Suhtautuuko mieheni oikein minuun,kun pelkään sos.tilanteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
eilen lähdettiin miehen kanssa lenkille, oltiin anoppilassa käymässä. mulla on jonkunasteinen paniikkihäiriö, häpeän itseäni valtavasti ja jännitän sosiaalisia tilanteita. käyn terapiassa asian takia. olen myös miehelle puhunut häpeästäni. no eilen sitten anoppilassa työnneltiin vaunuja ja näin noin 300 metrin päässä noin 6-8 ihmistä, kaikki olivat kyläläisiä ja varmasti olisivat tulleet juttelemaan, katsomaan vauvaa jne.. (mies tuntee ko. kylän asukkaat hyvin). vaihdoin lennosta suuntaa, jottei minun tarvitse kohdata heitä. mies suuttui ihan hirveästi, alkoi huutaa että tosi noloa, olen outo, olen sekopää jne... tuli tosi paha mieli. pitäisikö teidän mielestä mieheni ymmärtää paremmin mua?

Ehkä mies oikeasti ymmärtää sinua paremmin, mutta siinä tilanteessa vain hämmentyi, että mitä nyt tapahtuu. Ymmärrän kyllä, että sinulle tuli paha mieli, kun eihän sitä itsekään huvikseen jännitä sosiaalisia tilanteita ja itsekin haluaisi toimia toisella tavalla.

pitäisi ymmärtää. Ihminen jolla k.o. ongelma on, ei tarvitse toteamuksia että eihän tossa tilanteessa ole mitään pelättävää kun tuttuja kaikki jne. saatika sitten että suututaan. Sellainen jolla ei tuota ongelmaa ole ei voi tilannetta käsittää. Itse olen kärsinyt samaisesta ongelmasta ja se välillä nostaa päätään...uskoisitko että pidän luentoja ammatissani? :) Voimia sinulle tuon vaivan kanssa, mutta usko että sitä voi lieventää ja saada jopa pois (lähes ) kokonaan

No mies ei varmaan ymmärrä sairauttasi kunnolla, mutta ymmärrän kyllä häntäkin jonkun verran.. Siis jos jonkun mun tutun vaimo tekisi noin niin ihmettelisin vähän että onko se olevanansa niin hieno ettei voi mua tervehtiä. Ja ehkä mies on myös lapsesta onnellinen ja haluaisi näyttää häntä omille tutuilleen? Mulle se olis ainakin ihan kauhea tilanne jos oma mies käyttäytyisi noin. Tai itseasiassa mun lasten isällä oli paljoltikin tuollaista käyttäytymistä monen muun ongelmansa ohessa, ja se oli tooooodella nöyryyttävää, koska mä jäin sitten aika yksinäni selittelemään toisille, että miksikäs se siippa nyt siitä hilpaisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mies ei varmaan ymmärrä sairauttasi kunnolla, mutta ymmärrän kyllä häntäkin jonkun verran.. Siis jos jonkun mun tutun vaimo tekisi noin niin ihmettelisin vähän että onko se olevanansa niin hieno ettei voi mua tervehtiä. Ja ehkä mies on myös lapsesta onnellinen ja haluaisi näyttää häntä omille tutuilleen? Mulle se olis ainakin ihan kauhea tilanne jos oma mies käyttäytyisi noin. Tai itseasiassa mun lasten isällä oli paljoltikin tuollaista käyttäytymistä monen muun ongelmansa ohessa, ja se oli tooooodella nöyryyttävää, koska mä jäin sitten aika yksinäni selittelemään toisille, että miksikäs se siippa nyt siitä hilpaisikaan.

no sepä se kun et sitä tilannetta ymmärrä. Et osaa samaistua henkilöön joka saa paniikkioireet tollasesta. Luuletko että hän sen tahallaan tekee tai sinua kiusatakseen? Mä en käsitä sitä että täytyy hävetä. Meitä on niin eri maata täällä pallolla ja jokainen kokee asiat siellä päänsä sisällä eri lailla. Just tuo saa paniikkioireilevan panikoimaan enempi, että ajattelee sitä mitä muut ajattelee, surullista!

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

no sepä se kun et sitä tilannetta ymmärrä. Et osaa samaistua henkilöön joka saa paniikkioireet tollasesta. Luuletko että hän sen tahallaan tekee tai sinua kiusatakseen? Mä en käsitä sitä että täytyy hävetä. Meitä on niin eri maata täällä pallolla ja jokainen kokee asiat siellä päänsä sisällä eri lailla. Just tuo saa paniikkioireilevan panikoimaan enempi, että ajattelee sitä mitä muut ajattelee, surullista!

No kyllä mullakin on ollut paniikkihäiriö, että ymmärrän ihan hyvin, kiitos vaan. Vähän vois selvitellä asioita ennen kuin alkaa syyttelemään. Musta on parasta että pariskunta liikuu erikseen jos toisen on vaikea toisen paniikkihäiriötä ymmärtää. On se oikeesti outo tilanne kun kävelee kavereita vastaan ja puoliso vaan kääntää selkänsä ja lähtee meneen. Kyllä siinä alkaa olla pariterapia tarpeen. Ja HUOM! Minä en, perkele vie, sanonut, että hän tekee sen tahalleen, sanoin vaan että sitä on helvetin hankala selittää. Tottakai vastaantulevat ihmettelee jos toinen vaan kääntää selkänsä!

Mulla on paniikkihäiriö,jonka kanssa yritän tulla toimeen..Varsinkin kaupan kassalla olo on epämukavaa ,ja varsinkin kun ihmisiä on paljon...myös tilanteet,jossa joudun olemaan vieraiden ihmisten seurassa ovat kärsimystä...näin esimerkkeinä...Onneksi mulla on tätä sairautta ymmärtävä ja minua tukeva mies..tsemppiä sulle!!

No kyllä mullakin on ollut paniikkihäiriö, että ymmärrän ihan hyvin, kiitos vaan. Vähän vois selvitellä asioita ennen kuin alkaa syyttelemään. Musta on parasta että pariskunta liikuu erikseen jos toisen on vaikea toisen paniikkihäiriötä ymmärtää. On se oikeesti outo tilanne kun kävelee kavereita vastaan ja puoliso vaan kääntää selkänsä ja lähtee meneen. Kyllä siinä alkaa olla pariterapia tarpeen. Ja HUOM! Minä en, perkele vie, sanonut, että hän tekee sen tahalleen, sanoin vaan että sitä on helvetin hankala selittää. Tottakai vastaantulevat ihmettelee jos toinen vaan kääntää selkänsä!

sänhän oikein korostit kuinka oli niin TODELLA NÖYRYYTTÄVÄÄ. Tollanen asenne ja kielenkäyttö kertoo jo jotain sinusta. Ja millanen kaveri ei ymmärrä että miehellä on ongelmia sosiaalisissa tilanteissa? Mutta en jaksa alkaa sinun kanssasi väittelemään kun olet niin...hmmm...tervehenkisen oloinen.

sänhän oikein korostit kuinka oli niin TODELLA NÖYRYYTTÄVÄÄ. Tollanen asenne ja kielenkäyttö kertoo jo jotain sinusta. Ja millanen kaveri ei ymmärrä että miehellä on ongelmia sosiaalisissa tilanteissa? Mutta en jaksa alkaa sinun kanssasi väittelemään kun olet niin...hmmm...tervehenkisen oloinen.

No, mä myös sanoin, että se ei ollenkaan ollut miehen ainoa ongelma, eikä se siis ollut mikään kaveri vaan mun mies. Mäkään en jaksa ruveta väittelemään jos ei toinen ole oikein lukutaitoinen.

No, mä myös sanoin, että se ei ollenkaan ollut miehen ainoa ongelma, eikä se siis ollut mikään kaveri vaan mun mies. Mäkään en jaksa ruveta väittelemään jos ei toinen ole oikein lukutaitoinen.

niin kuinkahan sen lukutaidon kanssa menikään :D

:o:(
Miehesi käyttäytyi kyllä todella ikävästi. Mulla on masennusta, ahdistusta ja kärsin paniikkihäiriöstä, mutta ikinä ei ole mies sanonut mitään pahaa vaan on seisonut tukena rinnalla ymmärtäen. Muistan kyllä taas olla kiitollinen :)

Okei, mä lopetan tän keskustelun, kun siitä ei ap:lle ole mitään hyötyä varmaankaan. Olen valmis myöntämään, että ap:n mies toimi tyhmästi ja väärin, mutta tuota tilaa on todella vaikea ymmärtää jollei ole kokemusta tai koulutusta. Ja huomautan, että itselläni on kokemusta noin käyttäytyvän puolisona (joskin paniikkihäiriö oli miehen ongelmista pienin ja se ainoa jota ei ollut itse aiheutettu) että sellaisena, joka on kärsinyt paniikkihäiriöstä. Anteeksi että kiroilin, tavallisesti en niin tee, mutta pahalta tuntuu, kun aletaan syyttää, etten voi ymmärtää ja asettua toisen asemaan. Tässä ketjussa vaan päätin, että jonkun on ehkä hyvä miehenkin asemaan asettua. Mutta jos siis kaivattiin vaan miehen haukkumista ja lyttäämistä niin toistetaan: IHAN VÄÄRIN TOIMI AP:N MIES!

Yhteistyössä