Suhteen tulevaisuus

  • Viestiketjun aloittaja jäbä leisson
  • Ensimmäinen viesti
jäbä leisson
Hei!

Olen suhteessa vajaan kolmekymppisen naisen kanssa. Olemme seurustelleet kohta vuoden.

Mitä tarkoittaa, kun nainen sanoo ettei voi luvata tulevaisuudesta mitään? Onko teidän suhteissanne keskustelua tulevaisuudesta? Ja kuinka vakavasti ja rohkeasti puhutte, että tulevaisuudessa olisi mielekästä pysyä yhdessä kumppanin kanssa? Kuinka pitkälle suunnittelette yhteistä tulevaisuuttanne?

T.Uudessa tilanteessa, uudessa suhteessa
 
Aikuinen mies
Jotenkin vaan tulee mieleen että nainen vedättää sinua. Asennoidupa eri tavalla, sano hänelle jossain hyvässä tilanteessa ettet voi luvata tulevaisuudesta mitään, etkä tiedä kiinnostaako edes. Tuntuu että nainen on ottanut sinusta jonkin asteisen niskalenkin, pitää sinua itsestään selvänä ja samalla pitää aika julkeasti omat ovensa auki tulevaisuudelle. Josko tulis jotain enemmän kiinnostavaa.
Näin se vaan menee, tunne tuon tyypin naiset...........................en jaksais enään.
 
jäbä leisson
Jotenkin vaan tulee mieleen että nainen vedättää sinua. Asennoidupa eri tavalla, sano hänelle jossain hyvässä tilanteessa ettet voi luvata tulevaisuudesta mitään, etkä tiedä kiinnostaako edes. Tuntuu että nainen on ottanut sinusta jonkin asteisen niskalenkin, pitää sinua itsestään selvänä ja samalla pitää aika julkeasti omat ovensa auki tulevaisuudelle. Josko tulis jotain enemmän kiinnostavaa.
Näin se vaan menee, tunne tuon tyypin naiset...........................en jaksais enään.
Pakko myöntää, että ajatukseni ovat harhailleet myös näissä mainitsemissasi asioissa. Siksi oikeastaan olen ottanut asian täällä puheeksi, että saisin selvitettyä häneltä olenko vain varasijalla ja onko etsinnässä "parempaa".

Olet oikeassa, että minusta on otettu niskalenkki naisen toimesta. Etäisyyden ottaminen ilmeisesti auttaisi tässä asiassa? Miten rajusti voin ottaa etäisyyttä (tai toimia muilla vastaavilla mahdollisesti mielenkiintoa herättävillä tavoilla), niin etten loukkaa naista? Pelkään, että sanoessani "en tiedä kiinnostaako enää", naisen olevan heti yövierailemassa muiden herrojen luona. Tämähän tietysti kielii luottamuksen puutteesta ja se näin lyhyessä suhteessa tässä vaiheessa ei kieli suhteelle lupaavaa tulevaisuuttakaan.

Voivatko tämän tyypin naiset muuttua? Vai hakeavatko kauneutensa tiedostaen kyltymättömänä huomiota miehiltä? Jotenkin olen kuitenkin tuudittautunut ajatukseen, että toivoa on paljonkin pohjaten naisen aiempaankin pitkään suhteeseen (4v kestävä).
 
Viimeksi muokattu:
jäbä leisson
Voit kertoa hänelle, mitä sinä toivot tulevaisuudelta ja teidän suhteelta. Ehkäpä hän sitten kertoo puolestaan, mitä teidän suhde hänelle merkitsee.

Olemme puhuneet tulevaisuudestamme. Molemmat ovat maininneet naimisiinmenon tavoitteenaan. Myös niin, että voisimme kuvitella toisemme vaihtamassa sormuksia keskenämme. Lapsia nainen taas ei ole koskaan halunnut. Nämä siis vakavimpina tulevaisuuden puheina.

Kun olen sanonut, että olen tosissani suhteessa ja että hän merkitsee minulle erittäin paljon, olen kokenut ahdistaneeni häntä. Hän sanoo myös tykkäävänsä minusta paljon, mutta samalla osoittaa eleillään aiheen vaikeaksi sanoen ettei voi luvata tulevaisuuden suhteen mitään, "tiedä vaikka meteoriitti iskisi". Hänen mielestään liika romantiikka ja pehmoilu ei sovi suhteeseen. (Muun muassa auringonlaskun katsominen rannalla.) Tämä hämmentää minua, kun aiemmissa suhteissani olen tottunut naisen kaipaamaan romanttiikkaan. Voiko nainen haluta vakavaa suhdetta samalla vaatien romantiikan poistumista? Vai johtuuko romantiikan pois vaatiminen siitä, ettei nainen ole tosissaan?
 
Viimeksi muokattu:
Hilla
No ehkä tämä nainen on järkityyppi. Silloin hän järkeilee myös suhteen, eihän mikään ole pysyvää. En minäkään istuisi miehen kanssa auringonlaskua katsomassa, se ällöttäis samoin kaikki mieslässytys lapsista ja häistä ja rakas rakas murukultseista, hyi helvetti. Mutta ei se merkitse, ettenkö pitäisi miehestä saatikka että pienet yllärit ei lämmittäisi mieltä. Kliseet on kliseitä, spontaanit jutut kainaloon rutistamiset tuntuu aidolta.
 

Yhteistyössä