Stressi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nanna

Vieras
Ollaan yritetty toista raskautta lähes vuosi. Ensimmäinen lapsi syntyi keisarileikkauksella. Olen kärsinyt kovasta stressistä viimisen puolen vuoden aikana enkä tiedä johtuuko siitä, etten tule raskaaksi vai keisarileikkauksen jälkeisistä vaivoista esim. kiinnikeitä tms.

Ennen mulla tuli rinnat araksi kierron puolivälissä elikkä ovulaation aikoihin, nyt rinnat kipeytyy vasta vähän ennen menkkoja.
Kierto nyt 22/30-32, eikä mitään tuntemuksia, välillä vaan vihloo alavatsassa niinkuin aina.

Haluaisin mielipiteitänne, olisiko jo syytä mennä tutkimaan tarkemmin, näkyykö esim. pco normaali ultrassa, mulle ei gyne ole ainakaan koskaan sanonut, että olisi jotain siihen viittaavaa. Karvoitus kyllä lisääntyi synnytyksen jälkeen, lähti ns. vähän rönsyilemään.

Stressillähän voi olla kaikenlaisia vaikutuksia, raskautumiseenkin, itselläni tuntuu mm. kierrotkin pitenevän stressaantuneena! Pco-taipumus näkyy ultralla, eli siis jos munasarjat ovat monirakkulaiset. sitten hormonitesteillä (verikoe) voidaan ilmeisesti katsoa vielä tarkemmin, onko pco/minkätyyppinen pco on. mulla on pco-tyyppiset munasarjat, mutta lääkäri sanoi, että hormoneista ei oikein voi mitään päätellä, kun en silloin pilsujen lopettamisen jälkeen tiennyt, mikä vaihe kiertoa on meneillään.. nimittäin mulla menkat hävisivät täysin 6 kk:ksi. Mutta nyt menkat ovat pyörineet (säännöllisen epäsäännöllisinä) jo vuoden taas, ja muutama yrityskierto on takana, lääkäriin en ole vielä uudelleen mennyt. Koitetaan nyt ensin luomusti.

Mikäli ultrassa ei ole näkynyt pco-tyyppisiä munasarjoja, ei sulla ole pco:ta, sillä siinä nimenomaan on monirakkulaiset munasarjat, ja ne näkyvät ulrassa hyvin.

Yhteistyössä