Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mies ei varmaan ymmärrä sairauttasi kunnolla, mutta ymmärrän kyllä häntäkin jonkun verran.. Siis jos jonkun mun tutun vaimo tekisi noin niin ihmettelisin vähän että onko se olevanansa niin hieno ettei voi mua tervehtiä. Ja ehkä mies on myös lapsesta onnellinen ja haluaisi näyttää häntä omille tutuilleen? Mulle se olis ainakin ihan kauhea tilanne jos oma mies käyttäytyisi noin. Tai itseasiassa mun lasten isällä oli paljoltikin tuollaista käyttäytymistä monen muun ongelmansa ohessa, ja se oli tooooodella nöyryyttävää, koska mä jäin sitten aika yksinäni selittelemään toisille, että miksikäs se siippa nyt siitä hilpaisikaan.
no sepä se kun et sitä tilannetta ymmärrä. Et osaa samaistua henkilöön joka saa paniikkioireet tollasesta. Luuletko että hän sen tahallaan tekee tai sinua kiusatakseen? Mä en käsitä sitä että täytyy hävetä. Meitä on niin eri maata täällä pallolla ja jokainen kokee asiat siellä päänsä sisällä eri lailla. Just tuo saa paniikkioireilevan panikoimaan enempi, että ajattelee sitä mitä muut ajattelee, surullista!
No kyllä mullakin on ollut paniikkihäiriö, että ymmärrän ihan hyvin, kiitos vaan. Vähän vois selvitellä asioita ennen kuin alkaa syyttelemään. Musta on parasta että pariskunta liikuu erikseen jos toisen on vaikea toisen paniikkihäiriötä ymmärtää. On se oikeesti outo tilanne kun kävelee kavereita vastaan ja puoliso vaan kääntää selkänsä ja lähtee meneen. Kyllä siinä alkaa olla pariterapia tarpeen. Ja HUOM! Minä en, perkele vie, sanonut, että hän tekee sen tahalleen, sanoin vaan että sitä on helvetin hankala selittää. Tottakai vastaantulevat ihmettelee jos toinen vaan kääntää selkänsä!