Stressaako muita yllätysvieraat?

Mulle on aika painajainen, jos joku yllättäin tulee kylään. Sen takia ainainen stressi siitä, että pitää olla siistiä. Oikeastaan tää on pakkomielle ja oikeesti ahdistavaa :/ Voi olla kotoa perittyä, koska mun äiti on aina ollut himosiivooja ja vieraita varten puunannu kotia monta päivää. Ja sitten piti suunnilleen paikoillaan pysyä, että paikat pysyy siistinä.

Mun mies soitti äsken, että anoppi ja isomummu ovat tulossa käymään ohimennessään. Pyysin hänen soittamaan ja sanomaan, että nyt ei sovi.. Tekosyitäkin keksin :ashamed: Ei anoppi mitään, mutta mummun takia ois nolottanu tämä aamuhässäkkä ja muut.

Joskus ois ihanaa vaan olla ja antaa tavaroiden olla levällään. Siivoais vaikka vasta illalla, mutta ei kun heti aamusta pitää jo yöpaita päällä imuroida :/

Kyllä! Ei meillä kyllä juuri koskaan käy yllärivieraita, mutta ei mulla esim. ois mitään tarjottavaakaan jos joku tuli yllättäin. Harvoin on mitään keksipakettia kaapissa. Ja sit just se siivo, haluan että paikat on tiptop kun joku tulee. Siivoan jopa yleensä senkin vuoksi että miehen ex hakee lapsia vaikkei eteistä pidemmälle tulekaan, mutta en halua että on sotkuista...

Älä ota vastaan sellaisia. Minä olen sanonut kaikille sukulaisille ja tutuille, että meidän talossa ei ymmärretä sellaisia kuin yllätysvieraat eikä meille ole mitään asiaa soittamatta ja sopimatta vähintään päivää ennen. Kaikki ovat ymmärtäneet asian hienosti ja näin meillä ei koskaan käy yllätysvieraita :D

k
Joo todellakin.. Mun äiti soittaa silloin tällöin et mun kummitäti on tullu kaupunkiin ja et saattaa tulla kylään.. no mut voishan sitä ajanki sopia?? Meillä suht siisti kämppä yleensä (sängyt saattaa olla petaamatta) mut tykkään heiluu ilman rintsikoita ja muutenkin kotiryysyissä kun ei olla minnekkää lähössä..
Inhottavaa sit ku yllättäen ovikello soi..
Samoten meidän talkkari tekee sitä et pimpottaa kerran ja hyökkää sisään omilla avaimilla odottamatta et tuleeko kukaan avaamaan.. ai että se raivostuttaa!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:
Kyllä! Ei meillä kyllä juuri koskaan käy yllärivieraita, mutta ei mulla esim. ois mitään tarjottavaakaan jos joku tuli yllättäin. Harvoin on mitään keksipakettia kaapissa. Ja sit just se siivo, haluan että paikat on tiptop kun joku tulee. Siivoan jopa yleensä senkin vuoksi että miehen ex hakee lapsia vaikkei eteistä pidemmälle tulekaan, mutta en halua että on sotkuista...
Just toi sama juttu mullakin, koskaan ei mitään tarjottavaa. Ja harvoin siis meilläkään kukaan käy, mutta JOS. Ja varsinkin jos miehen ex tulis eteistä pidemmälle hakemaan poikaa niin apua.. Ja vaikka oiskin niin siistiä kuin vain olla voi, mua stressaa silti.

No ei
Miksi MINUN pitäisi stressata sitä, että joku ei ilmoita etukäteen tulostaan. Vaan eipä ole vissiin vieraatkaan stressaantuneet meidän sotkuista, kun aina vaan tulevat uudestaan. Meillä poikkeaa lähes joka ilta joku kahvilla, joskus useammatkin yllätysvieraat päivässä. Enkä tod ole mikään himosiivooja...

mamma
Stressaaaaaa!!!!!!! Pahin painajaiseni arjessa!!! Kammoan lakkaamatta sitä, että joku yhtäkkiä pimpottaa ovikelloa ja tulee yllättäen...arggghhhh...
Koti on ihan perussotkunen/siisti, ei mikään tunkio, siltikin...
Monesti mietin, MIKSI kammoan niitä niin paljon, en osaa sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Joo todellakin.. Mun äiti soittaa silloin tällöin et mun kummitäti on tullu kaupunkiin ja et saattaa tulla kylään.. no mut voishan sitä ajanki sopia?? Meillä suht siisti kämppä yleensä (sängyt saattaa olla petaamatta) mut tykkään heiluu ilman rintsikoita ja muutenkin kotiryysyissä kun ei olla minnekkää lähössä..
Samoten meidän talkkari tekee sitä et pimpottaa kerran ja hyökkää sisään omilla avaimilla odottamatta et tuleeko kukaan avaamaan.. ai että se raivostuttaa!!!!!

:eek: Mitäs se talkkari käy noin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Ei häiritse, päinvastoin pidän siitä että joku käy (yhtä poikkeusta lukuunottamatta)
Ja toisekseen, mun koti näyttää mille näyttää, useimmiten ihmiset eivät tule taloa tapaamaan :D
Totta. En tiedä miksi tää asia mua repii, koska mua ei itseäni haittaa ollenkaan vaikka muiden kodit ois missä kunnossa tahansa. Tuskinpa siis muutkaan kieroon katsoo tai tarkkailis onko siivottu. Täytyy yrittää "parantua" :D

k
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja k:

:eek: Mitäs se talkkari käy noin?
Meil oli pikkurempan tekoo tässä jokin aika sitten, saatto tulla millon sattuu sisään, vissiin kuvittelee omistavansa nää asunnot..
Vähän ylimielinen tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:
Just toi sama juttu mullakin, koskaan ei mitään tarjottavaa. Ja harvoin siis meilläkään kukaan käy, mutta JOS. Ja varsinkin jos miehen ex tulis eteistä pidemmälle hakemaan poikaa niin apua.. Ja vaikka oiskin niin siistiä kuin vain olla voi, mua stressaa silti.
:) Joo, asunhan sen entisessä kodissa ja tuntuu et se kyttää kuinka on paikat muuttunu jne. Ja toisaalta saa kytätäkin, koska oon laittanu paikkoja uusiksi...mut kerrankin kun luuli etten oo kotona kun en ollu vielä ehtiny tulla eteiseen, tuli olkkariin asti mukamas katoon jotain kuvaa ja hämmästyki vähä kun olinki siellä. Argh, mä en halua sitä tosiaankaan eteisen kynnystä pidemmälle!!!

Mäkään en yllätysvieraista tykkää, mut joskus sovitaan kyläily lyhyellä varoajalla... Sillon kyllä varotan, että meillä on millasta on, enkä ala panikoimaan siistiks. Mä en muutenkaan ota paineita... Tälleen lapsiperheenä paikat ei pysy siistinä ja linnutki sotkee. En jaksa koko ajan olla puunaamassa ja järjestelemässä. Lelut saa olla levällään iltaan ja pöydät on harvoin ihan tyhjät. Tää on meidän tapa.

Tarjottavaa löytyy joskus, joskus ei. Saatan käydä hakemassa viereisestä pikkukaupasta, jos ei o mitän ja haluun tarjota. Kahvia löytyy aina ja keitän mielelläni. :)

Mieheni sukulaiset tätä harrastavat, ja mieheni aina yrittää vakuutella minulle etteivät he katso kieroon jos on sotkuista. Minä olen eri mieltä, moni varmasti ajattelee niin vanhanaikaisesti että sotku on häpeä etenkin talon "emännälle", eli juuri minulle.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
mä tykkään yllätysvieraista, koska yleensä jos tuloa ei oo etukäteen sovittu, ne vaan piipahtaa ja poistuu, ja niitten kanssa on rentoa, voi tarjota mitä viitsii, eikä asiaan tartte panostaa. ainakin musta tuntuu että kutsuttuja vieraita pitäs kestitä vähän paremmin...
Tämä on kyllä hyvä näkökulma. Mä yritänkin tämän kommentin perusteella muuttaa asennettani. Niin, silloin ei vieraat voikaan olettaa että ois tarjottavaa tai siistiä. Se on ikäänkuin "hyväksyttävämpää". Kiitos
=)

Mä vihaan yllätysvieraita! :kieh: kaikista ärsyttävintä on, että ilmotetaan että saatetaan tulla jossain vaiheessa piipahtamaan ohimennessä. Siis tuletteko vai ettekö? Mitä jos olen alasti hillumassa, miehen kanssa piehtaroimassa (no, harvoin sitä tosin :LOL: ), suihkussa? Tai haluan vaan olla kalsareissa sohvalla? Sillon kun imetin esikoista, mua korpes se että tullaan vaan ja pimpotetaan. Vauva saattoi olla nukkumassa pitkän nukutussession jälkeen, tai imetin just sohvalla. Siitä sitten sujuvasti maitotahraisessa paidassa vauva tissillä ovelle katsomaan, että kukas se siellä... ärrrrrr!!

Ei stressaa. Mun mielestä lapsiperheessä ei tartte kaiken olla aina tiptop. Ja musta on vaan kiva jos tulee joku käymään, vaikkakin ilmottamatta. Meillä kun niin harvoin käy ketään. Harmi että nykyään joka paikkaan tarttee ilmottaa etukäteen. Enen kun oli tapana et voitiin tulla ilmottamatta kylään. Jos ei käyny ni sit lähettiin kotiin.

p
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Stressaaaaaa!!!!!!! Pahin painajaiseni arjessa!!! Kammoan lakkaamatta sitä, että joku yhtäkkiä pimpottaa ovikelloa ja tulee yllättäen...arggghhhh...
Koti on ihan perussotkunen/siisti, ei mikään tunkio, siltikin...
Monesti mietin, MIKSI kammoan niitä niin paljon, en osaa sanoa.
samoin. kerrostalo. paniikki tulee jos ovikello soi. ei avata ikinä. vihaan ovikellon ääntä

Yhteistyössä