Stockka ei voinut vaihtaa palautettua tuotetta rahaksi vaan antoi lahjakortin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urpu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

urpu

Vieras
ok, mulle se kävi mutta aika säälittävää. Samoin se, että eräs englantia puhuva asiakas joutui odottamaan 5min paikalle jonkun työntekijän joka osasi edes auttavasti englantia, 3 työntekijää totesi vain kylmästi että " no speak english". Että sellaista "palvelua" stockmannilla nykyään.

Arg, sori mutta oli pakko purkaantua. Vielä vähän aikaa sitten olisin liputtanut stockan puolesta, mutta nyt laski pisteet pakkaselle rajusti.

No eikös 5 min ole aika lyhyt aika odottaa? Hakivat sentään paikalle jonkun joka puhuu englantia eivätkä vain levitelleet käsiään, tällaistakin olen nähnyt. Eikä missään ole pakko saada rahaa takaisin 14 päivän vaihto ja palautusoikeus on vain postimyynnissä.

Oliko tuote rikki? Tuotteella on vaihto-oikeus vain kun se on rikki tms. Silloin tuote tulee ensisijaisesti vaihtaa ehjään vastaavan ja vasta jos sellaista ei ole, rahaan.

Useiden kauppojen myöntämä 2 viikon vaihto-oikeus ei ole lakisääteinen vaan täysin kaupalle vapaaehtoinen, joten ymmärrettävää, että he myös vaihtavat sen omilla ehdoillaan.

molemmat ostettu hp:n aikaan toinen tuote oli hp-tuote, toinen ei. Kuulemma kassat on niin tyhjät.. ja rahaksi saaminen olisi mennyt niin hankalaksi, että annoin mennä lahjakorttijutun läpi, annan sen lahjakortin sitten murkulle synttärilahjaksi ensi kuussa. En kerro missä tämä stockka on, on varmasti hyviäkin tavarataloja, mutta eilen mulla leuka putosi lattiaan kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja niinhän se menee:
eikä stockan olis ollut edes paako antaa sulle lahjakorttia eli ottaa ehjää tuotetta palautuksena.

he toimii aina linjansa mukaisesti, ei pärstän mukaan. Varmistan AINA kassalla että onko vaihto tai palautus oikeus koska ostan paljon lapsilleni vaatteita "sokkona". AINA on stockalle saanut palauttaa ja halutessa saanut myös rahat takaisin jos ei löydy sopivaa kokoa tms.

Kyllä minä tiedän yleiset kaupan oikeudet jne. mutta stockalla on omat toimintaperiaatteet olleet tässä jo vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikä stockan olis ollut edes paako antaa sulle lahjakorttia eli ottaa ehjää tuotetta palautuksena.

he toimii aina linjansa mukaisesti, ei pärstän mukaan. Varmistan AINA kassalla että onko vaihto tai palautus oikeus koska ostan paljon lapsilleni vaatteita "sokkona". AINA on stockalle saanut palauttaa ja halutessa saanut myös rahat takaisin jos ei löydy sopivaa kokoa tms.

Kyllä minä tiedän yleiset kaupan oikeudet jne. mutta stockalla on omat toimintaperiaatteet olleet tässä jo vuosia.

No oliko se tuote rikki vai ei? Miten kyseisen Stockkan toimintaperiaatteet eroavat kaupan ehdoista? Ei ymmärrä.

Juu, Stocka myöntää aina palautus- ja vaihto-oikeuden normaaleille tuotteille (jota ei lain mukaan tarvitse myöntää), mutta mikään velvollisuus heillä ei ole antaa käteistä takaisin.

Olen asioinut varmaan jo 15 vuotta Hgin keskustan Stockalla ja IKINÄ ei ole tullut vastaan tilannetta, että ei olisi saanut palauttaa ja rahoja takaisin. Tulee ostettua aika paljon tavaraa niin, että ei jaksa sovittaa ja jos ei ole mieleinen tai koko on väärä, vien takaisin.
Muutenkaan ei ole palvelussa ollut koskaan mitään valittamista.

mutta mä asioin vain liikkeissä jossa on asiakkaalle 7-14päivän TÄYDELLINEN vaihto ja palautus oikeus. Näitä ovat mm. stockmann, lindex, seppälä (muutama mainitakseni). Kuten sanoin ostan aika paljon vaatteita lapsille (4kpl) ja aina ei osu (useimmiten kyllä) ja joskus täytyy palauttaa ja jos ei sopivaa kokoa ole kaupalla tarjota se on silloin PALAUTUSOIKEUS, jos VAIHTO-OIKEUTTA ei voida tarjota.

Jestas, juokaa aamukahvinne ja herättäkää ne aivosolunne vai missä TE asioitte jos vain RIKKINÄISEN tuotteen saa palauttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Olen asioinut varmaan jo 15 vuotta Hgin keskustan Stockalla ja IKINÄ ei ole tullut vastaan tilannetta, että ei olisi saanut palauttaa ja rahoja takaisin. Tulee ostettua aika paljon tavaraa niin, että ei jaksa sovittaa ja jos ei ole mieleinen tai koko on väärä, vien takaisin.

stockan kanssa ja palvelu on ollut varsinkin keskustassa aina loistavaa, tämän ko. tavaratalon asiakkaana olen ollut viim. 6kk ja olen todella hämmästellyt palvelun romahtamista. Kuten jo sanoin, en halua leimata koko ketjua, mutta 1 tavaratalo ei ainakaan minun luottamustani enää saa näiden 6kk jälkeen.

mutta mä asioin vain liikkeissä jossa on asiakkaalle 7-14päivän TÄYDELLINEN vaihto ja palautus oikeus. Näitä ovat mm. stockmann, lindex, seppälä (muutama mainitakseni). Kuten sanoin ostan aika paljon vaatteita lapsille (4kpl) ja aina ei osu (useimmiten kyllä) ja joskus täytyy palauttaa ja jos ei sopivaa kokoa ole kaupalla tarjota se on silloin PALAUTUSOIKEUS, jos VAIHTO-OIKEUTTA ei voida tarjota.

Jestas, juokaa aamukahvinne ja herättäkää ne aivosolunne vai missä TE asioitte jos vain RIKKINÄISEN tuotteen saa palauttaa?

Lain mukaan vaihto- ja palautusoikeutta ei ole olemassakaan jos kyseessä on tavallinen, ehjä tuote. Vain etämyynnissä sellainen on lain mukaan oltava. Kauppa voi itse myöntää vaihto- tai palautusoikeuden tai vain toisen niistä, mutta silloinkin he saavat itse määritellä sen ehdot ja käytännöt. Ja esim. Lindexillä ei ole TÄYDELLISTÄ vaihto- ja palautusoikeutta kuten ei Stockallakaan: ne eivät ota takaisin esim. aletuotteita.

stockan kanssa ja palvelu on ollut varsinkin keskustassa aina loistavaa, tämän ko. tavaratalon asiakkaana olen ollut viim. 6kk ja olen todella hämmästellyt palvelun romahtamista. Kuten jo sanoin, en halua leimata koko ketjua, mutta 1 tavaratalo ei ainakaan minun luottamustani enää saa näiden 6kk jälkeen.

No olisikohan aika antaa palautetta kyseiselle tavaratalolle ja vaatia selitystä? Miten he voivat parantaa toimintaansa, jos et anna palautetta?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

No olisikohan aika antaa palautetta kyseiselle tavaratalolle ja vaatia selitystä? Miten he voivat parantaa toimintaansa, jos et anna palautetta?

siirryn takaisin keskustan asiakkaaksi vaikka sinne on pidempi matka meiltä.
Lähinnä tämä oli "urputus" ja tiedoksi jois joku menee vaihtamaan ko. liikkeeseen nyt tuotteita esim. hp-tuotteita niin näin VOI käydä.
Ei kummempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Lain mukaan vaihto- ja palautusoikeutta ei ole olemassakaan jos kyseessä on tavallinen, ehjä tuote. Vain etämyynnissä sellainen on lain mukaan oltava. Kauppa voi itse myöntää vaihto- tai palautusoikeuden tai vain toisen niistä, mutta silloinkin he saavat itse määritellä sen ehdot ja käytännöt. Ja esim. Lindexillä ei ole TÄYDELLISTÄ vaihto- ja palautusoikeutta kuten ei Stockallakaan: ne eivät ota takaisin esim. aletuotteita.

Höpö höpö, Stockalle saa kyllä palauttaa aletuotteetkin ja saa rahat takaisin. Useimpiin muihin kauppoihin ei tosiaan saa.

Jos liike vapaaehtoisesti tällaisen vaihto- ja palautusoikeuden myöntää (kuitissahan se yleensä lukee), sitä kyllä sitten sovelletaan kaikkiin, ei valikoivasti eri asiakkaisiin...

Lukeeko siellä Stockalla, että minkälainen palautus- ja vaihto-oikeus heillä on. Stockan sivuilta huomaat, että:

"Vienti- ja kotimaanpalvelutoimituksissa on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Jos tuote ei vastaa odotuksia, sen voi palauttaa 14 päivän kuluessa. Vaihdettavan tai palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön. Sinetöityjen tuotteiden kohdalla vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia tuotteita (esim. pelit, elokuvat tai musiikkiäänitteet).

Palautuksen voi jättää kotimaassa maksutta Postin kuljetettavaksi Stockmannille asiakaspalautuksena. Palautettuun lähetykseen tulee liittää kopio laskelmasta tai pakkauslistasta. Jos tuote on veloitettu Stockmann MasterCard -kortille tai muulle luottokortille, se hyvitetään myös pääsääntöisesti vastaavalle kortille. Muussa tapauksessa (esim. veloitettu postiennakolla), palautus hoituu pankkisiirtona ja palautukseen on liitettävä pankkitilinumero, johon kauppasumma toivotaan maksettavan takaisin. Jos toivot vain tavaran vaihtoa, liitä mukaan selvitys mihin tuotteeseen toivot tuotteen vaihdettavan."

Missä lukee, että tuote pitäisi palauttaa rahana, onko se tosiaan sielä tiskillä tai kuitissa. Muistelen, että siinä lukee epämääräisesti, että 14 vrk:n palautus- ja vaihto-oikeus.

molemmat ostettu hp:n aikaan toinen tuote oli hp-tuote, toinen ei. Kuulemma kassat on niin tyhjät.. ja rahaksi saaminen olisi mennyt niin hankalaksi, että annoin mennä lahjakorttijutun läpi, annan sen lahjakortin sitten murkulle synttärilahjaksi ensi kuussa. En kerro missä tämä stockka on, on varmasti hyviäkin tavarataloja, mutta eilen mulla leuka putosi lattiaan kyllä.

Eli AP olisi kyllä saanut palautuksen käteisenä, mutta hän ei jaksanut odottaa että myyjä olisi hakenut sen jostain pääkassasta! Ei sitten tullut mieleen, että nykyään kassoissa on aika vähän rahaa pohjakassana, kun yleensä ostetaan kortilla?
Taisi tällä kertaa olla asiakkaassa vikaa eikä stockassa. Kehtaat vielä tulla nettiin valittamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:

Eli AP olisi kyllä saanut palautuksen käteisenä, mutta hän ei jaksanut odottaa että myyjä olisi hakenut sen jostain pääkassasta! Ei sitten tullut mieleen, että nykyään kassoissa on aika vähän rahaa pohjakassana, kun yleensä ostetaan kortilla?
Taisi tällä kertaa olla asiakkaassa vikaa eikä stockassa. Kehtaat vielä tulla nettiin valittamaan!

KASSA ei olisi lähtenyt mihinkään vaan minun olisi pitänyt mennä ja palautuksen arvo oli 20e, sanoin myös, että tilllekin sen voi palauttaa,mutta sekään ei onnistunut. Mutta kuten sanoin, näin kävi, ei varmasti yleistä mutta kunhan kerroin kokemukseni ja hämmästelyni ja hemmetti saa täällä avautua kuka mistäkin, vai liskoko täällä päättää sen mistä saa keskustella?

Yhteistyössä