Subway sentään...

Siis miten ihan oikeasti ihminen voi osata käydä Subwayssa ruokailemassa...etenkin kolmen lapsen kanssa. Kaksi vanhinta valkkaa patonkia...perussetti kasassa kummallakin; sesampatonki, 15cm, toiselle kanaa ja toiselle kinkkua. Kuopus vaeltelee jaloissa.
Siirrytään seuraavaan valintaan; grillattuna? tuleeko juustoa?...myyjätytöllä on hiljainen ääni ja mä kyselen 'anteeksi mitä? Ai grillattuna??? Otatteko grillattuna?? Ei, ai sä otat..ai et otakaan..otat..et, ok, ei grillattuna'

Seuraava valinta; mitä MUUTA haluat patonkiisi? 'No mitäs siellä on...aha..joo kaikenlaista, mitä haluatte?'
Kuopus vaeltelee kauemmas ja hoilaa.
' Ai otat kurkkua..joo, kurkkua..ai sä halusitkin juustoa *äskenhän sä ET halunnut juustoa*...okei toiseen juustoa..toiseen kurkkua..ai MOLEMPIIN kurkkua ja salaattia..ei muuta..vai haluatteko jotain muuta, ette halua..ok'

Kuopus juoksee sedän ympäri ja hulabaloi kovempaa, tartun kädestä ja jatkamme eteenpäin tiskillä; Tuleeko majoneesia? Tuleeko mausteita? Kastiketta? 'Otatteko..kumpi haluaa..no mitä sä haluat..kastiketta? ai majoneesia..kumpi ottaa??? okei, majoneesia VAAN toiseen..'

Kassalle; Otatteko muuta? 'EI muuta!'
Kannattaa kuulemma ottaa ateria, siihen saa jugen, sipsit tai keksin...'EI ateriaa..ai haluat vai...ai säkin haluat..okei, no mitä te otatte ateriaan? sipsit??? molemmille sipsit...'
No täällä olis näitä sipsejä..grillisipsejä, tavallisia ja....*ai näistäkin pitää valita????*
'Okei joo tavalliset sipsit molemmille...'
Ja kuopus laulaa kovaa ja korkealta...

Ei enää Subwayhin, kiitos!
:xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No mä haen vaan itselleni, en koskaan lapsille, ja siksi tykkään kyllä käydä. :) Tiedän mitä haluan ja osaan tilata sen.
No näin mäkin totesin..pitää vaan tietää etukäteen mitä haluaa, mutta eka kerta kolmen nälkäisen kanssa oli pikkasen liikaa... :whistle:
 
joo kun menee ilman lapsia ja helvettiä kun menee lasten kanssa! :D
multa ei myyjän koskaan tarvitse kysyä mitä otan kun sanon kaiken heti tilatessa "parmesan-oregano kokonainen,grillattu kananrinta JUUSTOLLA ja PAAHDETTUNA,kaikki kasvikset paitsi oliivi ja jalopeno,kevytmajo ja makeasipuli,EI MUUTA,syön täällä" :kieh: välttääkseni niiden tyhmät kysymykset "tuleeko juustoa esim jos subin nimi on CHEESE and steak niin kysyvät siinäkin tuleeko juustoa :LOL:
 
vieras
:D kuulostaa hauskalle -näin luettuna :LOL:

Meillä onnistuu hienosti, kuuden lapsen kera: äiti valitsee kaurasämpylät, otetaan 4 isoa (jotka sitten puolitetaan). Kahteen kalkkunaa, kahteen kinkkua, yhteen kinkkuun ei kastiketta (enkä kysele siitäkään vaan hunajasinappia laitetaan). Juustoa kaikkiin, paahdetaan. Salaateista ei sipulia eikä jalapenoa, jos jollekin ei muu kelpaa niin nyppiköön pois -kukaan ei muista sitä enää syödessään... Juomat saa kukin valita itse, tosin meillä on aina vettä mukana joten yleensä ei oteta juomaa. Kyllä siellä pärjää kun tietää etukäteen mitä tilaa :) mun mielestä Hesessä on vaikeampaa, kun tuotteita ei näe silmien edessä, ja on enemmän vaihtoehtoja joista pitää lapsilta kysyä (joku haluaa vain ranskalaisia, joku hampurilaisen, joku jätskin, joku kokista...) Eipä mekään kovin usein käydä (kallista), mutta noin 4 kertaa vuodessa jomassa kummassa kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:D kuulostaa hauskalle -näin luettuna :LOL:

Meillä onnistuu hienosti, kuuden lapsen kera: äiti valitsee kaurasämpylät, otetaan 4 isoa (jotka sitten puolitetaan). Kahteen kalkkunaa, kahteen kinkkua, yhteen kinkkuun ei kastiketta (enkä kysele siitäkään vaan hunajasinappia laitetaan). Juustoa kaikkiin, paahdetaan. Salaateista ei sipulia eikä jalapenoa, jos jollekin ei muu kelpaa niin nyppiköön pois -kukaan ei muista sitä enää syödessään... Juomat saa kukin valita itse, tosin meillä on aina vettä mukana joten yleensä ei oteta juomaa. Kyllä siellä pärjää kun tietää etukäteen mitä tilaa :) mun mielestä Hesessä on vaikeampaa, kun tuotteita ei näe silmien edessä, ja on enemmän vaihtoehtoja joista pitää lapsilta kysyä (joku haluaa vain ranskalaisia, joku hampurilaisen, joku jätskin, joku kokista...) Eipä mekään kovin usein käydä (kallista), mutta noin 4 kertaa vuodessa jomassa kummassa kuitenkin.
Ehdottomasti pitävä toimintasuunnitelma tulee olla...
:D Kuulostaa helpolta kyllä!!!
 
subimyyjä
Parasta on, jos etukäteen on selvittänyt tai saa lapsilta selväksi mitä ne haluaa. Sitten kaikkien leivät valitaan eka jotta myyjä ei unohda lihatäytteitä. Sitten sanotaan yksitellen mitä lihoja ja mihin tulee/ei tule juustoa ja paahtoa. Kasviksista on hyvä aloittaa mitä kaikkiin tulee ja erikseen loput esim ensimmäiseen lisää nämä ja toiseen nämä.. ym..

Ainakin osassa subeista saattaa 6 tunnin jälkeen ajasta ja lämpötilasta riippuen keskittymiskyky herpaantua vähän tavallista normaalimmin ja joskus me myyjätkin mokaillaan. Ääntä on molemminpuolin vähän hankala joskus kuulla kun ne koneet/muut asiakkaat pauhaa niin kovaa ja joskus on asiakkaankin ääni vähän hiljaisempi ja itse koneiden vieressä.

Hyviä subihetkiä sinne, jos vielä käytte tai edes kotiin haette:)
 
subimyyjä
Paahdettu on lämmin ja rapea, paahtamaton viileämpi ja pehmeämpi.
Jos leipä ei ole tuoretta tai on liian tuoretta eli vasta uunista tullut, niin leipä voi paahtaessa kuivua.

Jos ottaa mukaan ei välttämättä tarvitse paahtoa -> ehtii jäähtyä.
Yksi kysymys on myös se, tykkääkö juustosta sulaneena vai ei.
 

Yhteistyössä