Stressi, kiire, syömättömyys ja laihtuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen "läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen "läski"

Vieras
Ihmetyttää kovin. Heräsin eilen illalla ajattelemaan, miten vähän viimeisen viikon aikana olen syönyt!
Töissä on ollut kamala kiire ja stressi, töitä on melki joka toinen päivä aamusta iltaan, enkä monesti kerkiä syömään koko päivän aikana kuin max. kaksi lautasellista puuroa. Illalla väsyneenä saatan hakea pienen palan jäätelöä ja painua nukkumaan.
Luulisi, että tällaisella tahdilla laihtuu, kun ei ruokakaan uppoa helteiden ja kiireen takia, mutta ei, vaaka näyttää melki enemmän kuin aikasemmin, eikä senttejäkään ole lähtenyt yhtään (mittailin eilen, kun tajusin miten vähällä ruualla olen oikeasti ollut).
Onpas hassua, luulin, että syömättömyydellä laihtuu, mutta minä se en sitten taida laihtua millään? :o

Stressi saa useasti aikaan sen, että paino ei tipu. Toinen on jos nukkuu liian vähän. Elimistö jotenki sit pitää paremmin kiinni niistä kerätyistä varannoista :)

syömättömyydellä ei laihdu! Kukaan! elimistösi menee säästö tilaan kun ei saa energiaa ja kun energiaa sitten harvoin tulee niin se imee sen kaiken "eikä päästä mitään läpi". eli elimistösi varastoi mm. kaiken rasvan minkä normi tilassa päästäisi pois. eli tosiaan syömättömyydellä enemminkin paino nousee kuin laskee. ymmärrät varmaan miksi laihduttaessa käsketään syömään 3-4 h välein.

ok. No joka tapauksessa en mä nyt näin aio jatkaa, vaan kiinnittää huomiota siihen, että oikeesti saan suuhuni jotain päivän aikana, muutakin kuin kupillisen kahvia...
Ihmetytti vaan tää tulos, kun mulle on aina paasattu, että älä syö niin laihdut :D

Alkuperäinen kirjoittaja k:
syömättömyydellä ei laihdu! Kukaan! elimistösi menee säästö tilaan kun ei saa energiaa ja kun energiaa sitten harvoin tulee niin se imee sen kaiken "eikä päästä mitään läpi". eli elimistösi varastoi mm. kaiken rasvan minkä normi tilassa päästäisi pois. eli tosiaan syömättömyydellä enemminkin paino nousee kuin laskee. ymmärrät varmaan miksi laihduttaessa käsketään syömään 3-4 h välein.

Ihan satavarma on, että syömättömyydellä ihminen laihtuu. Kun lakkaa syömästä, laihtuu ja lopulta kuolee nälkään. Esim. keskitysleireillä ja Afrikan nälkäalueella näkee/näki varsin hoikkaa porukkaa.

Tosi tiukan dieetin vaati omakin laihdutukseni.

Yhteistyössä