikä hän koskaan käy missään,tulee aina töistä suoraan kotiin. silti minä PELKÄÄN! pelkään todella että se tapahtuu uudelleen... en voi luottaa, epäilen joka menoa, jopa töihin menoa... pelkään että mieheni satuttaa minua uudestaan,pelkään että joudun kokemaan taas sen tuskan....

en pysty unohtamaan! mielessä käy usein kuva miehestäni ja ystävästäni sängyssä, ja silloin tulee itku! mieheni alkaa kyllästyä jo epäilyihin ja riitelyihin, mutta en voi asialle mitään.... :attn:

vauva syntyy kohta, mutta pelkään vain mieheni käyvän vieraissa... :'( :'( :'(

onko neuvoja miten tästä selvitään?

anteeks mutta eikö olisi parempi jättää tuollainen mies?itsellä ollut vähän samantapainen juttu mutta enää en epäile miehen luottamusta vaikka hän humalassa olisikin ja saa käydä silloin tällöin viihteellä yksinkin.tuleeko siitä pitemmän päälle mitään jos ei voi missään käydä tai sinun pitää aina pelätä.et ansaitse pelätä joka ikinen päivä!vauvan tulo muuttaa vielä miehen ja naisen suhdetta entisestään,ei ainakaan paranna jos on aiempia ylitsepääsemättömiä ongelmia.on tosiaan tapauskohtaista voiko mieheen enää luottaa,joka suhteessahan on ne ongelmansa ja kaikille varmaan jossain vaiheessa tulee edes vähän vastaavanlainen tilanne.itsellä on mennyt miehen kanssa ihanasti yli kaksi vuotta tapahtuneen jälkeen ja mies on tosiaan kasvanut silmissä.nyt vielä lisää lapsia tullut ja kaikki on hyvin!tee niinkuin sydän ja järki sanoo(sanoo yleensä tosin päinvastoin):toivon että teet itsesi ja vauvan kannalta oikean päätöksen,mutta älä ainakaan kaveriasi ota enää ystäväksesi jos kerran vielä valehdellut.kaikkea hyvää sinulle ja ihanalle masuvauvalle :flower:

epunäiskä
niinhän se on että vaikka miehesi teki väärin, et voi vahtia häntä kokoajan etkä voi aina tietää hänen olinpaikkaansa.

se mikä teiltä nyt puuttuu on luottamus, joka pitäisi saada takaisin.
sitä en tiedä miten sen saatte takaisin, aikaa se ainakin tarvitsee.

pikkuhiljaa se luottamus palautuu, toivottavasti.

titityy
Siis minkä ihmeen takia aina ensimmäisenä kehotetaan eroamaan, jos täällä haluaa "puhua" parisuhteen ongelmista!!! "Mä ainakin jättäisin tuollaisen miehen"- puheet on joskus tarpeettomia. Jokaisessa suhteessa on huonoja aikoja, ja kyllä pettämisen yli voi päästä! Kyllähän se vaati aikaa ja hermoja kummaltakin osapuolelta, mutta jos sen yli pääsee niin varmasti se vielä palkitaan. Yrittäkää keskustella asioista ilman syyttelyä yms. ja pariterapia ei varmasti olisi pahitteeksi...

Voimia kuitenkin sulle :hug: , raskaana kun tunteet myllertää ilman pettämisiäkin....

en haluaisi erota. rakastan miestä ja haluan että perhe pysyisi kasassa. en vain tiedä miten oppisin taas luottamaan... tuntuu että mies valehtelee joka asiasta, vaikken voi sitä todistaa... se on vaan just sitä ku ei luota!
:attn: :attn:

mammi-83
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.02.2005 klo 17:24 mami84 kirjoitti:
en haluaisi erota. rakastan miestä ja haluan että perhe pysyisi kasassa. en vain tiedä miten oppisin taas luottamaan... tuntuu että mies valehtelee joka asiasta, vaikken voi sitä todistaa... se on vaan just sitä ku ei luota!
:attn: :attn:
Kyllä siitä voi päästä yli ja saada luottamuksen takaisin.
Nämä tälläiset vaan vie hirveästi aikaa ja voimia setviä omassa mielessä.Itse tiedän kokemuksesta että yli voi päästä mutta se kestää ja kestää.Suhde tulee olemaan kovilla mutta jos senkin se suhde vielä kestää en usko että se helposti enää särkyisi! :hug: Voimia teille paljon!

Ei heti kannata lyödä hanskoja tiskiin. Se mitä kannattaa tehdä on yrittää lopettaa asiasta huomauttelu ja riitely , harva mies kestää sellaista pitkään . Hae vaikka ammatti apua konsteihin koota luottamus takaisin koska nyt se suurin ongelma on sinulla kun et pysty luottamaan mieheesi jota kuitenkin rakastat. Kun saat hoidettua oman ongelman niin sen jälkeen voitte alkaa rakentaa suhteestanne entistä vahvempaa ihanapaa. Ja niin annat myös miehellisi tilaisuuden osoittaa että hän on luottamuksen arvoinen. Voimia ja onnea teille :hug:

jos todella rakastat miestäsi niin mielestäni ei kannata erota!annetaan miestenkin katua ja tilaisuus muuttaa tapansa.ja todellakaan harva mies kestää asiasta huomauttamista usein,joten täytyy purkaa tunteitaan vaikka jollekin ystävälle tms.kyllä se luottamus sieltä pikkuhiljaa hiipii takaisin,mutta siihen menee paljon aikaa.tässähän se rakkaus punnitaan =)

Yhteistyössä